بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده، بنیاد مستضعفان علاوه بر توزیع روزانه ۱۰۰۰ دست لباس ایزوله در بیمارستان‌های درگیر کرونا در تهران، ۲ مرکز نقاهتگاهی با ظرفیت ۴۰۰ نفر برای بهبودیافتگان کرونا را احداث کرد.
کد خبر: ۹۲۲۴۲۵۰
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، به دنبال شیوع کرونا در کشور، ستاد مقابله با شیوع این ویروس در بنیاد مستضعفان طی آخرین جلسه، اقداماتی را برای کمک به نظام درمانی و فراهم کردن لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز پرسنل درمانی و همچنین تامین نقاهتگاه برای هموطنان بهبودیافته از این بیماری، تصویب کرد.

 

بر اساس این گزارش، بنیاد مستضعفان با توجه به برخی کمبودها برای کادر درمانی کشور در زمینه لباس های ایزوله مخصوص پزشکان و پرستاران، توزیع روزانه 1000 دست لباس ایزوله در بیمارستان های درگیر کرونا را آغاز کرده است.

 

همچنین مقرر شد تا برای برخی بیمارستان های درگیر کرونا در تهران و همچنین بیمارستان های استان های شمالی کشور، روزانه مایع ضدعفونی کننده با ظرفیت 18 هزار بطری از سوی بنیاد مستضعفان تولید و تامین شود.

 

علاوه بر این موارد، بنیاد مستضعفان با تجهیز 2 ساختمان با ظرفیت 400 نفر، این امکان را فراهم کرد تا بیمارانی که طی این روزها بهبود یافته اند و از مراکز درمانی ترخیص می شوند، به مدت 2 هفته در این مراکز نقاهتگاهی اسکان یابند.

 

همچنین بنیاد مستضعفان با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان گلستان و برخی کمبود تجهیزات پزشکی در این استان، با درخواست استانداری گلستان، تعداد 5 دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) و 2 دستگاه الکترو شوک را در اختیار سیستم درمانی این استان قرار داد.

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، این درحالی است که پیش از این نیز بنیاد مستضعفان، 24 دستگاه آمبولانس را در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار داده بود و مبلغ 40 میلیارد تومان را برای تامین تجهیزات مورد نیاز مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، به حساب این 2 نهاد واریز کرده بود. همچنین با دستور فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، این بنیاد برای کمک به کسبه ای که این روزها با مشکلات اقتصادی هم دست به گریبان شده اند، از 2 ماه اجاره بهای املاک تجاری خود صرف نظر کرد.

ارسال نظرات