رضا رحمانی گفت: با همکاری واحدهای صنعتی و بازرگانی برای تولید یا واردات لوازم بهداشتی مورد نیاز جهت کنترل بیماری کرونا آمادگی کامل داریم
کد خبر: ۹۲۲۰۷۷۸
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا، رضا رحمانی افزود: بنا به درخواست وزارت بهداشت و درمان تمام ظرفیت واحدهای تولید شوینده و مواد بهداشتی کشور فعال شده و برخی از آنها ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت خوبی در این بخش وجود دارد و در حال حاضر 250 هزار تن سالیانه امکان تولید مایع دستشویی و ۵۵ هزار تن ظرفیت تولید صابون دستشویی در سطح کشور داریم.

رحمانی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده است تا همه این واحد ها با حداکثر ظرفیت و به صورت شبانه روزی فعالیت کنند و همچنین ظرفیت های تولید خود را افزایش دهند.

وزیر صمت بیان کرد: در تولید ماسک بهداشتی هم واحدهای عمده تولید کننده که بیش از 13 واحد هستند برخی هم اکنون به طور شبانه روزی فعال هستند و بقیه نیز با تامین مواد اولیه مورد نیاز به صورت 24 ساعته به تولید مشغول می شوند.

رحمانی گفت: این واحدها، روزانه ظرفیت تولید بیش از 2 میلیون ماسک را دارند.

وی افزود: واحدهای تولید کننده ماسک و سایر ملزومات بهداشتی در صورت داشتن مشکلی در روند تولید اعم از مواد اولیه و یا در بخش تجهیزات و ماشین‌آلات خطوط تولید در اولویت هستند و در هماهنگی انجام شده با بانک مرکزی در خصوص تامین منابع در سریعترین زمان ممکن موانع تولیدشان رفع می شود.

ارسال نظرات