خبرهای داغ:
برگزار شد:

نشست مشترک استانی برای پیشگیری از کرونا

نشست مشترک قرارگاه پدافند زیستی و کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان با موضوع پیشگیری از بیماری کرونا بعد از ظهر روز شنبه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد .
کد خبر: ۹۲۲۰۳۲۲
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نشست مشترک قرارگاه پدافند زیستی و کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان با موضوع پیشگیری از بیماری کرونا بعد از ظهر روز شنبه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد .

در این نشست که به ریاست حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار شد ابتدا دکتر نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ضمن تشریح ویروس کووید ۱۹ ( کرونای جدید) و آخرین آمار مبتلایان در کشور از همه دستگاه ها و اعضای کار گروه خواست جهت پیشگیری از شیوع بیماری در استان در کنار حوزه سلامت باشند .

همکاری صدا و سیما در آموزش همگانی مردم ، همکاری شهرداری ها در نصب بیلبوردها و فیکسچر های آموزشی ، اختصاص یک خط تلفن ۴ رقمی از سوی شرکت مخابرات به منظور پاسخگویی به مردم، آموزش معلمان و دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش و لغو سفرهای سیاحتی و زیارتی از جمله مصوبات این نشست بود .

در این نشست پس از سخنان دکتر نامدار و گزارش دکتر نجاری معاون بهداشتی دانشگاه و سلیمانی مدیر هدایت عملیات بحران و دکتر قجر بیگی معاون غذا و دارو ی دانشگاه در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه های پیشگیری ، درمان و دارو و تجهیزات ، اعضای حاضر در نشست به ارائه پیشنهاد ها و نظرات خود پرداختند .

در پایان نشست حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین ضمن سپاس از مردم خوب استان به خاطر خلق حماسه انتخابات دوم اسفند ،موضوع پیشگیری از کرونا را بسیار با اهمیت خواند و از همه دستگاه های اجرایی خواست ضمن انعکاس آموزش های لازم به کارکنان خود ضمن هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی از همه ظرفیت خود برای کمک به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده کنند .

در این نشست همچنین مقرر شد موضوع تعطیلی مدارس و مراکز دانشگاهی در کمیته ای چهار نفره مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین ادارات مکلف شدند نسبت به فراهم آوردن زمینه رعایت بهداشت کارکنان از جمله پرهیز از ثبت ورود و خروج از طریق انگشت اقدام نمایند .

همچنین در خصوص استراحت پزشکی کارکنان و دانش آموزان آسان گیری نمایند .

 

1010/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها