خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

بیش از 98 درصد تجهیزات صنعت آب، تولید داخلی است

حمیدرضا جانباز گفت: بیش از 98 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت آب در کشور ساخته می شود و با وجود تحریم های موجود ومحدودیت در واردات و نقل و انتقال طوط آب، مشکلی نداریم
کد خبر: ۹۲۲۰۴۶۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آئین یکپارچه سازی شرکت های آب و فضلاب شهری و روستایی در راستای ارتقا خدمت آب و فاضلاب شهری و روستایی با حضور حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار، داراب بیرانوندی مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین و جمعی از مدیران استان در سالن جلسات اداره برق برگزار شد.

حمیدرضا جانباز رئیس مجمع عمومی آب و فاضلاب کشور در این مراسم بیان کرد: در سال 69 شروع یک حرکت جدید با تصویب قانون آب و فاضلاب در کشور شکل گرفت که در جای خود در میان کشورهای پیشرفته و صاحب نام به ویژه در غرب آسیا زبانزد است.

وی گفت: علیرغم مشکلات اقلیمی بیش از 99 و نیم درصد شهرها و روستاهای کشور شامل استفاده از آب آشامیدنی سالم است و استانداردهای سختگیرانه رایج در دنیا برای این امر در کشور ما اعمال می شود و ما هم در زمینه محرک های توسعه و ایجاد دانش در زمینه آب و فاضلاب، تحولات بزرگی را در این سال ها شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: بیش از 98 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت آب در کشور ساخته می شود و با وجود تحریم های موجود ومحدودیت در واردات و نقل و انتقال طوط آب، مشکلی نداریم و فقط در بخش کوچکی در شیرین سازی آب و غشاها مشکللاتی وجود دارد که در حال رفع می باشد.

جانباز عنوان کرد: قانون مترقی در این سالها شکل گرفت و در بخش فاضلاب در موضوع تثبیت و تصفیه لجن، هنوز وابستگی به خارج داریم اما در بخش زیادی از این حوزه با اتکا به نیروهای داخلی موفق بودیم.

رئیس مجمع عمومی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: در استان قزوین که شرکت آب و فاضلاب آن جزو شرکت های خوب ما در رده بندی ملی است، خروجی ارزیابی ها در سال 92 نشان داد یکپارچه سازی بسیار موثر است. جمع بندی ها نشان داد که بایستی سبکی از هارمونی بین خدمات شهری و روستایی ایجاد شود و روستاها مغفول نمانند.

این مسوول تصریح کرد: ارزیابی یکپارچه سازی از نگاه مردم به عنوان ذینفعان باید انجام شود. استان قزوین جزو استان های برتر در سطح کشور بوده و ما در مصوبه هیات وزیران موظف شدیم ظرف یکسال گزارش عملکرد داشته باشیم.

جانباز گفت: یکپارچه سازی فرصتی برای شکوفا شدن همه استعدادهای انسانی است و استان قزوین به دلیل موفقیت در هر دو حوزه شهری و روستایی، قابلیت ارتقا به جایگاه برتر کشوری را در بحث یکپارچه سازی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار