خبرهای داغ:
جهانپور گفت: باتوجه به افزایش نگران کننده آمار مبتلایان به کرونا در کشور توصیه ‌می‌شود هرگز به برخی از استان‌ها سفر نکنید.
کد خبر: ۹۲۲۵۳۰۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج به نقل از باشگاه خبرنگاران، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: امیدواریم تعداد بهبودیافتگان کرونا افزایش پیدا کند. اگرچه امیدواریم همت مردم و رعایت نکات بهداشتی موجب شود تا تعداد مبتلایان جدید کمتر باشد. در سال جدید از روی مهربانی در نوروز دید و بازدید و سفر را لغو کنیم و با اقدامات ستاد ملی مقابله با کرونا شاهد این باشیم که وضعیت بهبود پیدا کند که این مستلزم همکاری مردم است.


بیماری کرونا را باید جدی بگیریم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:‌ کووید ۱۹ را جدی بگیریم، این بیماری در افراد مسن خطرناک‌تر است و اغلب کسانی که فوت می‌کنند سن بالای ۶۰ سال دارند.

جهانپور ادامه داد: روز‌های پایانی سال را در پیش داریم به هیچ وجه سفر نرویم؛ زیرا در برابر سلامت خود و دیگران مسئول هستیم و با لغو سفر‌های نوروزی به مهار بیماری کمک خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به استان‌های رکوددار مبتلا به کووید ۱۹ اظهار کرد: تهران، قم، گیلان و اصفهان بیشترین موارد ابتلا را دارند و نگرانی در یزد زیاد است. مردم محدودیت تردد به مازندران را رعایت کنند.

او اظهار کرد:‌ نگران خراسان رضوی بودیم و تعداد موارد ابتلا افزایش پیدا کرده و خواهد کرد. مردم سفر به مشهد مقدس را از برنامه خود حذف کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: در ایلام هم نسبت به جمعیت آمار ابتلا بالاست و رعایت نکات بهداشتی فردی و عمومی و منع تردد در سفر‌های شهری و بین شهری را مردم جدی بگیرند.

جهانپور گفت: ماسک برای جمعیت عادی سودمندی لازم را ندارد. ماسک و موادضدعفونی مازاد بر نیاز کادر سلامت با اولویت توزیع در داروخانه‌ها در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها