استاندار گیلان با اشاره به استقرار تیم غربالگری در مدخل‌های ورودی استان گفت: مسافران دارای علائم ویروس کرونا به مدت دو هفته قرنطینه می‌شوند و این اقدام در جلوگیری از سفر مسافران به گیلان موثر است.
کد خبر: ۹۲۲۱۲۸۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، ارسلان زارع در نشست مقابله با ویروس کرونا در استانداری گیلان اظهار داشت: با توجه به نیاز کادر درمانی، پرستاران و نیروهای خدماتی بیمارستان‌ها در گیلان، محموله و تجهیزات موردنیاز استان برای مقابله با ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت و درمان به استان گیلان ارسال شده است که روز پنجشنبه توزیع می‌شود.

استاندار گیلان از استقرار تیم غربالگری تا پنجشنبه در مدخل‌های ورودی استان خبر داد و بیان داشت: مسافران دارای علائم ویروس کرونا نیز به مدت دو هفته قرنطینه می‌شوند و این اقدام در جلوگیری از سفر مسافران به استان گیلان موثر و نیازمند اطلاع‌رسانی است.

زارع انجام اقدامات لازم جهت تشخیص ویروس کرونا در استان گیلان را در سرعت شناسایی و درمان آن ضروری و موثر دانست و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انجام آزمایش تشخیص ویروس کرونا از هفته آینده روز شنبه مستقیماً در گیلان انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه شاخص استان گیلان نسبت به زیرساخت‌های درمانی، تجهیزات پزشکی و نسبت جمعیت به تخت بیمارستانی از میانگین کشوری کمتر است تصریح کرد: آثار کمبود امکانات و تجهیزات استان با فراگیر شدن ویروس‌ کرونا و بیماری‌های اینچنینی بیشتر آشکار می‌شود.

وی از مدیران اجرایی استان گیلان خواست که با مرخصی‌های استحقاقی و استعلاجی کارمندانشان موافقت کنند خاطرنشان کرد: کارمندان براساس شیفت‌بندی‌های لحاظ شده اموری که قابلیت دورکاری دارد را برعهده گرفته و انجام دهند.

زارع ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان، فرمانداران، شهرداران، جمعیت هلال احمر و دیگر نهادهای خدمات‌رسان جهت کنترل ویروس کرونا گفت: شهرداران از ظرفیت بخش خصوصی، تشکل‌های مردم نهاد و بخش‌های غیردولتی در تبلیغات محیطی و موضوعات مرتبط با مقابله شیوع ویروس کرونا بهره‌مند شوند.

استاندار گیلان با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته جهت لغو مسابقات تیم‌های فوتبال استان گیلان در لیگ دسته یک افزود: به سازمان لیگ نیز مجدداً اعلام شود که درخواست لغو مسابقات برای جلوگیری از شیوع و کنترل ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و بازیکنان میزبان و مهمان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات