خبرهای داغ:
اللهیار ملکشاهی گفت: باید با محتکران لوازم بهداشتی در ملاء عام برخورد شود و دستگاه‌های نظارتی هیچ گونه اغماضی در رابطه با این گونه افراد نباید داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۲۱۴۹۸
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس، اللهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتکار لوازم بهداشتی در شرایط حساس کنونی توسط برخی افراد گفت: دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، بخش نظارتی وزارت بهداشت و قوه قضائیه باید با شدت و حدت و بدون هیچ اغماضی با محتکران لوازم بهداشتی برخورد کنند.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی هیچ گونه رأفت اسلامی در رابطه با این محتکران داشته باشند؛ چراکه خود اسلام نیز شدیدترین برخوردها را با محتکران توصیه کرده و ما ظرفیت قانونی لازم را هم در این زمینه داریم.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: حتی اگر این احتکار و سودجویی با هدف ایجاد هرج و مرج یا اخلال در نظام اقتصادی کشور باشد، در قانون مجازات اعدام برای این گونه افراد پیش‌بینی شده است.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: باید افرادی که چه با هدف سودجویی و چه با هدف هرج و مرج و... اقدام به احتکار و گرانفروشی لوازم بهداشتی می‌کنند، در ملاءعام مجازات شوند و همگان شاهد مجازات این افراد باشند.

وی در پایان گفت: اسلام در رابطه با محتکران برخورد جدی و بدون اغماض را در نظر گرفته و اینکه این احتکار در شرایط خاص کنونی انجام می‌دهد، به مثابه نمکی است بر زخم باز مردم ریخته می‌شود و باید با افراد سودجو در این باره شدیدا برخورد شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها