خبرهای داغ:
بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت 16 اسفند روز قشر بسیج زنان، بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۲۲۷۸۰
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشوری خبرگزاری بسیج، همزمان با 16 اسفند روز قشر بسیج زنان، بیانیه ای در این باره صادر شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: رهبر معظم انقلاب با اشاره به الگوی مشترک انقلاب اسلامی و نقش تاریخی زن در دین اسلام، الگوی زن نه شرقی و نه غربی را در پیام‌شان به کنگره‌ی «هفت هزار زن شهید کشور» مورد تاکید قرار دادند.

ایشان الگو و  چارچوبی از زن مسلمان معرفی می کند که دور از نگاه های مبتذل، دست پایین و ضعیف به زنان است و  آنان را کانون تحول و اعتلای جوامع به سمت رشد و پیشرفت  می داند. 

«شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن ، عفیف، محجبه و شریف بود و درعین حال، در متن و مرکز امور حضور شایسته داشت.»
شایان ذکر است که متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
به برکت دین مبین اسلام زنان آنچنان جایگاه رفیع و والایی پیدا کردند که تا پیش از آن در ملل گوناگون کمتر چنین نگاه و توجهی به ارزش و ماهیت زن در سطوح مختلف صورت گرفته بود. در هر برهه تاریخی از اسلام که کنکاش می کنیم زنان موثر و تاثیرگذاری می بینم که دوشادوش مردان حرکت کرده اند و در بزنگاه های مختلف تاریخی حضوری فعال، ارزشمند و پراثر داشته اند.


حضرت خدیجه کبری (س) در صحابت و همراهی پیامبر اکرم (ص) تا لحظه های آخر از هیچ کوششی فروگذاری ننمودند. حضرت فاطمه زهرا (س) آن سیده کریمه که کوثر وجودش باعث خیر و برکت بود در روزهای پر مشقت پدر و همسر بزرگوارشان مایه امید و آرامش روز افزون شدند و چه در غیاب مادر پیامبر اکرم (ص) را یاری فرمودند و چه در زمان سختی امیر المومنین (ع) را نصرت و یاری رسان بودند. در واقعه عاشورا نیز بار این نهضت سخت در مرحله ای حساس بر دوش بنت حیدر کرار افتاد و حضرت زینب (س) چهره‌ای حماسی و آگاهی بخش از زن در اسلام به تصویر کشیدند که کم نظیر و لو بی نظیر است.


در کلام الله مجید نیز که بر قلب نازنین پیامبر اکرم (ص) نازل شد، ارزش جایگاه زن حتی در کلمات در قیاس مردان رعایت و مراقبت معناداری شده است. در قصص قرآنی از زنان والامقامی سخن رفته است که نشان دهنده تاکید بر این جایگاه والاست. صد افسوس که در سایه تبلیغات فرهنگ های غربی و شرقی این نگاه عمیق و انسان ساز به زنان به محاق رفته و نیازمند ایجاد بینشی جدید در این حوزه هستیم.
به برکت انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب دوباره این جایگاه رفیع و ارزشمند خصوصا به زنان ایرانی یادآوری شد. در برهه های مختلف تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی چه در بطن مبارزات علیه رژیم ستم شاهی زنان در صف اول مجاهدت بودند و چه در مقابله با رژیم بعث و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران زنان نقشی فعال و میدانی در این عرصه داشتند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به همین الگوی مشترک انقلاب اسلامی و نقش تاریخی زن در دین اسلام الگوی زن نه شرقی و نه غربی را در پیام‌شان به کنگره‌ی «هفت هزار زن شهید کشور» مورد تاکید قرار دادند. ایشان الگو و طرح واره و چارچوبی از زن مسلمان معرفی می کند که به دور از نگاه های مبتذل و دست پایین و ضعیف به زنان است و بلعکس آنان را کانون تحول و اعتلای جوامع و به سمت رشد و پیشرفت معرفی می کند.
این نگاه متعالی نیازمند تبیین و گفتمان سازی چه در داخل کشور و چه در جوامع مختلف اسلامی و ... است. رسالتی بس خطیر که در امواج انحرافی بر دوش زنان مسلمان ایرانی نهاده شده تا در جهت تبیین جایگاه واقعی زنان هم خود الگو باشند و هم این جایگاه را به زنان جهان بشناسانند. همانگونه که رهبر معظم انقلا فرمودند: « زن مجاهد مسلمان ایرانی، معلّم ثانی برای زنان جهان خواهد بود؛ پس از معلم اول که زنان مجاهد صدر اسلام بودند.»


با سنگینی چنین وظیفه مهم و والایی بسیج جامعه زنان کشور با تأسی از الگوی کامل زن الهی «فاطمه ی زهرا(س)»، در جهت تبیین الگوی سوم زن مسلمان از هیچ کوششی دریغ نمی کند و آمادگی خود را برای تحقق دولت امام منتظر، مهدی موعود ، عجّل الله فرجه الشریف و منویات رهبر عزیزمان اعلام کرده و همبستگی خود را با زنان مسلمان جهان برای این منظور اعلام می کند.
به جهانیان اعلام می کنیم که هم دین خود را و هم ظرافت ها و رقّت ها و لطافت های خود را حفظ می کنیم و هم در میدان معنویت، ایثار و تقرّب به خدا و میدان علم و پژوهش و عمل، تلاش خواهیم کرد و حضوری آگاهانه و دلسوزانه برای شکل گیری امتی الهی و پرفروغ در این عرصه مهم خواهیم داشت. 

 

ارسال نظرات