نتیجه طرح این گمانه، چیزی جز تضعیف روحیه مردم نیست و جامعه می‌گوید دشمن خیلی قوی است پس ما باید مقابل دشمن کوتاه بیاییم! طرح این گفتمان، یک خطای جنگ روانی است و به اعتماد عمومی و روحیه مقاومت و ایستادگی ضربه می‌زند
کد خبر: ۹۲۲۱۳۹۷
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛برخی گاهی مدعی میشوند آمریکا عامل ویروس کروناست!!. تقویت این گمانه که ‎کرونا توسط ‎آمریکا برای ضربه به چین و ایران ساخته شده، ناخودآگاه دشمن را یک ابرقدرت شکست‌ناپذیر جلوه داده که می‌تواند با یک ویروس کشور ما و مخالفین خودش را نابود کند! این جمله ترجمان همان جمله ظریف است که می‌گفت: آمریکا می‌تواند با یک دکمه سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد!

 نتیجه طرح این گمانه، چیزی جز تضعیف روحیه مردم نیست و جامعه می‌گوید دشمن خیلی قوی است پس ما باید مقابل دشمن کوتاه بیاییم! طرح این گفتمان، یک خطای جنگ روانی است و به اعتماد عمومی و روحیه مقاومت و ایستادگی ضربه می‌زند.

اگرچه تیم‌های تحقیقاتی و امنیتی اطلاعاتی کشور وظیفه دارند منشا اصلی این ویروس را در جهان و ایران پیدا کنند اما رسانه‌ها موظف‌اند روایت درست و واقعی و متقن را به مردم منتقل کنند: کرونا یک تهدید جهانی است و دامن‌گیر کل جهان شده، از چین تا ایتالیا،ایران و ترکیه و ژاپن و کره و ... نفوذ پیدا کرده و باید یک عزم بین‌المللی علیه ‎کرونا ایجاد شود. بشریت باید مقاومت کند.

کرونا یک واقعیت است که باید به اندازه آن را دید و دقیق مبارزه کرد نباید آن را کوچک‌تر جلوه داد یا بزرگ‌نمایی کرد یا آمریکا راعامل آن جلوه داد و .. . در این شرایط باید روحیه امید، همدلی، اتحاد، اعتماد به نظام و سیستم درمانی و بهداشتی کشور، ایثار، گذشت، همکاری و ایمان تزریق شود نه روحیه ترس و شایعه‌پراکنی و تحلیل‌هایی که نتیجه‌ش تضعیف روحی

ارسال نظرات