خبرهای داغ:
رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی، اسرار فهرست «بکش یا اسیر کن» پنتاگون را برای طالبان افشا کرده است.
کد خبر: ۹۲۲۴۲۱۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

به گزارش  خبرگزاری  بسیج به نقل از اسپوتنیک، مقامات امنیت ملی آمریکا گفته‌اند دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، اسرار فهرست «بکش یا اسیر کن» وزارت دفاع آمریکا را برای طالبان افشاکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در تاریخ ۲۶ فوریه (۱۰ اسفند)، آمریکا و طالبان توافق صلح طولانی مدت را در دوحه، قطر، امضا کردند. بر اساس این توافق آمریکا باید ۱۳ هزار نظامی خود را از افغانستان خارج و اولین مذاکرات داخلی افغانستانی را ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) برقرار کند و ۵ هزار عضو طالبان را تا آن زمان آزاد کند.

مقامات امنیت ملی آمریکا از رئیس جمهور این کشور برای افشای اسرار فهرست «بکش یا اسیر کن» پنتاگون انتقاد کردند. از نظر آن‌ها رئیس جمهور پروتکل را نقض کرده است.

یک مقام ارشد وزارت دفاع گفت: «این تکان‌دهنده است که رئیس جمهور با این افراد درباره این فهرست صحبت کرده است. این یک افشای بزرگ از ما به رقیبی بود که هرگز از منافع خود برای صلح نگذشته است.»

بنابر گزارش‌ها، ترامپ با عبدالغنی برادر، یکی از رهبران اصلی طالبان، گفت‌وگوی تلفنی داشته است. او همچنین با امیر خان متقی، که در حمله‌هوایی آمریکا به طالبان مجروح شده بود، نیز صحبت کرده است.

فهرست «بکش یا اسیر کن» پنتاگون شامل سرکردگان، سرمایه‌داران، سازندگان بمب، حمل کنندگان سلاح در طالبان و القاعده می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها