مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس :

معرفی شهدا رسالت امروز اصحاب رسانه است

مهدوی فرد گفت: اصل کار بنیاد، نشر ارزش های دفاع مقدس است و در بخش «حفظ »کار انجام شده و در حال حاضر فصل رویش است و نکته مهم در بخش اطلاع رسانی و روشنفکری و شناساندن شهدا ، بخش رسانه است.
کد خبر: ۹۲۲۰۸۲۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد  از دفاع مقدس مجموعه های زیادی در خصوص آثار دفاع مقدس کار کردند و اکنون باید از این آثار در مسائل اجتماعی بهره برداری شود.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان این اداره کل را متولی شهدای گمنام و چاپ آثار دفاع مقدس دانست و با بیان اینکه نیازمند همکاری و استفاده از تجربه اصحاب رسانه هستیم؛ گفت: هیئت اندیشه ورز نویسندگی را راه اندازی کردیم تا آنچه نیاز مردم است تولید شود.

وی با اشاره به اینکه دایره المعارف دفاع مقدس استان کرمان هنوز تکمیل نشده و همکاری پیشکسوتان  را می طلبد، افزود: سه گروه ویژه در این موضوع تشکیل و مصاحبه و مقالات  در حال پیگیری است.

مهدوی فرد ادامه داد: اصل کار ما ''نشر ارزش های دفاع مقدس'' است زیرا در بحث ''حفظ'' کار شده و حالا بحث رویش و نشر ارزش ها و نکته مهم در روشنگری دفاع مقدس از طریق نشریات و خبرگزاری ها است.

 



وی با بیان اینکه در استان کرمان شهدای مطرحی داریم و حاج قاسم فرمانده و گل سرسبد آنها است، اظهار داشت: حاج قاسم در مصاحبه خود شهید اکبر موسایی پور و محمدحسین یوسف الهی را معرفی کردند، ببینید چه کنجکاوی درباره این دو شهید در سطح کشور شد و به دنبال آن چقدر کتاب یوسف الهی " حسین پسر غلامحسین "  مورد اقبال قرار گرفت.




این مسئول با تصریح به این مطلب که کرمان در بسیاری از موارد جزو اولین ها بوده؛ اظهار داشت: کرمان نخستین کنگره شهدا را برگزار و اولین موزه دفاع مقدس را به همت حاج قاسم و همرزمان او ایجاد و نیز دومین کنگره شهدا را هم بعد از ۲۰ سال برگزار کرد.

 

 

مهدوی فرد با افزودن این مطلب که شهدای بزرگی داریم اما در معرفی آنان کوتاهی شده و برای همین نیازمند همکاری اصحاب رسانه هستیم تا از توانمندی آنان برای این امر استفاده کنیم؛ گفت: مقام معظم رهبری در پیام اخیر خود به کنگره شهدای هرمزگان فرمودند «هر یک از شهدای ما یک نماد است» بر این اساس ما در استان کرمان ۶ هزار و ۵۰۰ نماد و الگو داریم که درباره تعدادی از آنها کار شده و بقیه شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت؛ مدافع حرم و...مانده و جا برای کار زیاد است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه خوب رسانه در خصوص ذائقه مردم می توان از این تجربه استفاده کرد و بهترین جای نشر آثار دفاع مقدس، رسانه است؛ ما می خواهیم تولیدات خود را هدفمند و توزیع آن را در گستره کشوری داشته باشیم و در همین راستا دو کار قبلی را «کنگره ادبیات پایداری» و «حماسه اسوه های صبر و مقاومت(همسران و مادران شهدا)» با قوت دنبال می کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار