در این برهه دشمنان انقلاب اسلامی از هر ترفندی استفاده خواهند کرد که حضور مردم را در پای صندوق‌ها به حداقل ممکن برسانند و دراین میان بذر تردید را در دل مردم بکارند؛ که قطعا هوشمندی و آگاهی ملت همیشه در صحنه و ولایی ایران نقشه‌ها و ترفند‌های معاندان را نقش برآب خواهد کرد.
کد خبر: ۹۲۱۹۹۷۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛  میثم بشیرنژاد؛ حق رای و حق انتخاب یکی از حقوق شهروندی است، که در جوامع مردم‌سالار افراد با داشتن این حق می‌توانند تاثیر زیادی در سرنوشت خود و جامعه‌شان داشته باشند.

خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به مردم در نظام جمهوری اسلامی و نقش بی‌بدیل آنها، در دهه‌های گذشته و در همه انتخابات، مردم از این فرصت مغتنم به نحو شایسته‌ای استفاده کرده‌اند و همیشه در انتخابات شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای چه در سرما و چه در گرما بوده‌ایم که بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است. 

بدون تردید با حضور آگاهانه و هوشمندانه مردم در انتخابات و مخصوصا انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری در روز جمعه دوم اسفند روز تاریخی دیگری در دموکراسی و مردم‌سالاری این مرز‌ وبوم رقم خواهد خورد، که می‌تواند با انتخاب افراد اصلح و کارآمد معادلات جدیدی را در ابعاد داخلی و بین‌المللی برای کشورمان شکل دهد.

امروزه با توجه به گستره و تعدد رسانه‌ها و مخصوصا فضای مجازی و شبکه‌های مختلف اجتماعی، کاندیدا‌ها با هزینه‌هایی به مراتب کمتر از گذشته به معرفی خود می‌پردازند و طی کردن بُعد مسافت برای معرفی خود با وجود رسانه‌های نوین برای داوطلبان ورود به مجلس از بین رفته است، هرچند نمی‌توان گفت بصورت دقیق و کامل، ولی تا حد زیادی افکار عمومی با برنامه‌های کاندیداها در جهت تصمیم‌گیری بهتر آشنا می‌شوند. دقت و حساسیت در انتخاب افراد واجد شرایط بدون هیچ حب و کینه‌ و  تعصب و علقه‌ی خاصی می‌تواند به ما کمک کند که در انتخاب فرد یا افراد مدنظر، بهتر عمل کنیم.

باید در نظر داشت که مجلس جای آزمون و خطا نیست. وقتی از عصاره ملت صحبت می‌شود، یعنی اینکه گزیده و بهترین‌ها در یک مجلس گرد هم می‌آیند ویک جمع حدود ۳۰۰ نفری وکالت یک جمعیت ۸۰ میلیونی را عهده دار می‌شوند.

نکته اینجاست که هر کسی این توانمندی و صلاحیت را نخواهد داشت که برای جمعیت ۸۰ میلیونی تصمیم بگیرد. وقتی فیلتر‌های مربوطه از جمله شورای نگهبان و دستگاه‌های مربوطه در این خصوص پالایش انجام می‌دهند که افراد واجد صلاحیت در کوران رقابتی قرار گیرند، به همان میزان و با دقت بیشتر در خوان آخر نوبت به مردم فهیم می‌رسد که افرادی را راهی مجلس کنند که نمره میانگین آن‌ها از هر نظر نمره قابل قبولی باشد.

اما در این انتخابات مهمتر از هر مسئله دیگری حضور حداکثری در انتخابات است که برای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا در مقطع کنونی بسیار حائز اهمیت است که نباید از اهمیت آن نسبت به دوره‌های پیشین غافل بود.

در این برهه دشمنان انقلاب اسلامی از هر ترفندی و به ویژه از حربه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی استفاده خواهند کرد که حضور مردم را در پای صندوق‌ها به حداقل ممکن برسانند و دراین میان بذر تردید را در دل مردم بکارند؛ که قطعا هوشمندی و آگاهی ملت همیشه در صحنه و ولایی ایران نقشه‌ها و ترفند‌های معاندان را نقش برآب خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا درباره نقش مردم در انتخابات فرمودند: «برای کشور ما و ملّت ما یک فرصت است، برای دشمنان ما یک تهدید است؛ انتخابات را دست‌کم نباید گرفت.

اینکه بعضی‌ها راجع به انتخابات حرف می‌زنند، هر چه دلشان می‌خواهد می‌گویند، مردم را دلسرد می‌کنند، نباید انسان به‌آسانی از این عبور بکند؛ انتخابات برای کشور ما یک فرصت بسیار بزرگی است: اوّلاً انتخابات اگر پُرشور انجام بگیرد و مردم به صورت کامل پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند، این تضمین‌کننده‌ی امنیّت کشور است، امنیّت کشور را تضمین می‌کند؛ چرا؟ برای خاطر اینکه دشمنانی که کشور را، ملّت را تهدید می‌کنند، از پشتوانه‌ی مردمی بیشتر هراس دارند تا امکانات تسلیحاتی ما؛ بله، از موشک ما هم می‌ترسند، امّا از پشتوانه‌ی مردمی نظام بیشتر می‌ترسند. حضور در انتخابات نشان‌دهنده‌ی پشتوانه‌ی مردمی از نظام است، به همین دلیل موجب امنیّت است.

ثانیاً نشان‌دهنده‌ی عزم و اقتدار ملّت ایران است. خب، گرفتاری‌هایی وجود دارد در کشور؛ خود آن‌ها هم می‌دانند. این تحریم‌های آنها، به اضافه‌ی بعضی از کم‌کاری‌هایی که خود ما داریم، مشکلاتی برای مردم درست کرده، مردم گلایه‌هایی دارند، با وجود این، چون پای انتخابات در میان است، چون پای آبروی نظام در میان است، چون پای امنیّت کشور در میان است، مردم می‌آیند وسط میدان؛ این نشان‌دهنده‌ی عزم ملّی، اقتدار ملّی و بصیرت ملّی است.»

همچنین حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه مسوول سرنوشت کشور و اسلام هستند چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آینده، می‌فرمایند: «نگویید که دیگران رای می‌دهند. من هم باید رای بدهم؟ تو هم باید رای بدهی آن روستایی هم که در کنار مزرعه خودش کار می‌کند باید رای بدهد. تکلیف است.»

و در جای دیگر  امام (ره) تاکید می‌کنند: «انتخابات روز سرنوشت‌سازی است می‌خواهید زمام کشور را به یک کسی بدهید که موثر در مقدرات کشور شما باشد سهل انگاری نکنید و به پای صندوق‌ها بروید.»

جمعه روز دیگری برای ملت ایران است، ملتی که در بیش از چهاردهه گذشته و در شرایط مختلف همیشه و همواره پای عهدی که با آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بسته است، ایستاده‌اند و با تمام جان و مال خود نشان داده‌اند که اگر هم مشکلاتی وجود داشته باشد،که هست. یا از برخی مسئولان هم گلایه داشته باشند، ولی هرگز به نامحرمان و دشمنان اجازه کوچکترین سوء استفاده و مانور تبلیغاتی را نخواهند داد. آری جمعه (دوم اسفند) ملت قهرمان ایران یکدست و یکپارچه به پای صندوق‌های آراء خواهند شتافت و بار دیگر جهانیان را در بهت و حیرت فرو خواهند برد.

جمعه زمستانیِ دوم اسفند 1398 در کشورمان هوا بهاری بهاری است، و با عطر خوش همدلی و همبستگی، همه با امید به آینده با انتخابی هوشمندانه و آگاهانه، نویدبخش رقم خوردن روز‌های بهتری برای ایران همیشه سرافراز خواهند بود. این چنین است که سرنوشت را باید از سر نوشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات