سازمان نظام پزشکی یزد در بیانیه‎‌ای، تاکید کرد: چنانچه همکاری همه‌جانبه مردم عزیز صورت نگیرد، انتظار می‌رود بیماری با شیوع بیشتر و وسیع‌تر منتشر شود و دیر یا زود به سراغ هر کدام از آحاد جامعه بیاید.
کد خبر: ۹۲۲۳۴۳۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج  از یزد، در این بیانیه خطاب به مردم استان یزد آمده: همانطور که همه می‌دانیم سه هفته از ورود مهمان ناخوانده به کشور و استان ما می‌گذرد و به تدریج حضور نامبارک خود را در همه شئون زندگی نشان داده و خواهد داد.

بروز و شیوع بیماری کرونا، وظیفه‌ای بس مهم و خطیر به دوش آحاد جامعه گذاشته است. وظیفه مبارزه جهت پیشگیری از شیوع بیماری و درمان بیماران و مراقبت از همه افراد و گروه‌های در معرض خطر...

بدیهی است، همکاران ما در بخش بهداشت و درمان، از زمان شروع این بلیه و به طور شبانه‌روزی تمام تلاش خود را برای مقابله با بیماری کرونا به کار بسته‌اند.

ولی همه این ایثار، فداکاری و مجاهدت‌های همکاران ما در مراکز بهداشتی، تشخیصی، درمانی و بیمارستان‌ها، بدون همراهی و همکاری شما مردم شریف و عزیز، نمی‌تواند در مهار گسترش بیماری موفق باشد.

پس، حتی‌الامکان در خانه بمانید. مهمانی ندهید و به مهمانی نروید؛ دست‌های خود را به طور مکرر با آب و صابون بشوئی؛ در صورت ضرورت حتمی، با استفاده از وسائل محافظتی و رعایت فاصله در مجامع حاضر شوید.

از مسافرت، اکیدا پرهیز کنید و بدون رو دربایستی از میزبانی میهمانان نوروزی از سایر نقاط کشور عذرخواهی کرده، به زمان مناسبی موکول بفرمایید.

مراقب سلامت جسم و روان هم باشید و با صبوری و سعه صدر همدیگر را به رعایت دستورات بهداشتی سفارش کنید.

مراقب سلامت روان کودکان باشید؛ مراقبت از سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های مزمن را در اولویت قرار دهید؛ از انتشار اخبار غیر موثق، که روح و روان مردم را فرسوده می‌کند، خودداری کنید و در یک کلام، توصیه‌های مسئولین و دست اندر کاران این جهاد بزرگ را نصب‌العین خود قرار دهید.

سازمان نظام پزشکی یزد، ایثار، فداکاری و مجاهدت‌های شبانه‌روزی پزشکان، پرستاران، کارشناسان بهداشت و همه پرسنل مراکز جامع سلامت، مراکز تشخیصی، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها را ارج می‌نهد و از مردم شریف انتظار کمال همکاری را دارد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات