خبرهای داغ:

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در قم آغاز شد

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری با حضور مردم انقلابی و همیشه در صحنه قم آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۱۹۹۰۲
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
به گزاش خبرگزاری بسیج از قم، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از دقایقی پیش با حضور مردم انقلابی و همیشه در صحنه قم آغاز شد.

مردم قم، از همان دقایق اولیه در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و رأی خود را به صندوق می‌اندازند.

۶۶۹ شعبه در استان قم جهت اخذ رأی فراهم‌شده که از این تعداد ۸۳ شعبه سیار و ۵۸۶ شعبه ثابت هستند که در ۵ بخش و نقاط مختلف شهر قم فراهم پراکنده‌شده‌اند.

۸۲۶ هزار و ۵۸۷ نفر در استان قم واجد شریط رأی دادن هستند که از این تعداد، ۴۱۷ هزار و ۹۶۷ را جمعیت مردان و ۴۰۸ هزار و ۶۲۰ نفر را جمعیت زنان تشکیل می‌دهند.

تعداد رأی اولی‌های استان قم را ۴۲ هزار و ۶۸۸ نفر تشکیل می‌دهند که ۲۱ هزار و ۷۴۸ نفر تعداد رأی اولی‌های پسر و ۲۰ هزار و ۹۴۰ نفر رأی اولی‌های دختر هستند.

خاطرنشان می‌شود ۹۳ کاندیدا برای مرحله نهایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان قم به رقابت می‌پردازند که ازا ین تعداد سه نقر به مجلس راه خواهند یافت.

همچنین رضا پورصدقی الانق فرزند اصغر و محمد یزدی فرزند علی؛ دو کاندیدای نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای دوره پنجم خبرگان در استان قم هستند.

آقای حیدری افزود: 83 صندوق سیار هم برای مکان های خاص از جمله بیمارستان ها و روستاها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان هم گفت: این اداره امروز جمعه برای صدور کارت ملی و شناسنامه های المثنی فعال است.

انتهای پیام
ارسال نظرات
آخرین اخبار