خبرهای داغ:
روزنامه های اصلاح طلب در هفته های گذشته به بهانه فیلم لیسیدن ضریح، بدون اشاره به شیعه انگلیسی، باورها و اعتقادات مذهبی مردم ایران را مورد هجمه قرار دادند.
کد خبر: ۹۲۲۶۱۴۶
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه آرمان،روز گذشته در گزارشی با عنوان «رفتار متعصبانه با دستورات بهداشتی درقم» نوشت: «هر چند اعلام ورود کرونا به کشور با تاخیر صورت گرفت و برخی مسئولان برای این تاخیر دلایلی هم مطرح کردند، اما با سخت شدن شرایط و سرعت همه‌گیری ویروس، علاوه بر دولتمردان و ستاد ملی مقابله با کرونا که از همان روز اول برخودداری از رفتن به کانون‌های بالقوه و تجمعات تاکید داشتند...اما گروهی نمی‌توانند بین دستورهای اکید بهداشتی با مسائل دیگر تمایز قائل شوند و اکنون که تولیت حرم حضرت معصومه(س) به بستن ورودی‌های حرم اقدام کرده اند...نمی‌توانند دریابند که تصمیم این مسئولان برای بستن درهای حرم، برای جلوگیری از آلوده شدن صحن‌ها و رواق‌های متبرکه به ویروس و کاستن از احتمال انتقال ویروس به افراد سالم و در نهایت تلاش برای شکستن زنجیره انتقال ویروس بوده است».

تطهیر شیعه انگلیسی در روزنامه اصلاح طلب!

 

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اما این همه ماجرا نیست. متعاقب انتشار این خبر، گروهی مقابل درهای ورودی حرم حضرت معصومه تجمع کرده و خواستار باز کردن درهای حرم شده‌اند. احتمالا این افراد نمی‌توانند به سخن مراجع عالیقدر، علما و اساتید دانشگاه و پزشکان و پرستاران و دولتمردان گوش بدهند یا دلیل آن را متوجه شوند. در تصاویری از تجمع این افراد که در فضای مجازی منتشر شده، یکی از تجمع کننده‌ها در تلفن به کسی که آنسوی خط است، می‌گوید:"بیایید آتش بپا کنیم". این ماجرا پاسخ تلخی است به کسانی که می‌گویند چرا قم از همان ابتدا قرنطینه نشد. این تجمع و خودداری این افراد از پذیرش اهمیت موضوع، نشان می‌دهد که چه گروه‌ها و جریان‌هایی از ابتدا مخالف برخی دستورات بهداشتی بوده‌اند».

دوشنبه شب، پس از اعلام بسته شدن موقت دربهای حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) با هدف اجرای اقدامات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، عده محدودی که منتسب به شیعه انگلیسی بودند با تجمع مقابل ورودی حرم حضرت معصومه(س)، اقدام به هتک حرمت کرده و در اقدامی شنیع، دربهای حرم مطهر را شکستند. شیعه انگلیسی اقدام مشابهی را نیز در مشهد و در ورودی حرم مطهر امام رضا(ع) انجام داد.

این طیف(شیعه انگلیسی) همان گروهی هستند که در هفته های گذشته با انتشار فیلم «لیسیدن ضریح»، خوراک رسانه های ضدایرانی لندن نشین برای حمله به اسلام را فراهم کردند. اقدامی که با واکنش منفی و مخالفت جدی مراجع تقلید، علما و مردم متدین قم مواجه شد.

شیعه انگلیسی همراستا با جریان سلفی در اهل تسنن در پی آن است تا ضمن اختلاف افکنی میان مسلمانان، چهره ای بی منطق، خشن و عقب افتاده از مسلمانان در نزد دیگر جوامع و ادیان نشان دهد.

مردم «متدین و شریف» قم همواره حساب خود را از این جماعت «کوچک و شلوغ باز» اعلام کرده اند. اما نکته تأمل برانگیز اینجاست که این روزنامه اصلاح طلب در گزارش مذکور به هیچ عنوان به گرایش مهاجمان به حرم اشاره نکرده و با بی اخلاقی، اینگونه القاء کرده که مهاجمان، مردم قم هستند و به فرقه خاصی نیز گرایش ندارند.

روزنامه های اصلاح طلب در هفته های گذشته به بهانه فیلم لیسیدن ضریح، بدون اشاره به شیعه انگلیسی، باورها و اعتقادات مذهبی مردم ایران را مورد هجمه قرار دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها