برخلاف بسیاری از مراکز و مکان های مذهبی و مکان ها و هیأت های مختلف فرهنگی که این روزها درهای بسته دارند، دختران بسیجی کشور با شور و اشتیاق وصف ناپذیری درهای پایگاه های خود را باز نگه داشته اند و با همکاری و همراهی خوب و قوی با مراکزی مانند دانشگاه های علوم پزشکی، سپاه های استانی و حتی سازمان های خیریه مردم نهاد، همت خود را برای گندزدایی، دوخت ماسک، دوخت لباس های خصوص پرستاران در بیمارستان ها و کمک به اقشار کم درآمد.. عزم کرده اند.
کد خبر: ۹۲۲۵۱۵۲
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- روژان زندیه: خاطرات سال های جنگ تحمیلی با حمایت های زنان و مادرانی اجین شده است که فرزندان شان در خاکریزها و میدان های سخت دفاع از خاک و ناموس وطن جان شیرین را فدا کرده و قامت استوارشان در خون می غلتید. سال های نه چندان دور دفاع مقدس فرهنگی را برای ملت ما رقم زد که از آن به نام فرهنگ « عاشورایی »، « فرهنگ ایثار و مقاومت » ، «فرهنگ همدلی و همراهی » می توان نام برد. این فرهنگ آنچنان در جامعه ایران جاری و ساری است که در هر برهه ای از زمان در پیامدهای سخت و ناگوار در بروز بلایای طبیعی و .. نمود و بروز دیدنی و تحسین براگیزی دارد.
این روزها با همه گیر شد بیماری کرونا که حرف و حدیث های زیادی در مورد منشاء آن وجود دارد ، این همدلی ها و همراهی ها به صورت های مختلف در همه سرزمین ایران دیده می شود. در این بین بسیجیان به ویژه بانوان جوان بسیجی که وارث فداکاری های مادران شان در پشت جبهه های دفاع مقدس بوده اند، حضوری چشم گیر دارند.
برخلاف بسیاری از مراکز و مکان های مذهبی و مکان ها و هیأت های مختلف فرهنگی که این روزها درهای بسته دارند، بانوان و دختران بسیجی با شور و اشتیاق وصف ناپذیری درهای پایگاه های خود را باز نگه داشته اند و با همکاری و همراهی خوب و قوی با مراکزی مانند دانشگاه های علوم پزشکی، سپاه های استانی و حتی سازمان های خیریه مردم نهاد، همت خود را برای گندزدایی، دوخت ماسک، دوخت لباس های خصوص پرستاران در بیمارستان ها و تهیه بسته های حمایتی برای اقشار کم درآمد.. عزم کرده اند.
اخبار واصله از استان ها و شهرستان های تابعه آنها حاکی از این واقعیت زیباست که دختران و بانوان بسیجی در سراسر کشور پای چرخ های خیاطی ماسک می دوزند، البسه بسته های پرستاری بندی می کنند، بسته های کمک معیشتی و پک های بهداشتی را تهیه و تدارک می بینند، با حضور در شهرک ها و خیابان ها ومراکز عمومی اقدام به گندزدایی وسایل عمومی و آسانسورها و .. می کنند.
حضور تیم های متخصص در امور رایانه و فضای مجازی برای تولید محتواهای آموزشی و تهیه فیلم های مستند از کارهای گروهی بسیجیان و .. نیز از دیگر اقدامات خواهران بسیجی در سراسر کشور است.
تمام این دلدادگی ها به وطن، عشق به هموطن، ایثار برای سلامت جامعه و .. همگی در لوای یک عقیده ریشه گرفته است و آن تقوی، ولایتمداری و ایثار در راه خداست؛ چیزی که بسیاری از سلبریتی ها و کسانی که دم از ایران و فدا کردن جان شان برای ایران می زنند ، ندارند و همین نداشته حرف های آن را در اندازه یک حرف نگه می دارد!.
یکی از استان هایی که بسیجیان آن فعالیت های زیاد و تحسین برانگیزی در این روزها دارند، بسیجیان سپاه فجر استان فارس است، بسیجیان در شهرستان های فسا، لارستان، فیروزآباد و .. کمر همت را بسته اند تا به مبارزه با این دشمن سلامتی یعنی ویروس کرونا بروند. در این بین اقدامات مؤثری علاوه بر مباحث تولید ماسک و گندزدایی و .. در این نهاد مردمی صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس به نقل از سپاه فجر استان فارس « طبق هماهنگی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فسا با مسئول دانشکده پزشکی و بسیج جامعه زنان ، لیست تعداد ۸۲۸۵ خانوار به حوزهای مقاومت بسیج خواهران جهت غربالگری عموم مردم بصورت تماس تلفنی داده شد که در نیمه دوم اسفند ماه توسط ۷۵نفر از بسیجیان ۲۵ پایگاه که آموزش اولیه توسط دانشکده علوم پزشکی دیده بودند، انجام شد ».
در این اقدام جهادی خواهران بسیجی، آموزش لازم جهت بهداشت فردی در مقابل ویروس کرونا و روش های برخورد با فرد کرونایی یا مشکوک به کرونا به خانواده ها داده شد.
همچنین تعداد۲۰نفر از خواهران باهمکاری دادگستری زیر نظر دانشکده علوم پزشکی، ۲ هزار ماسک تهیه و خانواده های نیازمند اهدا کردند و نیز در حال تهیه ۱۰۰بسته معیشتی جهت خا نوارهای نیازمند می باشد.
از بعد دیگری ، گروه جهادی «خواهران جهادگران مهدوی» ناحیه لارستان از سپاه فجر فارس، در حرکتی جالب با همکاری با دانشکده علوم پزشکی شهرستان با در اختیار گرفتن مواد اولیه تهیه ژل ضدعفونی از گیاه الوئه ؛ در یک روز با کار در شیفت صبح و عصر، ۵۰ سطل استریل آماده کردند.
در پایان این گزارش تصاویری از فعالیت های جهادی خواهران بسیجی سپاه استان فارس را می بینید:




غربالگری و آموزش بهداشت فردی ، مقابله با کرونا و روش های برخورد با فرد مشکوک به کرونا توسط خواهران بسیجی سپاه استان فارس


تهیه اقلام و بسته های بهداشتی توزیعی بین شهروندان و خانواده های کم درآمد شهرستان

ارسال نظرات