یادداشت روز:

کرونا و شهرت

یکی از معیارهای خبریابی رسانه ها، شهرت است یعنی اتفاقات مربوط به افراد، اشیاء و نهادهای مشهور خبرمی شوند.
کد خبر: ۹۲۲۳۱۲۰
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، احمد ملاشاهی در یادداشتی نوشت:

یکی از معیار‌های خبریابی رسانه ها، شهرت است یعنی اتفاقات مربوط به افراد، اشیاء و نهاد‌های مشهور خبرمی شوند از اینرو، اخبار افراد مشهور مبتلا به کرونا با ذوق زدگی رسانه و حتی خود این فراد منتشر می‌شود، اما این موج تبعات زیادی وسط یک بحران دارد.
اولا؛ بین جان و سلامت آدم‌ها فرقی نیست و نباید با دست خودمان برای مرگ هم شهروند درجه یک و دو، بسازیم.
دوم؛ سلفی شهرت گرفتن با کرونا موجب بی خیالی و لوس شدن یک بحران و بی تفاوتی می‌شود. بخصوص که برخی از سلبریتی‌ها بدون سود و فایده برای مردم، مشهور شدند.
سوما؛ شرایط برای جنگ روانی دشمن از طریق انعکاس اخبار افراد مشهور کرونایی فراهم می‌شود هم موج تلقی" ایران کانون کرونا" را ایجاد می‌کنند و هم درباره نحوه مبتلا شدن و مرگ آنها، تحلیل غلط و شایعه می‌سازند.
اگر قراراست از شهرت در کرونا استفاده شود باید سیرعادی درمان افراد مشهور که مانند بقیه مردم هست، دنبال شود. اینکه در بیمارستان‌ها عمومی و شرایط معمول، درمان می‌شوند، باید پرداخته شود. بااین رویکرد هم می‌توان همبستگی ملی برای مدیریت کرونا ایجاد کرد و هم دستورالعمل‌های درمانی را در سایه شهرت این افراد، سریعتر به مردم منتقل کرد.
در غیر این صورت خبر کرونایی شدن افراد مشهور چیزی جز ضرر و زیان برای افکار عمومی ندارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار