با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه صورت گرفت
با حضور دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه، مرکز ساماندهی و توسعه کسب و کارهای کوچک استان در سازمان جهاد دانشگاهی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و از سند ۳ ساله اشتغال استان نیز رونمایی گردید.
کد خبر: ۹۲۲۴۴۰۶
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، با حضور دکتر حاتمی  معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه، مرکز ساماندهی و توسعه کسب و کارهای کوچک استان در سازمان جهاد دانشگاهی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و از سند ۳ ساله اشتغال استان نیز رونمایی گردید.

دکتر حاتمی در این مراسم بابیان اینکه در این سند، رشد اشتغال استان طی سه سال متوالی از ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ پیش بینی شده، عنوان کرد: سال ۱۳۹۷ نرخ بیکاری استان ۲/۹ درصد کاهش پیدا کرد و در سال ۱۳۹۸ بر روی کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان هدف گذاری کردیم یعنی اینکه نرخ بیکاری استان از ۱۸/۵باید به ۱۵/۵ درصد برسد.

وی اظهار داشت: در راستای تحقق این هدف برنامه ریزی‌های زیادی انجام دادیم و در پایان سال خبرهای امیدوار کننده‌ای خواهیم داد و  براساس  سند اشتغال، نرخ بیکاری استان طی دو سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰باید پنج درصد یعنی هرسال ۲/۵ درصد کاهش داشته باشد.

حاتمی بااشاره به اهمیت راه اندازی مرکز توسعه کسب و کارهای کوچک و خرد کرمانشاه در راستای تحقق این اهداف، خاطرنشان کرد: کلیه سرمایه گذاری‌هایی که کلان نیستند را در این مرکز ساماندهی و برنامه ریزی می‌کنیم و با کمک مربیان و راهبران به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف کمک می‌شود تا به کسب و کار پایداری برسند و از همه دستگاه‌های حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت خواسته‌ایم در کنار جهاد دانشگاهی قرار بگیرند تا با توسعه مشاغل خرد به تحول مورد نظر در فضای کارآفرینی برسیم.

معاون استاندار در پایان بیان داشت: در سندی که تدوین کرده‌ایم، برای رسیدن به این هدف بین دستگاه‌های مختلف تقسیم کار انجام شده و هر دستگاهی وظایف خود و اینکه چه برنامه ای باید اجرا کند را بر اساس ظرفیت‌های خود می‌داند.

انتهای پیام/

 
 
ارسال نظرات