مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی گفت:طبق درخواست وزیربهداشت ازسازمان تبلیغات اسلامی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در استان‌هایی که برخی مبتلا شده اند ازجمله مرکزی اعتکاف برگزارنمی شود.
کد خبر: ۹۲۲۰۶۳۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: تمام اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مساجد استان صورت گرفته است، طبق آخرین مصوبه جلسه پدافند غیرعامل مساجد باید زمان برپایی اقامه نماز جماعت را به حداقل رسانده و نمازگزاران لوازمی همچون مهر، چادر، سجاده را با خود به همراه داشته باشند.

وی بر لزوم اجتناب از تجمعات غیرضروری در اماکن مذهبی همچون بقاع متبرکه و مساجد تأکید کرد و افزود: در جلسه پدافند غیرعامل تصمیم بر این شد تا اماکن مذهبی بیش از حد باز نباشند تا تجمعات غیر ضروری صورت نگیرد، حتی مردم در نظر داشته باشند مجالس ترحیم را با حداقل زمان ممکن برگزار کنند.

قربان‌پور در خصوص برگزاری اعتکاف امسال با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از کرونا تصریح کرد: دکتر نمکی، وزیر بهداشت از حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خواسته است تا به منظور جلوگیری و کنترل سرعت انتشار ویروس کرونا و به وجود آمدن شرایط اضطرار، در استان‌هایی که تعدادی از مردم مبتلا به ویروس کرونا هستند مراسم اعتکاف برگزار نشود؛ از این رو اصراری بر برگزاری این مراسم معنوی در استان‌ها نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: عدم برگزاری مراسم اعتکاف در تعدادی از استان‌ها تا زمانی که شرایط حاد گزارش می‌شود قابل اجراست، با توجه به اینکه تا زمان برگزاری اعتکاف دو هفته زمان است و اگر در این بازه زمانی شرایط به حالت عادی بازگشت و مقامات امنیتی و بهداشتی بر این اصل صحه بگذارند این مراسم در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: چنانچه مراسم اعتکاف در ایام‌البیض (۱۳ تا ۱۵ رجب) برگزار نشود، تأکید بر برگزاری مراسم اعتکاف در ماه مبارک رمضان است.

قربان‌پور گفت: تمامی مساجد مکلف به رعایت نظافت بیش از گذشته هستند، اگر مساجد جهت ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و تهیه مایع دستشویی با مشکل مواجه هستند می‌توانند از طریق دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات