رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر بهداشت استان آذربایجان شرقی :
ویروس کرونا در حالی توجه مردم سراسر کشور را به خود جلب کرده که انتشار هر روز مطالب غیر مستند در بین خبر‌های رسمی و غیررسمی مرتبط با این بیماری، جو روانی جامعه را ملتهب می‌کند.
کد خبر: ۹۲۲۰۵۳۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر بهداشت استان آذربایجان شرقی ابراز داشت: بیمارستان‌های منتخب استان آماده پذیرش موارد بیماری‌های شدید تنفسی هستند تا ارائه خدمات کنند همچنین شهرستان‌ها هم آمادگی دارند و هیچ بیمارستانی، حق عدم پذیرش بیماران را ندارد.

سیمین خیاط زاده افزود: اتاق مخصوص ایزوله در بیمارستان‌های اختصاصی ایجاد شده که بیماران به آنجا راهنمایی می‌شوند و در صورت تشخیص پزشک، در همان بیمارستان نگهداری می‌شوند.

او ادامه داد: اگر در مراحل بعدی، پذیرش بیشتری صورت گرفت، بیمارستان‌های دیگری نیز در نظر گفته شده که از آن‌ها برای ارائه خدمات کمک خواهیم گرفت.

این پزشک در ادامه گفت: مهم‌ترین توصیه به مردم این است که آرامش خود را حفظ کرده و موارد و نکات بهداشتی فردی را رعایت کنند، در جا‌هایی که جمعیت زیادی حضور دارند کمتر تردد کنند و برای کار‌های غیرضروری، در بیرون تردد نکرده و از دست دادن پیشگیری کرده و روبوسی نکنند و فاصله یک متری با دیگران به ویژه آن‌ها که علائم تنفسی دارند رعایت شود.

ارسال نظرات