خبرهای داغ:
مدیر رشد و کادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس از راه‌اندازی قرارگاه «اندیشه ولایت» در این استان خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این قرارگاه ترویج شخصیت، زندگی، کتب و بیانات و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۹۲۲۰۷۸۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس،‌ سیدمصطفی موسوی، مدیر رشد و كادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس در جمع خبرنگاران گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی، قرارگاه «اندیشه ولایت» به‌منظور ترویج شخصیت، زندگی، کتب و بیانات و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در استان فارس راه‌اندازی شد.

وی با یادآوری اینكه این قرارگاه ذیل مدیریت رشد و كادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس راه‌اندازی شده است، افزود: یکی از علل عدم انگیزه کافی در تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب به خصوص در قشر جوان، عدم آشنایی کافی با شالوده و منظومه فکری تحول آفرین مقام معظم رهبری است که لازم است قشر جوان و به خصوص قشر دانشجو را به سمت مطالعه این آثار و تعمیق مبانی انقلاب اسلامی هدایت کرد و در نهایت با ایجاد تحول فکری در افراد زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) را فراهم کرد.

موسوی بیان كرد: جهت تدریس کتب و بیانات مقام معظم رهبری سیر آموزشی و تربیتی ۴ ساله تدوین شده است که در ترم اول دانشجویان باید به مطالعه ۴ جلد کتاب از جامع‌ترین کتب و بیانات خواندنی و جذاب مقام معظم رهبری بپردازند و این کتب، پیشنهاد خیلی خوبی جهت شروع سیر مطالعات برای افراد است که علاقه‌مندی زیادی به مطالعه آثار و بیانات مقام معظم رهبری دارند.

مدیر رشد و كادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس از آثار و كتب مربوط به این مسئله را معرفی كرد و گفت: كتاب «خون دلی که لعل شد» شامل زندگی‌نامه مقام معظم رهبری در دوران مبارزاتی و زندان و تبعید، كتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» شامل مبانی قرآنی و تحول‌آفرین انقلاب اسلامی، كتاب «همرزمان حسین(ع)» حاوی مطالبی درباره مبارزات سیاسی امامان معصوم(ع) که کتابی با نگارش و نسخه کامل‌تری از کتاب انسان ۲۵۰ ساله است از جمله این كتاب‌هاست.

وی ادامه داد: همچنین كتاب «از نیمه خرداد» شامل اندیشه و ساز و کارهای رهبری مقام معظم رهبری و خاطرات، بیانات، خطوط کلی زندگی، شخصیت و اندیشه معظم‌له از دیگر كتاب‌های مربوط به این نكته است.

موسوی با اشاره به زمان ثبت‌نام در این طرح افزود: شروع ثبت‌نام این طرح از اول اسفندماه تا ۲۰ اسفندماه ۹۸ است که به‌طور جدی در دانشگاه‌های مختلف استان تبلیغ این دوره آموزشی را شروع خواهیم کرد و از ظرفیت راهیان نور نیز برای تبلیغ و ثبت نام استفاده خواهیم کرد .

مدیر رشد و كادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس یادآور شد: این دوره برای داوطلبان ساکن شیراز به‌صورت حضوری در روزهای پنج‌شنبه در ناحیه بسیج دانشجویی فارس برگزار می‌شود و برای داوطلبان سایر شهرستان‌ها نیز به‌صورت غیرحضوری و از طریق مطالعه کتب و آزمون برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در نهایت جهت تدریس این کتب از اساتید کشوری و به خصوص ظرفیت اساتید مجرب و خوب استان فارس استفاده خواهد شد و در پایان ترم یک ساله اول  به همه شرکت‌کنندگان مدرک معتبر معارف اسلامی سطح یك از طرف دفتر نشر و تبلیغ آثار مقام معظم رهبری اعطا خواهد شد و از نفرات برتر دوره ضمن تقدیر به‌عنوان مربی این ۴ جلد کتاب در دفاتر و حوزه‌های بسیج دانشجویی، دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد و مراکز فرهنگی استفاده خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها