برای نخستین بار در کشور؛

طرح ابتکاری «معلم یار» در آذربایجان شرقی اجرا می شود

برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش کشور، اولین ابلاغ طرح ابتکاری" معلم یار" در روستاهای محروم، به مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعطا شد.
کد خبر: ۹۲۲۴۴۳۱
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی  با اعلام این خبر گفت: این طرح با مشارکت همزمان 1300 نفر از کادر اداری آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان، به شکل داوطلبانه و رایگان در 1300 کلاس درس مناطق محروم استان اجرا می‌شود تا مجاهدان آموزش در کنار مدافعان سلامت، ایران را به سوی افق‌های روشن رهنمون شوند.
جعفر پاشایی در مورد نحوه اجرای این طرح افزود: با توجه به اینکه 30 درصد از مدارس استان با تعداد زیر 15 نفر دانش آموز و یا بصورت چند پایه تشکیل می شود و فاقد امکانات دسترسی به فضای مجازی و اینترنت هستند با ارائه کتابچه های راهنمای معلم به اولیای دانش آموزان، جهت همکاری آن ها و نیز ارائه دی وی دی و سی دی های آموزشی ،همراه بسته های آموزشی که توسط گروه‌های آموزشی با آخرین یافته‌های علمی در حوزه‌های روش های تدریس و متناسب هر منطقه، شهرستان ،کوچکی و بزرگی مناطق و نیز با در نظر گرفتن ضعف و قوت دانش آموزان آماده می شود،به نقش معلم در آموزش کمک خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: معلم یاران دو روز در هفته به مناطق اعزام می شوند و بصورت هفتگی پیگیر تکالیف ارائه شده به دانش آموزان خواهند بود و این پیگیری با ارتباط تلفنهای ثابت ادامه خواهد یافت و حضور فیزیکی آنها بسیار کم خواهد بود. هر معلم یار با گرفتن مشخصات و شماره تماس به صورت تلفنی با دانش آموز همراه خواهد بود و تا پایان کتاب درسی آنها را یاری می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این بسته های آموزشی آماده با راحت ترین راه های آموزش،مهارت‌های اجتماعی را نیز آموزش می‌دهند که یکی از این مهارت ها پیشگیری است و اکنون پیشگیری از ابتلا به کرونا یکی از موارد آموزشی می تواند باشد. مجاهدان آموزش در مدارس همزمان، مدافعان سلامت نیز هستند. آنها هم پیگیر آموزش و هم سلامت دانش آموزان هستند.هر دانش آموز برای اولیای خود پیام رسان سلامت نیز محسوب می‌شود.

پاشایی اظهارداشت: این طرح در آذربایجان شرقی بصورت ابتکاری و بدون دستور وزارتی تنها به تناسب ظرفیت استان اجرا می شود و می‌تواند الگویی برای کل کشور باشد و تنها لازمه اجرای آن همکاری مشارکت کننده ها، دانش آموزان، معلمان و همکاران ستادی در روستاهایی بدون امکانات کافی است.

وب ادامه داد: ظرفیت آموزش و پرورش منطقه باید در اختیار معلمان روستاها قرار گیرد تا شاید ضعف و نارسایی سیستم که ناشی از نبود فضاهای مجازی و امکانات و تجهیزات لازم به اندازه شهر است، تا حدودی رفع شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار