خبرهای داغ:
سعید محمد گفت: ما به دنبال بومی سازی واقعی در کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های سازنده هستیم و اعتقادمان این است که هیچ کاری نیست که ایرانی نتواند انجام دهد.
کد خبر: ۹۲۲۰۹۸۰
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از مهر، امیر سرتیپ خلبان محسن دره باغی معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح به همراه سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از نمایشگاه رونق تولید که به همت این قرارگاه برپا شده است بازدید کرد.

سعید محمد بعد از بازدید از نمایشگاه رونق تولید در جمع خبرنگاران، گفت: سال ۹۸ توسط رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید ملی نام گرفت بنابراین ما برای اینکه یک بیلان کاری در خصوص رونق تولید ارائه کرده باشیم این نمایشگاه را در پایان سال برگزار کردیم.

وی با تاکید بر اینکه قریب به ۵ هزار شرکت پیمانکار در بخش خصوصی با قرارگاه خاتم مشغول همکاری هستند، گفت: قرارگاه یک خانواده بزرگ از مجموعه پیمانکاران بخش خصوصی است که بخش عمده ای از آنها تقاضا داشتند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند اما به دلیل اینکه فضای کافی وجود نداشت توانستیم پانصد شرکت را دعوت کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) افزود: این شرکتها توانستند برای اولین بار یکسری مسائل فنی و مهندسی را در زمینه قطعه سازی یا تجهیزات فنی در کشور به صورت صد در صد دانش بنیان یا به صورت مهندسی معکوس در قالب پروژه‌هایی با قرارگاه و حمایتی که قرارگاه از آنها کرد انجام دهند.

محمد ادامه داد: طی ۵ سال گذشته واگذاری کار به شرکت‌های داخلی که قبلاً به شرکت‌های خارجی‌ها واگذار می‌شد توانستیم بیش از ۷ میلیارد دلار از خروج ارز جلوگیری کنیم یعنی این کارها باید به شرکت‌های خارجی داده می‌شود ولی در سیستم شرکت‌های ایرانی چرخش پیدا کرد که جای بسی خوشحالی دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه رونق تولید را تقاضا محور طراحی کرده ایم گفت: بخشی از نمایشگاه را خاص این گذاشتیم که نیازهای آتی قرارگاه خاتم را با مشخصات فنی دقیق در اختیار تمامی غرفه داران قرار دادیم و در هر روز دو پنل تخصصی طراحی کردیم که همکاران ما در قرارگاه در خصوص نیازهای قرارگاه توضیح دادند و این کار را برای این انجام دادیم که گام جدیدی برای بومی سازی و داخلی سازی برداریم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) افزود: شرکت‌های بخش خصوصی بخصوص این شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند نیازمند حمایت دولتی هستند یعنی ما به عنوان قرارگاه بخشی از اینها را حرکت دادیم که منجر به تولید شده است اما باید تولید در این مجموعه‌ها مستمر باشد چرا که اگر سفارش جدید نگیرند از بین می‌روند. ما به عنوان قرارگاه بخشی از ظرفیت آنها را پر کردیم اما باید با حمایت‌های دولتی که اتفاق می‌افتد اینها بتوانند ادامه حیات بدهند.

محمد در ادامه به قراردادها و تفاهم نامه‌های این قرارگاه اشاره کرد و گفت: ما در این نمایشگاه چند قرارداد و تفاهم نامه امضا کردیم. یکی تولید ریل ملی با شرکت ذوب آهن اصفهان که صدهزارتن برای راه آهن چهابهار – زاهدان سفارش دادیم که ۵ هزار تن را در فاز یک سریع‌تر به ما تحویل دهند.

وی افزود: تفاهم نامه با انجمن سازندگان تجهیزات نفت امضا کردیم که مجموعه بزرگی با بیش از ۱۲۰۰ شرکت هستند که البته خیلی از این شرکت‌ها با قرارگاه کار می‌کنند. همچنین قراردادی هم با انجمن تجهیزات صنعتی که شامل ۲۰۰ شرکت هستند که قرار شد آنها هم خیلی از تجهیزات مورد نیاز خاتم را در آینده بسازند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) تاکید کرد: ما بدنبال بومی سازی واقعی در کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های سازنده هستیم و اعتقادمان این است که هیچ کاری نیست که ایرانی نتواند انجام دهد.

محمد درباره اینکه گفته می‌شود قرارگاه خاتم رقیب بخش خصوصی است گفت: نمایشگاه رونق تولید کاملاً واقعیات را نشان می‌دهد که اگر از تک تک غرفه داران سوال شود از همکاری قرارگاه خاتم با شرکت‌های خصوصی بسیار خرسند هستند و می‌گویند که اگر قرارگاه نبود مجموعه آنها از بین می‌رفت، درواقع قرارگاه نه تنها رقیب بخش خصوصی نیست بلکه یک چتر حمایتی روی سر آنها است.

وی تاکید کرد: عده‌ای معاندان نظام هستند که آنها اصلاً با هیچ چیزی موافق نیستند یعنی هر اتفاق خوبی که بیفتد زیر سوال می‌برند که البته تکلیف آنها مشخص است

ارسال نظرات
پر بیننده ها