به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) سپاه ناحیه حر مشهد:
سربازان گمنام امام زمان (عج) سپاه ناحیه حر مشهد، یک مرکز بزرگ قاچاق سوخت که قاچاقچیان، گازوئیل را در ظروف چهار لیتری پلمب شده با مارک روغن چرخ خیاطی به خارج از کشور انتقال می‌دادند کشف شد.
کد خبر: ۹۲۱۹۹۹۸
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی گفت: نیرو‌های اطلاعات سپاه ناحیه حر مشهد از طریق رصد‌های اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از تردد خودرو‌های حامل سوخت در یک کارخانه بزرگ متروکه در محور مشهد – فریمان دست یافتند که با بررسی بیشتر این موضوع مشخص گردید که مالک این کارخانه متروکه نیز در قاچاق سوخت نقش دارد.

وی افزود: بررسی سوابق کیفری و اجتماعی این فرد نیز بیانگر آن بود که قبلا به اتهام قاچاق سوخت نیز دستگیر شده و پرونده مفتوح قاچاق ۵۰ هزار لیتری سوخت در تعزیرات حکومتی دارد.

سرهنگ پاسدار زراعتخواه تصریح کرد: با بررسی‌های بیشتر و جمع آوری اسناد و مدارک توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) سپاه ناحیه حر مشهد مشخص شد که قاچاقچیان گازوئیل با احداث سه سوله بزرگ در کارخانه متروکه، سوخت‌های مذکور را پس از جمع آوری از سطح شهر با استفاده از خودرو‌های تانکردار و برای فریب نیرو‌های انتظامی، با روغن سوخته مخلوط می‌کنند تا چنین وانمود کنند که محموله روغن سوخته را انتقال می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد در ادامه گفت: قاچاقچیان با استخدام چندین کارگر تبعه خارجی غیرمجاز در این مکان، قصد داشتند محموله بزرگ نفت گاز را با بسته بندی‌های خاص و در قالب روغن چرخ خیاطی پلمب کرده به خارج از کشور منتقل کنند، اما نیرو‌های اطلاعات سپاه ناحیه حر مشهد پس از آن که سوخت‌های مذکور در ظروف پلاستیکی چهار لیتری بسته بندی شد، با هماهنگی نیرو‌های عملیاتی سپاه ناحیه حر در یک عملیات هماهنگ و ضربتی، وارد سوله‌های این کارخانه متروکه شدند و ۴۶ هزار لیتر سوخت قاچاق را درون ظروف چهار لیتری پلمب شده با مارک روغن چرخ خیاطی کشف و ضبط کردند.

زراعتخواه افزود: نیرو‌های اطلاعات سپاه حر همچنین در این عملیات غافلگیرانه، مالک کارخانه متروکه را نیز به همراه سه نفر از کارگران تبعه خارجی به دام انداختند، اما دو نفر از کارگران مذکور متواری شدند که تحقیقات برای دستگیری آنان ادامه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد در پایان گفت: قاچاقچیان با شگردی چهار لیتری سوخت‌ها را در کارتن‌های شش و هشت عددی بسته بندی کرده بودند که تلاش آن‌ها برای خارج کردن این سوخت‌ها از کشور با تیزبینی نیرو‌های اطلاعاتی و عملیاتی سپاه ناحیه حر مشهد نافرجام ماند و پرونده آنان نیز روز گذشته به مراجع قضایی ارسال شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها