خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
رئیس پلیس فتا فارس خبر داد:
سرهنگ سلیمانی گفت: سرکرده این باند هفت نفره، یک نوجوان ۱۵ ساله است.
کد خبر: ۹۲۲۱۵۱۶
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ حشمت سلیمانی در جمع خبرنگاران، از انهدام باند 7نفره فیشینگ در استان فارس خبر داد و تشریح کرد: با شکایت یکی از شهروندان، به فردی رسیدیم که حدود ۸ماه فعالیت فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی را شروع کرده بود.

وی با اشاره به اینکه پرونده های مشابهی هم از این فرد در استانهای دیگر تشکیل شده بود افزود: با رصد پلیس فتا فارس، طی سه مرحله عملیات ، ۷نفر دستگیر و ۷۹۰ کارت کشف و ضبط شده است.

سلیمانی گفت: در حین دستگیری این افراد متوجه شدیم اخیرا اسکین و‌کپی از کارت‌های شهروندان را آغاز کرده بودند که با دستگیری، موفق به انجام کامل این پروژه نشدند.

به گفته رئیس پلیس فتا فارس، یک نفر زن و ۶مرد، دستگیرشدگان این پرونده هستند با میانگین ۲۳ سال هستند که سرکرده این باند یک نوجوان ۱۵ ساله است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۵۰ درصد افزایش جرایم سایبری داشتیم، اظهار داشت: در موضوع فیشینگ، با توجه به اینکه استفاده از اینترنت یکی از کارهای روزمره شده، کلاهبرداران با ایجاد درگاه های جعلی، در یک فرصت مناسب با سواستفاده از اطلاعات به دست آمده، اقدام به برداشت پول از حسابها می کنند، اگرچه رمز پویا این فضا را تا حدود زیادی از کلاهبرداران گرفته است.

انهدام باند ۷ نفره فیشینگ در فارس

رئیس پلیس فتا فارس، مهمترین جرایم سایبری را برداشت های غیر مجاز و کلاهبرداری های اینترنتی و در استان فارس، نشر اکاذیب دانست و افزود: بر حسب وظایف ذاتی، پایش مستمر فضای مجازی و دریافت گزارشات برخط مردمی از سایت پلیس فتا از فعالیت های ماست.

سلیمانی با اشاره به شایعات فضای مجازی در زمان کنونی که باعث افزایش تنش و استرس میان شهروندان شده، گفت: تا کنون ۲نفر در شیراز و ۳نفر در شهرستانها در بحث انتشار پیامهای مرتبط با کرونا ویروس دستگیر شده اند.

وی یادآور شد: در بحث فیشینگ‌ و ‌پولشویی، متهمان برای رد گم کردن که پلیس نتواند آنها را رصد کند، پولها را به ارز دیجیتال تبدیل می کنند اما پلیس فتا باز هم می تواند آنها را ردیابی و شناسایی کند.

رئیس پلیس فتا فارس افزود: در شناسایی ها، گاهی به متهمینی برخورد می کنیم که خارج از مرزهای ما هستند، اما با اقدامات فنی، مجبور می شوند که خسارت شکات را بازگردانند.

وی با تأکید بر دقت شهروندان در خریدهای اینترنتی تأکید کرد: به هرحال عده ای افراد سودجو تلاش دارند به اهداف خود برسند. پس مردم از سایتهای معتبر خرید کنند. ضمن اینکه برای این کارها یک کارت مخصوص داشته باشند و به مقدار نیاز پول واریز کرده و خرید انجام دهند تا مورد سواستفاده قرار نگیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار