متولیان با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان بسیج و وزارت بهداشت از راه اندازی مرکز مشاوره تلفنی ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات بیماران در مورد ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۱۱۹۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی کشوری خبرگزاری بسیج، ابراهیم متولیان در گفتگو یی  از امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان بسیج و وزارت بهداشت طی امروز و فردا خبر داد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: امروز زمان دقیق امضای این تفاهم‌نامه میان وزیر بهداشت و فرمانده بسیج مشخص می شود، از محورهای مهم این تفاهم‌نامه همکاری راه اندازی مرکز مشاوره تلفنی  شبانه روزی در کل کشور برای مشورت بیماران به عنوان خط اول مقابله با ویروس کرونا است.

متولیان اظهار کرد: این مرکز مشاوره تلفنی از سردرگمی بیماران و مراجعه بی مورد به مراکز درمانی جلوگیری می کند افراد می توانند با شماره تماس ۴۰۳۰ تماس حاصل کنند و اطلاعات لازم در مورد بیماری خود را دریافت کنند، در این مرکز مشاوره پزشکان متخصص و فوق تخصصی پاسخگوی سوالات افراد هستند این مرکز ظرف امروز و فردا اماده پاسخگویی است و بسیج جامعه پزشکی در تامین نیروی انسانی با کمک سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت همکاری می کند.

وی در مورد مراکز پرتراکم درمانی در برخی استانها مانند قم و گیلان تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی در این مراکز با تامین نیروی انسانی به کمک همکاران وزارت بهداشت می رود و با ارسال تیم های پزشکی و پکیج های بهداشتی و بیمار ستانی و یا تحویل گرفتن شیفت بیمارستان به استراحت پزشکان کمک می کند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی از امادگی اعزام تیم های شهید رهنمون خبر داد و گفت: محور سوم این تفاهم‌نامه همکاری نیروهای انسانی تیم های شهژد رهنمون با وزارت بهداشت است.

وی اظهار کرد: در صورت نیاز بسیج جامعه پزشکی امادگی تامین افزودن تخت بیمارستانی با استفاده از فضای نیروهای مسلح است که می تواند در صورت اعلام نیاز و کمبود، بسیج جامعه پزشکی امادگی اعزام  استقرار سازه های سیار بیمارستانی را با کمک بهداری سپاه در کمترین زمان ممکن دارد.

وی گفت: ما امادگی ان را داریم تا در مکانهایی که وزارت بهداشت اعلام می کند این سازه های بیمارستانی را مستقر کنیم.

متولیان با تاکید بر ظرفیتهای هلال احمر ، ارتش، سپاه ، بسیج جامعه پزشکی خاطر نشان کرد: امادگی استقرار ۳۵۰۰ تخت بیمارستانی متحرک در مناطق مورد نیاز وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اعلام نیاز نشده است و هیچ مرکز اعلام کمبود تخت بیمارستانی نکرده است، بسیج جامعه پزشکی در صورت نیاز در مراکز از طریق مراکز بیمارستانی سپاه، ارتش و بسیج تخت بیمارستانی و تخت مورد نیاز در اختیار انها قرار می دهد و در حال حاضر از هیچ مرکز اعلام نیاز نشده است.

وی از فعالیت کلینیک های تخصصی مشکلات حاد تنفسی در تهران خبر و گفت: با کمک وزارت بهداشت ، نظام پزشکی و بسیج نیروی انسانی پزشکی متخصص و فوق تخصصی در این مراکز حضور دارند و برای جلوگیری از تراکم بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی افراد به این مراکز مراجعه کنند و در صورت علاءم مشکوک امبولانس در این کلینیک ها بیماران را به مراکز بیمارستانی منتقل می کنند.

متولیان گفت: اسامی این مراکز از طریق وزارت بهداشت منتشر می شود و تا ظرفیت پذیرش ۲۵۰۰ بیمار در شبانه روز دارند.

ارسال نظرات