خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود*

ویروس کرونا و تبلیغات سوء دشمنان و هوشیاری مردم

در حوادثی مانند ویروس کرونا به همان اندازه که ممکن است بلا باشد ، ممکن است امتحان الهی باشد و همچنین سرزنش و شماتت و تبلیغات سوء دشمنان بر ناکارآمدی نظام و تمسخر دین نیز امروز عیان است.
کد خبر: ۹۲۲۳۴۶۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
ویروس کرونا و تبلیغات سوء دشمنان و هوشیاری مردمبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مردم صبور ایران و همه اهل توحید در جهان،  ویروس کرونا به هر دلیل و از هرکجا مدتی است که بسیاری از کشور‌ها و مردمان ازجمله کشور و مردم عزیز ما را گرفتار خود کرده است. برای پیشگیری و درمان آن دو راه وجود دارد این دو راه باید با هم و همزمان با هم باشد:یکی عمل به توصیه‌های متخصصان، وزارت بهداشت و درمان، پزشکان و اهل فن و رعایت همه نکات بهداشتی و علمی و دیگری توجه به دعا به درگاه الهی و توسل به پیامبر صلی ا... علیه و آله و عترت پاکش و شکر گزاری به درگاه پروردگار و صبر و شکیبایی در برابر امتحانات و بلا‌های زمانه...
در این باره قرآن کریم در آیه  ۸۲ و ۸۳ انبیاء در خصوص مبتلا شدن حضرت ایوب علیه السلام به مریضی‌های سخت و متعدد، نکاتی نقل فرمود: ه که توجه به آن برای سلامت روانی اجتماعی عصر حاضر و مبتلا شدن جامعه به ویروس کرونا و مشکلات پیش آمده ضروری می‌باشد؛ و ایوب اذ نادی ربه انی مسنی الضر و انت ارحم الراحمین.  فاستجبنا له فکشفنا مابه من ضر و اتینه اهله و مثلهم معهم رحمه من عندنا و ذکری للعبدین. "
(و به یاد آر) ایوب را هنگامی که پروردگارش را ندا کرد که همانا مرا بیماری و شدت و آسیب رسیده و تو مهربانترین مهربانانی. پس ما (دعای) او را اجابت کردیم و شدت و آسیبی را که در او بود برطرف کردیم و کسان او را (که با حوادث از بین رفته بودند) و نظیر آن‌ها را همراهشان به او عطا کردیم، تا رحمتی براو کرده باشیم و تذکری باشد برای پرستش کنندگان (صابران دیگر).
کسی از امام صادق علیه السلام پرسید بلایی که دامنگیر ایوب شد برای چه بود؟  امام فرمود::" بلایی که بر ایوب وارد شد به خاطر این نبود که کفران نعمتی کرده باشد؛ بلکه برعکس؛ به خاطر شکر نعمت بود که ابلیس بر او حسد برد و به پیشگاه خدا عرض کردکه او به این خاطر این همه شکر نعمت تو را به جا می‌آوردکه زندگی وسیع و مرفهی به او داده‌ای، اگر مواهب مادی دنیا را از او بگیری، هرگز شکر تو را به جا نخواهد آورد.
خداوند برای اثبات این مطلب که چنین نیست و این سندی باشد برای همه پیروان حق به تدریج همه آنچه نزد ایوب بود مانند: اموال، فرزندان، همسر، زراعت، گوسفندان و تمامی نعمت‌ها را از او گرفت و در مقابل بیماری‌های سخت و شدید و متعدد و طولانی به او داد؛ ولی ابلیس و دیگران مشاهده کردند این حوادث نه تنها از شکر ایوب کم نکرد، بلکه بر شکر او افزوده شد.
تا اینکه جمعی از رهبانان به دیدن او آمدند و گفتند:بگو ببینیم تو چه گناه بزرگی کرده‌ای که چنین گرفتار شده ای؟ و به این ترتیب شماتت و سرزنش این و آن آغاز شد و این امر بر ایوب گران آمد و فرمود:: به عزت پروردگارم سوگند که من هیچ لقمه غذایی نخوردم مگر این که یتیم و ضعیفی بر سفره با من نشسته بود، و هیچ طاعت الهی پیش نیامد مگر این که سخت‌ترین برنامه آن را انتخاب کردم.
در این هنگام که ایوب از عهده تمامی امتحانات  در مقام شکیبایی و شکر گزاری بر آمده بود؛ زبان به مناجات و دعا گشوده و حل مشکلات خود را با تعبیری بسیار مودبانه و خالی از هرگونه شکایت از خدا خواست. در این هنگام در‌های رحمت الهی گشوده شد؛ مشکلات به سرعت بر طرف گشت و نعمت‌های الهی، افزون‌تر از آنچه بود، به او رو آورد. خداوند فرزندان اورا زنده کرد و علاوه برآن، فرزندان دیگری نیز به او داد. " (تفسیر قمی، ج. ۲، ص. ۲۴۱-۲۳۹)
از مطالب بالا توجه به چند مطلب در رابطه با ویروس کرونا ضروری است:
برای رفع بیماری‌های شدید و اجتماعی باید در درجه اول از خداوند مهربان یاری جست، همانگونه که ایوب پیامبر مخلصانه از خداوند خواست و اجابت شد و همه نعمت‌های از دست رفته به او بازگشت.
این حوادث مانند ویروس کرونا به همان اندازه که ممکن  است بلا باشد ممکن است امتحان الهی باشدو در امتحانات الهی باید راه بندگی خدا، و راه صبر و شکر را درپیش گرفت.
سرزنش و شماتت وتبلیغات سوء دشمنان بر ناکارآمدی نظام اسلامی؛ تمسخر دین؛ معنویت؛ توسل و هجمه علیه مراجع و علما و ادعیه و زیارات امری نیست که تازگی داشته باشد؛ بلکه همواره بوده مانند شماتت علیه ایوب پیامبر که دشمن سعی کرد او را آلوده و مقصر جلوه دهد.
الان هم دشمن ازهر فرصتی علیه نظام اسلامی به جرم ضد استکباریش سوء استفاده می‌کند و با هجمه‌های سنگین در فضای مجازی سعی بر تخریب دارد.
پیروزی از آن کسانی است که با خدا و اهل حق؛ صبر و شکر باشند و از آن کسانی است که در حوادث سخت او را می‌خوانند و برای فرج تلاش می‌کنند.
 
* حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین احمد نظری
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها