خبرهای داغ:
رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان ملایر:

ششمین همایش تجلیل از خیرین سلامت ملایر برگزار می‌شود

رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان ملایر از برگزاری ششمین همایش تجلیل از خیرین سلامت ملایر همزمان با ۱۳ رجب و میلاد مسعود حضرت علی(ع) مقارن با ۱۸ اسفندماه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۹۶۴۲
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲

ششمین همایش تجلیل از خیرین سلامت ملایر برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، عباس آذرهمایون در جمع خبرنگاران از برگزاری ششمین همایش تجلیل از خیرین سلامت ملایر همزمان با ۱۳ رجب و میلاد مسعود حضرت علی(ع) مقارن با ۱۸ اسفندماه خبر داد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش ارائه گزارش عملکرد، جذب خیرین جدید و تجلیل از خیرین فعال در حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ نفر خیّر به انحای مختلف با مجمع خیرین سلامت ملایر همکاری مستمری دارند و منشأ خدمات ماندگاری شده‌اند، افزود: در حال حاضر ۶۰ بیمار سرطانی نیازمند، تحت پوشش این مجمع هستند.

رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان ملایر با بیان به اینکه امسال در راستای شیمی درمانی و پرتودرمانی آنان حدود ۷۰ میلیون تومان مساعدت مالی به این افراد صورت گرفته است، به مساعدت مالی ۲۰ میلیون تومانی برای تهیه دارو به بیمارن سرطانی نیازمند اشاره و اظهار کرد: در سال جاری سه نوبت سبد غذایی در مجموع به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بین این بیمارن توزیع شده است.

وی با بیان اینکه امسال در بخش اهدای عضو مجمع خیرین سلامت ملایر ۵۰۰  نفر برای دریافت کارت اهدای عضو ثبت‌نام کردند، ادامه داد: در کل تاکنون حدود ۳ هزار نفر ثبت نامی کارت اهدای عضو داشتیم.

آذرهمایون یادآور شد: از بدو تأسیس تاکنون خانواده ۲۸ نفر بیمار مرگ مغزی طی مدت زمان فعالیت مجمع اقدام به اهدای عضو کرده و با همکاری شهرداری یک قطعه ویژه در بهشت هاجر ملایر برای خاکسپاری بیماران مرگ مغزی که اعضای خود را اهدا کرده‌اند، اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه طی این سال‌ها مجمع خیرین سلامت ملایر با عملکرد خود در میان مردم اعتمادسازی کرده است، اظهار کرد: محدودیت بودجه‌های دولتی و از سوی دیگر رشد روزافزون تجهیزات پزشکی و خدمات نوینی که باید ارائه شود، در حوزه سلامت، بهداشت و درمان چالش ایجاد کرده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با بیان اینکه می‌طلبد خیرین پا در این عرصه بگذارند و کمک حال دولت باشند، افزود: به همین منظور انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف با سازمان‌ها و ارگان‌های گوناگون چون آموزش و پرورش، دارالایتام احمدیه و دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا منعقد شده تا کمک حال بیماران بی‌بضاعت باشیم.

وی به اقدام جدید کارکنان مرکز بهداشت ملایر در زمینه کسر مبلغی از حقوق آنها به صورت ماهیانه و کمک به بیماران صعب العلاج اشاره و خاطرنشان کرد: این حرکت سرآغاز گام‌های بزرگ برای کمک به بیماران نیازمند است.

آذرهمایون با بیان اینکه همواره در کنار آورده‌های مالی خیرین، دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا و وزارت بهداشت و درمان اعتبارت قالب توجهی برای تکمیل طرح‌های خیّرساز اختصاص داده است، گفت: نمونه این پروژه‌های بزرگ پروژه پایگاه سلامت انقلاب متعلق به خیّر شادروان حاج محمدعلی رحیمی است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه بازسازی بخش آندوسکوبی و کلونوسکوپی خیّر حاج کاظم زنداسرار نیز در دست اقدام است و در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان ملایر ادامه داد: پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی امیرالمومنین(ع) روستای جوراب به همت حاج حسن توکلی، با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی  و پروژه ساخت اورژانس بیمارستان مهر به همت خانواده شادروان دکتر سمیه عاملی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

وی از خرید تجهیزات پزشکی توسط خیرین از جمله دو دستگاه ساکشن برای بیمارستان امام حسین(ع)، یک دستگاه نبولایزر برای بیمارستان مهر، هشت دست مبل تختخواب تاشو برای رفاه همراه بیماران در بیمارستان مهر و تعدادی ویلچر خبر داد.

آذرهمایون تصریح کرد: شهرستان ملایر به عنون قطب درمان جنوب استان به شمار می رود و از نهاوند، تویسرکان، استان مرکزی و خنداب پذیرش بیمار داریم، از این رو از آنجا که بسیاری از این بیماران بستری می شوند و نیاز به همراه دارند، ملایر نیازمند احداث یک همراه سرای مجهز برای اسکان این افراد است.

وی ادامه داد: بیمارن سرطانی ما که عمدتاً روستایی هستند باید یک ماه روند شیمی درمانی و پرتودرمانی خود را طی کرده و به مرکز استان یا شهرهای دیگر مراجعه کنند که همین امر هزینه زیادی به آنها تحمیل کرده و تردد آنها به سختی صورت می‌گیرد به طوریکه تعدادی از آنها به علت مشکلات مالی روند درمانی خود را رها می‌کنند.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر بر لزوم احداث یک مرکز پرتودرمانی و شیمی درمانی در ملایر به عنوان قطب جنوب استان تأکید کرد و از خیرین خواست تا در این راستا قدم پیش بگذارند و روند درمانی بیماران سرطانی را تسهیل کنند.

وی اظهار کرد: همچنین ملایر در حوزه بهداشت و درمان به احداث یک بیمارستان خصوصی مجهز برای جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص به منظور ارائه خدمات درمانی بهتر و بیشتر به بیماران به مرکز جامع توانبخشی، مرکز آب درمانی، مرکز فیزیوتراپی دولتی و مرکز کاردرمانی نیازمند است.

آذرهمایون یادآور شد: شفاف سازی، فرهنگسازی و اعتمادسازی، سرفصل های جدید ما برای جذب کمک های خیرین در حوزه سلامت و رفع نیازمندی های بیماران بی بضاعت است و در این مسیر خبرنگاران و فضای مجازی سبب شناساندن اهداف و خدمات مجمع خیرین سلامت به اقشار مختلف جامعه می شوند.

وی افزود: یکی از رسالت های اصلی مجمع خیرین سلامت آموزش، غربالگری و پیشگیری است که این کار با همکاری کارشناسان مرکز و شبکه بهداشت و درمان در مدارس، مساجد، محلات و دانشگاه ها آغاز شده است و ادامه دارد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر یادآور شد: همچنین مقرر شده است با کمک شهرداری و شورای شهر ملایر پارکی به نام مجمع خیرین سلامت احداث شود و در هفته درختکاری به تعداد خیرین این حوزه نهال و درخت در آن کاشته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از سراسر کشور خیّر جذب کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: خیرین در هر نقطه از کشور می توانند به منظور کمک به بیماران مستضعف ملایر، کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۹۲۶۰۱۱۶۰۰۰ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۴۷۲ واریز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات