رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: هیچ موردی از افراد مبتلابه کرونا ویروس در سبزوار مشاهده نشده و تست دو بیمار مشکوک نیز منفی اعلام‌شده است.
کد خبر: ۹۲۲۰۷۱۴
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علیرضا مسلم شب گذشته در نشست خبری با خبرنگاران در محل مرکز بهداشت شهرستان بابیان اینکه هر دو مورد تست کرونا ویروس منفی اعلام‌شده است اظهار داشت: باید به این باور برسیم که مهم‌ترین راه مبارزه با این ویروس رعایت بهداشت فردی است.

وی بابیان اینکه ضدعفونی کردن اتوبوس‌های شرکت واحد و تاکسی‌ها درون‌شهری یکی از مواردی است که در کمیته بهداشت مورد تصویب کمیته پیشگیری شهرستان قرارگرفته است تأکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌تن‌هایی می‌توانند ۲۵ در صد از مردم را تحت پوشش قرار دهند و ۲۳ ارگان و نهاد دیگر باید به کمک مردم بیایند تا بتوانیم از شرایط موجود در کشور به‌سلامت عبور کنیم.

مسلم در ادامه با اشاره به اینکه ۴ دستگاه آمبولانس ویژه برای موارد اثبات‌شده در انتقال بیماران اختصاص‌یافته است ادامه داد: درصورتی‌که بیماری یک فرد مسجل شود و نیاز به انتقال از بیمارستان داشته باشد از این آمبولانس‌ها استفاده خواهد شد.

وی بیان اینکه شستن دست‌ها به‌تن‌هایی می‌تواند ۷۰ درصد از شیوع این بیماری را کاهش دهد تصریح کرد: راه‌های مقابله با این بیماری بسیار ساده و در مراقبت‌های فردی است علاوه بر اینکه تا ۸۰ درصد از بیماران حتی نیاز به درمان خاصی نداشته و بعد از گذشت دوره بیماری به‌خودی‌خود درمان می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در ادامه به این موضوع اشاره کرد که کرونا ویروس نوعی از سرماخوردگی است که در شرایط خیلی خاص منجر به فوت افراد می‌شود افزود: بیشتر فوت در افرادی است که بیماری‌های زمینه‌ای داشته و یا افراد بیمار با کهولت سن در مواجهه با این ویروس جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها