مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی در گفت‌وگو با «بسیج» مطرح کرد:

سازماندهی ۲۰۰۰ بانوی بسیجی جهت آموزش خود مراقبتی برای مقابله با کرونا

حیدرزاده گفت: با برگزاری هسته‌های «پیوند مهر» در سال جاری توسط ۳۰۰ هسته توانستیم جلوی ۶۰۰ مورد طلاق را گرفته و با مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی ۸۰۰ ازدواج را شکل دهیم.
کد خبر: ۹۲۲۲۹۷۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
رویا حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با اشاره به اینکه ۱۶ اسفند به عنوان روز قشر بسیج جامعه زنان معرفی شده است افزود: هر قشر یک روز مشخص که مرتبط‌ترین مناسبت یا اتفاق ویژه را با نام آن قشر دارد و با موضوع و ماموریت قشر مربوطه همخوانی دارد، به عنوان روز قشر اعلام شود.  در سال ۹۱ رهبر معظم انقلاب پیامی را به کنگره ۷ هزار زن شهید کشور که  توسط سازمان بسیج جامعه زنان کشور ارسال کردند و در آن به معرفی الگوی سومی در مقایسه با دیگر الگو‌های زنان در جهان پرداختند.

وی افزود: زن، در تعریف شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی؛ و در تعریف غربی ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است.

حیدرزاده به فعالیت‌های بسیج جامعه زنان در طول ساری جاری اشاره کرد و افزود: در عرصه فرهنگی درصددیم زن مسلمان ایرانی را به عنوان الگو معرفی کنیم تا به عنوان محور در خانواده و جامعه مطرح باشد.

وی ادامه داد:  ما ۴۰ سالگی بسیج را پشت سر گذاشته و وارد گام دوم بسیج شدیم. با توجه به عقبه فعالیت‌های خود و همچنین چشم انداز پیش رو؛  بسیج جامعه زنان که بزرگترین تشکل سازماندهی شده بانوان در کل جهان است ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را بعنوان برنامه محوری خود قرار داده است و با توجه به اینکه برای انتقال این پیام و ترویج آن نیازمند به ابزار هنری بعنوان موثرترین ابزار  هستیم لذا بصورت سازمان یافته این کار را انجام می‌دهیم.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های ما در عرصه فرهنگی تثبیت بنیان خانواده و آموزش مهارت‌های زندگی برای عموم بانوان است.

وی به فعالیت‌های بسیج جامعه زنان در عرصه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این عرصه  تلاشمان معطوف به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه از جمله افزایش نرخ طلاق و کاهش نرخ ازدواج است که در این خصوص با برگزاری هسته‌های «پیوند مهر» در سال جاری توسط ۳۰۰ هسته توانستیم جلوی ۶۰۰ مورد طلاق را گرفته و با مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی ۸۰۰ ازدواج را شکل دهیم لذا با توجه به خروجی مطلوب،   افزایش و توسعه این هسته‌ها را در سال آینده در دستور کار داریم.

حیدرزاده به برگزاری ۲۰۰۰ نشست تحکیم خانواده به صورت محوری نیز اشاره کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: در عرصه تربیتی، از جمله برنامه‌های ما ایجاد مهد‌های قرآنی با هدف تربیت نسل طراز انقلاب اسلامی و آماده سازی آنان برای حضور در اجتماع با رویکرد قرآنی و انقلابی است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی ادامه داد: تشکیل حلقه‌های صالحین با چشم انداز مسائل و آسیب‌های جوانان و نوجوانان و بانوان از دیگر فعالیت‌های تربیتی بسیج جامعه زنان است.

وی یادآور شد: در عرصه سازندگی بیش از هزار گروه جهادی محله محور با هدف رفع مشکلات محله و نیاز معسرین را تشکیل دادیم و اعزام یک روزه تا ۱۰ روزه گروه‌های جهادی بانوان به مناطق محروم و حاشیه شهر از جمله اقدامات بسیج جامعه زنان در این عرصه است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی گفت: بسیج جامعه زنان در شرایط بحرانی مثل سیل و زلزله اقداماتی داشته و در شرایط کنونی که با بحران شیوع کرونا ویروس مواجه شده‌ایم با تشکیل تیم‌های ترویجی جهت آموزش بهداشت و خودمراقبتی به عموم مردم  و توزیع اقلام بهداشتی در منازل اقداماتی دو هزار نفر در قالب اکیپ‌های دونفره در مشهد سازماندهی شدند.

وی با اشاره به تعطیلی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج از راه اندازی سایتی برای فروش محصولات تولیدی توسط بانوان خبر داد.

حیدرزاده  به فعالیت‌های سازمان در عرصه امنیتی اشاره کرد و گفت:  با توجه به اینکه نیاز است بانوان برای مقابله با بحران‌ها توان خود را ارتقا دهند لذا گردان‌های کوثر را در کل استان تشکیل دادیم به طوری که ۱۴ گردان امنیتی کوثر، ۲۵ گردان توسعه یافته کوثر  و نیز ۶۱ گردان امداد و نجات الزهرا (س) را سازماندهی کردیم.

وی در پایان گفت: در عرصه فضای مجازی بسیجیان ما در قالب گردان‌های سایبری در استان سازماندهی شده‌اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار