در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد از تدابیر سپاه فتح در پیشگیری از بیماری کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۱۴۶۸
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
سردار حمید خرمدل در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد از تدابیر سپاه فتح در پیشگیری از بیماری کرونا خبر داد و گفت: دیروز با فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص ویروس کرونا جلسه‌ای داشتیم که اتخاذ تدابیر پیشگیرانه این بیماری دغدغه همه شده است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قرارگاه پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد قرارگاه پدافند زیستی طراحی شده که ریاست این قرارگاه به عهده استاندار و جانشینی فرمانده سپاه فتح است.

وی بیان کرد: از یک ماه پیش ابلاغیه‌هایی راجع به سپاه، پادگان‌های آموزشی و نظامی ارسال شده و تدابیر لازم اندیشیده شد اما فکر نمی‌کردیم اگر مواردی در کشور مشاهده شود تا این میزان مردم دچار استرس شوند که بخشی از داخل بود و بخشی از این التهاب‌ها از خارج کشور مدیریت می‌شود لذا ضرورت دارد قرارگاه زیستی استان تشکیل و هفته‌ای یک جلسه داشته باشد.

مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان و احتمال وقوع سیلاب گفت: در این خصوص هر چه امکانات مهندسی و نیروی انسانی سپاه دارد در خدمت مجموعه استان خواهد بود اما در زمینه ویروس کرونا که التهاب ایجاد کرده چندین نکته باید مورد توجه باشد.

سردار خرمدل ادامه داد: تا روزی که این موضوع و دغدغه مردم رفع نشود هفته‌ای یکبار جلسات قرارگاه زیستی تشکیل و کمیته‌ها بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت گزارش ارائه دهند،همچنین سخنگوی ثابتی از دانشگاه علوم پزشکی در تایم مشخصی در خبر صدا و سیما آخرین گزارشات در خصوص این بیماری را ارائه دهد.

فرمانده سپاه فتح ادامه داد: از مجموعه فضای مجازی سپاه خواستیم در جهت آرامش‌بخشی به مردم و اطلاع‌رسانی به آنها تولید محتوا کنند که همین پیشنهاد را برای حوزه دانشگاه علوم پزشکی نیز داریم.

وی به تدابیر اتخاذ شده برای مردم استان در دورترین نقاط اشاره کرد و بیان داشت: بسیج جامعه پزشکی این آمادگی را دارد که در دورترین مناطق استان خدمات ارائه کند، ضمن اینکه اگر مواردی در استان مشاهده و کار به قرنطیه کشیده شد سپاه اردوگاهی برای این مورد آماده دارد که در اختیار قرار می‌گیرد.

مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی سپاه برای استفاده از دستگاه‌های ضدعفونی کننده در تمام سطح استان خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه روانی وارد شود و کاری انجام دهد.

سردار خرمدل با اشاره به کمبودها و مشکلات توزیع ماسک، ژل شست و شو، مواد الکلی ضدعفونی کننده و لباس مخصوص گفت: این مورد را می‌توانیم از استان اصفهان تامین کنیم.

وی پیشنهاد لغو یا مدیریت مرخصی‌های مراکز درمانی را ارائه کرد و گفت: نیروی انتظامی این مدت در کنار مجموعه دانشگاه و در بیمارستان‌ها حضور داشته باشند.
وی همچنین خواستار ساماندهی پزشکان شد و گفت: با تدابیر دانشگاه علوم پزشکی پزشکان در ادارات حضور یافته و برای کاهش التهاب لازم توضیحات ارائه دهد.
سردار خرمدل نسبت به تهیه بروشور تاکید و خاطرنشان کرد: تریبون نماز جمعه فرصتی مناسب برای اطلاع‌رسانی پیشگیری از این بیماری است.
ارسال نظرات