امام جمعه بخش شاندیز گفت: انتخاب‌ صحیح باعث تشکیل مجلسی قوی، کارآمد و انقلابی خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۲۰۰۰۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجه الاسلام بهمنی، امام جمعه بخش شاندیز در مصلی این شهر که با اجتماع پرشور نمازگزاران موءمن برگزار شد به ایراد خطبه‌های نماز جمعه این هفته پرداخت.

بهمنی در خطبه اول عنوان نمود: در آستانه ورود به ماه پر خیر و برکت رجب هستیم و در این ماه عزیز، بحث مهم اعتکاف را پیش رو داریم که حقیقتا فرصت مغتنمی است برای آنکه انسان زنگار و آلودگی‌هایی که ممکن است روح او را به واسطه گناهان دچار کرده باشد بزداید و در خلوت و گوشه‌ای با خالق خویش نجوا و آشتی نماید.

وی ادامه داد: یک انسان هر چقدر هم که با تقوا باشد، اما با توجه به گرفتاری‌های دنیوی امروزه از زن و فرزند گرفته تا این همه زرق و برق مادیات جامعه، خودبخود روح و سرشت انسانی را کدر، آلوده و بی رمق می‌کند که این عمل عبادی، یعنی اعتکاف بهانه بسیار خوبی برای از بین بردن آلودگی‌ها و وابستگی‌های مادی بوده و باعث نشاط مجدد روح انسان می‌شود.

امام جمعه شاندیز بیان نمود: محبت اولاد و خانواده برای انسان چیز پسندیده‌ای است ولکن بایستی مراقب بود که ما را از مسیر الهی خارج ننماید، زیرا که یکی از راه‌های امتحان الهی همین محبت زن و فرزند می‌باشد بطوری که نمونه‌هایی در تاریخ اسلام داریم که شخص به واسطه افراد خانواده اش از مسیر حق منحرف شده و شقاوتمند از دنیا رفته است از جمله همین زبیر که در سپاه پیامبر (ص) لقب سیف الاسلام را داشت ولیکن توسط فرزندش عبدالله فریب خورده و مسیر باطل را برگزید.

وی افزود: همین خانواده نیز می‌تواند موجب سعادت دنیا و آخرت انسان شود اگر شخص، ذریه خود را درست و به شکلی که اسلام فرموده تربیت نماید البته لازمه این کار این است که انسان خودش صحیح تربیت شده باشد.

بهمنی در خطبه دوم با اشاره به موضوع انتخابات خاطرنشان کرد: سرنوشت اقوام فقط بدست خودشان رقم خواهد خورد و این سنت قطعی الهی است همانطور که در این باره در قرآن کریم تأکید شده است: "اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم". (سوره رعد، آیه ۱۱) لذا، در انتخابات مجلس شورای اسلامی هم بایستی با چشمی باز و با بصیرت، کاندیدای اصلح را انتخاب نمود، زیرا که همین انتخاب‌های صحیح باعث تشکیل مجلسی قوی، کارآمد و انقلابی خواهد شد و در این صورت است که مجلس می‌تواند بطور جدی و عملی باری از دوش ملت برداشته و اوضاع نابسامان اقتصادی، فرهنگی و... فعلی کشور را به طرقی بهبود بخشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها