امام هادی(ع)؛ حافظ بینش نبوی و روشنگر احكام اسلامی

فرمانده پایگاه حوزه نورالزهرا(س) گفت:امام هادی(ع) دهمین پیشوای شیعیان با دانش عمیق و استدلال های منطقی خویش به اصلاح بینش مسلمانان و دفاع از کیان دین اسلام در برابر دشمنان پرداخت و با استفاده از آموزه های این دین الهی به بسیاری از مسائل اعتقادی و عقیدتی مردم آن روزگار پاسخ داد و زمینه را برای امامت امام زمان(عج) فراهم آورد.
کد خبر: ۹۲۲۱۲۲۱
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
مریم مصطفوی در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت:. امام علی النقی (ع) دهمین امام شیعیان و فرزند امام جواد (ع) بوده و مزار ایشان در سامرا است که به دلیل دفن وی و فرزندش امام حسن عسکری (ع) حرم عسگریین خوانده میشود.

وی با بیان اینکه دوران امام هادی (ع) یکی از دوره‌های تثبیت و تبیین شیعه است افزود: امام هادی (ع) در این دوره با هدایت افکار شیعیان و تربیت شاگردان، جریان‌های مخالف فکری را توجیه می‌کردند.

مصطفوی به ویژگی‌ها فضائل اخلاقی امام هادی (ع) اشاره کرد و افزود:امام هادی (ع) خوشخو‌ترین و راستگوترین مردم بود. ایجاد ارتباط عاشقانه با معبود و معشوق ازلی و عبادت فراوان و ساده زیستی و دوری از دنیا از ویژگی‌های برجسته امام هادی (ع) است.

وی با بیان اینکه یکی از محور‌های اساسی و از بزرگترین پشتوانه‌های امامت دانش امام است که بر اساس آن بشریت از کوره راه‌های نابودی رهایی می‌یابد، تصریح کرد:گفتار امام شیرین و سرزنش ایشان تکان دهنده بود؛ و همواره در رفع مشکلات اطرافیان تلاش می‌کرد و حتی گاهی خود را به مشقت می‌انداخت.

وی افزود:امام دهم شیعیان، امام هادی نامیده شد، چون در راستای هدایت عمومی سعی بلیغ و تلاش فراوان داشت تا مسلمانان را از انحراف و مبانی حق اسلام را از تحریف حفظ و حراست نماید.

مصطفوی ادامه داد:امام هادی (ع) با وجود آنکه در شرایط سختی بود، ولی به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه اش توجه خاصی داشت و با همه محدودیت‌ها و اعمال بازداشت خانگی و محاصره و تجسس و هجوم به خانه اش به اشکال گوناگون فضای سیاسی جامعه را تبیین می‌کرد و با راه‌های مختلف مردم را نسبت به ظلمی که در حق اهل بیت (ع) روا می‌شد آگاه می‌ساخت.

فرمانده پایگاه حوزه نورالزهرا(س) آماده سازی مردم برای دوران غیبت را مهمترین فعالیت امام هادی (ع) عنوان کرد و تصریح کرد: آن حضرت به دلیل آگاهی از نزدیک شدن وعده خدا درباره ولادت امام مهدی (ع) جو فکری، فرهنگی و اجتماعی جامعه خویش را برای میلاد منجی عالم بشریت، آماده و مقدمات آن را فراهم ساخت.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بهترین راه شناخت و معرفت به امامت و ولایت، فرمایشات معصومین (ع) است، گفت: شایسته است که شیعیان و محبان اهل بیت با قرائت و تامل در احادیث، ادعیه و زیارات منسوب به امام هادی (ع) شناخت و معرفت خود را نسبت به مقام شامخ امامت و ولایت ارتقا دهند همانگونه که امام هادی (ع) در زمینه تبلیغ دین و بیان مسائل دینی تلاش بسیاری داشتند ما نیز از ایشان درس گرفته و در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهیم.
ارسال نظرات