خبرهای داغ:
این افزایش نفوذ آمریکا خطر محسوب می‌شود و چه بسا به فعال‌سازی مجدد هسته‌های خاموش تروریسم در عراق، منجر شود.
کد خبر: ۹۲۲۴۲۰۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج، «ثامر ذبیان» نماینده فراکسیون پارلمانی «صادقون» درباره افزایش شمار نیروهای آمریکایی در داخل عراق هشدار داد.

به گزارش فارس، وی در گفت وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: آمریکا در حال افزایش شمار سربازان خود در پایگاه های نظامی داخل عراق است.

ذبیان افزود که این افزایش نفوذ آمریکا خطر محسوب می‌شود و چه بسا به فعال‌سازی مجدد هسته‌های خاموش تروریسم در عراق، منجر شود.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه بر ضرورت اتخاذ یک موضع قاطع برای مقابله با این نفوذ آمریکا و ممانعت از سفرها و بازدیدهای محرمانه فرماندهان آمریکایی در این پایگاه‌ها بدون اطلاع دولت مرکزی عراق تاکید کرد.

وی از گروه‌های سیاسی کشور خواست تا با تقویت وحدت خود، اقدام مشترکی برای جلوگیری از اشغالگری آمریکا انجام دهند.

احساسات ضد آمریکایی بعد از ترورهای آمریکا علیه نیروهای مقاومت که به شهادت نیروهای الحشد الشعبی در القائم و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد العشبی در سیزدهم دی ماه منجر شد، افزایش یافته است.

قانون‌گذاران عراقی در اعتراض به این جنایت و ترور و افشای هم‌دستی آمریکا با رژیم صهیونیستی در حملات مشکوک به نیروهای الحشد در تابستان گذشته، لایحه قانون اخراج نظامیان خارجی از خاک عراق را ۱۵ دی ماه تصویب کردند و از دولت خواستند همه توافق‌ها و همکاری‌های نظامی با آمریکا در قالب ائتلاف بین‌المللی را لغو کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها