سوالات کرونایی را از ۱۹۰ بپرسید!!!

برای شکایت از سامانه رسیدگی به شکایات به کجا باید شکایت کرد؟!!!

خبرگزاری بسیج: سامانه تلفنی 190 در وزارت بهداشت برای ثبت و رسیدگی به شکایات مردم در ارتباط با تخلفات بهداشتی راه اندازی شده است اما این سامانه فقط مردم را سرکار گذاشته و فلج است.
کد خبر: ۹۲۱۹۸۸۲
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱

در آستانه فرا رسیدن دوم اسفند و یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبر مرگ دو هموطن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در قم تایید شد و نگرانی ها نسبت به انتشار سریع این ویروس مرگبار و همزمان شدن آن با برگزاری انتخابات موجب ورود عناصر بیگانه برای ایجاد هراس در بین مردم با ایجاد شایعه انتشار این ویروس از طر یق استامپ های صندوق های اخذ رای بین مردم ترددید ایجاد کرده است.  با توجه به اینکه رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرده بود: اگر مردم در تهران و قم درباره کرونا سوالی داشتند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۰ داخلی ۶ تماس گرفته و سوالاتشان را از کارشناسان مربوطه بپرسند. برای اطمینان از اصل ماجرا و رفع نگرانی ها و اطلاع رسانی در مورد کنترل و جلوگیری از سرایت آن به سایر هموطنان بویژه در شرایط حساس کنونی، به سراغ سامانه 190 وزارت بهداشت رفتم تا موضوع را به طور رسمی و دقیق پیگیری کنم. این سامانه ابتدا اشغال بود و هر چه شماره را تکرار می کردم خط آزاد نمی شد، حدود 10دقیقه درحال شماره گیری بودم تا اینکه خط آزاد شد اما صدای ضبط شده ای اعلام کرد خط مورد نظر مسدود می باشد؛ دوباره شماره گیری کردم تا اینکه صدای ضبط شده اپراتور اعلام کرد: سامانه پاسخگویی وزارت بهدا.... و ارتباط دوباره قطع شد. دوباره تلاش کردم تا اینکه موفق شدم ارتباط بگیرم اما صدای ضبط شده اعلام کرد: هم اکنون موقعیت شما در صف انتظار،( هشتاد- پنج_805) در حال انتظار برای مکالمه با اولین اپراتور؛ از اینکه صبورانه منتظر هستید متشکریم....

این وضعیت از حدود ساعت 10/22 دقیقه آغاز شد تا اینکه شماره صف انتظار به عدد 8 رسید اما در آخرین دقایقی که انتظار می رفت ارتباط با کارشناس وزارت بهداشت وصل شود و پاسخ سئوالات خود را دریافت کنم ارتباط به طورکامل قطع شد . دوباره و سه باره تماس گرفتم و تا ساعت 23 و 15 دقیقه همین رویه ادامه پیدا کرد و تا شماره صف انتظار به عدد 7 رسید بازهم مکالمه قطع شد.

 کارشناسان بهداشت محیط در سامانه 190 در صورتی که موارد ارجاع شده اورژانسی باشد در زمان کوتاه به آن رسیدگی می کنند و در صورتی که اورژانسی نباشد با ارائه کد پیگیری و زمان رسیدگی امکان پیگیری موضوع را به شهروندان می دهند.

اما به نظر می رسد با چنین سیستم فلج و فشلی در وزارت بهداشت، اگر یک دوست مثل این مسئولان داشته باشیم دیگر نیازی به دشمن نداریم...

 

علی اشرف خانلری

 

ارسال نظرات