خبرگزاری بسیج: مدیر شبکه بهداشت شهرستان قدس، ضمن رد هر گونه شایعه مبتلا به کرونا در این شهرستان اظهارداشت: «ترس از کرونا عقلانی و‌منطقی نیست و‌باید هیجانات منفی جامعه را کنترل کرد.»
کد خبر: ۹۲۲۰۹۱۴
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

به گزارش سپاه خبر خبرگزاری بسیج، سید حسین میر شریفی،مدیر شبکه بهداشت و‌درمان شهرستان قدس در گفتگو با خبرنگار غرب استان خبرگزای بسیج،کرونا را دسته بزرگی از ویروسها دانست که بیماریهایی مشابه به سرما خوردگی را ایجاد می کنند.

وی یکی از علائم شایع به این ویروس را،تب،لرز،سرفه،خس خس سینه و‌گاهی علایم گوارشی و اسهال معرفی و تصریح کرد:این بیماری در اوج خود باعث عفونت ریه میشود و‌تنفس را دشوار میسازد.

میرشریفی،معتقد است،«بیش از80درصد مبتلایان به کرونا،با استراحت،مصرف مایعات، میوه و‌سبزیجات تازه بهبود پیدا می کنند.»

به گفته او،«ترس از کرونا برای مرگ و ‌میر بی جهت و‌بی دلیل است و برای ریشه کنی این معضل، باید هیجانات منفی جامعه را کنترل کرد.»

مدیر شبکه بهداشت شهرستان قدس،با توصیه به شهروندان تأکید کرد:این بیماری چیزی فراتر از آنفلوآنزای فصلی نبوده و‌نیست.

وی،در عین حال یادآورشد:کرونا نسبت به آنفلوآنزای فصلی،کمی ناشناخته تر و با سرایت بیشتر بروز میکند.

این مقام پزشکی در شهرستان،با هشدار به بیماران ریوی و مبتلایان به علائم تنفسی(آسم)خاطر نشان کرد:این بیماران در مکان های تجمعی کمتر حاضر شوند و‌حتی المقدور از ماسک استفاده نمایند.

 وی با بیان اینکه،«تا کنون مورد مشکوکی به کرونا در سطح شهرستان قدس  گزارش نشده است»،تصریح کرد:به مردم شریف این شهرستان اطمینان می دهم، که بحمد ا... تاکنون  مشکل خاصی در شهرستان رخ نداده است و‌ موارد بیماری روال آنفلوآنزای فصلی است و در خصوص موارد مشکوک نیز اقدامات لازم صورت می پذیرد.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان قدس،در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود ماسک در داروخانه های شهرستان گفت:کمبودی از این حیث نداریم،اما استفاده از ماسک برای همه افراد جامعه ضروری نیست و ‌فقط افراد دچار علائم تنفسی نیاز به استفاده از ماسک دارند.

او،در ادامه این مطلب،رعایت آداب تنفسی و‌اصول شسشوی دستها را مهمترین راه برای پیشگیری از این ویروس عنوان کرد.

میر شریفی در خاتمه این گفتگو،با بیان اینکه اولویت شبکه بهداشت شهرستان قدس،نظارت و‌آمادگی کامل جهت حفظ و‌سلامت مردم است،اظهار داشت:در این راستا تمهیدات پیشگیرانه،توسط کلیه نهادها و سازمانهای  دولتی انجام شده است.

 

ارسال نظرات