«بسیج» از رزمنده‌های خط مقدم جنگ با کرونا گزارش میدهد؛
خدمات رسانی بیش از 100 هزار بسیجی در خط مقدم مبارزه با کرونا در روزهای تعطیل در قالب گروه های سفیران،مدافعان،ناظران و ستاد پشتیبانی سلامت سین هشتم سلامتی را پای سفره مردم می آوردند و خانه به خانه به آموزش و پیشگیری از ابتلا به کرونا ، ضدعفونی شبانه روزی محلات و کمک به کادر درمانی و تولید و توزیع لوازم بهداشتی مشغول هستند. 
کد خبر: ۹۲۲۶۴۰۱
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، نفس های آخر زمستان است ساعت های پایانی سال 98 به شمارش افتاده، سالی که با سیل شروع و حالا با کرونا دارد تمام می شود. جهادگران بسیجی ،سال تحویل نوروز 98  را  کنار سفره هفت سینی که سیل با خودش برد، پهن کرده بودند و شدند سین هشتم ،سیل همدلی. دوباره در آغاز سال 99 با سین سلامتی سفره ای به پهنای دفاع از سلامتی در مبارزه با کرونا در ایام تطعیلات و نوروز  که پیک کاری آن هاست، پهن کرده اند. 

خدمات رسانی بیش از 100 هزار بسیجی در خط مقدم مبارزه با کرونا در روزهای تعطیل در قالب گروه های سفیران،مدافعان،ناظران و ستاد پشتیبانی سلامت، گواه این مدعاست .سفیرانی که سین هشتم سلامتی را پای سفره مردم می آورند و خانه به خانه به آموزش و پیشگیری از ابتلا به کرونا ،ضدعفونی شبانه روزی محلات و کمک به کادر درمانی و تولید و توزیع لوازم بهداشتی مشغول هستند. 

به گفته سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران ۲ هزارسفیر سلامت بسیجی با تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی در شهر و روستاها ،در اطلاع رسانی وآگاهی بخشی مردم پای کار آمدند.

خدمات رسانی به مردم برای مقابله با کرونا فقط به سفیران سلامتی خلاصه نشده است، فرمانده سپاه کربلا در همین باره توضیح میدهد:۷۷ هزار بسیجی در قالب مدافعان سلامت در بخش گندزدایی، ضدعفونی و  رفع آلودگی مناطق در حال کار‌های اجرایی هستند. اماکن و تمام مناطقی که انتشار و انتقال ویروس در آن است مثل پمپ بنزین ها، وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسی ها، نانوایی‌ها و ... بصورت مستمر توسط بسیجیان، ضدعفونی میشود که در هفته چهارم بحران کرونا برنامه ریزی شد که برای از کار انداختن قطعی چرخه  انتقال کرونا با هدایت دانشگاه علوم پزشکی ساری و بابل بصورت خانه به خانه و محله به محله گندزدایی صورت بگیرد تا استان به یک ثبات برسد.

در ایام بحران کرونا هستند عده قلیلی که مثل بختک افتادند به جان سلامتی مردم و لوازم و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را احتکار می کنند.اما جهادگران بسیجی در سرتاسر مازندران دوباره پای کار آمدند و در گروه های ستادپشتیبانی مدافعان سلامت، این بار با سلاح چرخ خیاطی برای مردم لباس سلامتی و عافیت میدوزند.

سرهنگ حسین محمدرضایی جانشین فرمانده سپاه کربلا در این رابطه می گوید:۱۸۰ کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی و لوازم پزشکی در مازندران توسط بسیجیان راه اندازی شد که  روزانه بیش از  ۴۰۰ هزار ماسک بهداشتی توسط جهادگران سلامت تولید و بین مردم توزیع می‌شود.

تولید لوازم بهداشتی و مورد نیاز مردم و مراکز درمانی تعطیلی و ایام عید نمی شناسد. سرهنگ ابراهیم پور  فرمانده سپاه عباس آباد  با اعلام اینکه ۵ کارگاه خط تولید ماسک بهداشتی در شهرستان راه اندازی شد، از تولید و توزیع ۱۵ هزار ماسک بهداشتی خبر میدهد و اضافه میکند :‌۷۰ خواهر خیاط بسیجی در کارکاه و خانگی روزانه  هزار ماسک بهداشتی و گان بیمارستانی تولید می‌کنند.

سرهنگ ابراهیم پور یادآوری می کند: ۲۵ تن محلول ضدعفونی، ماسک‌های بهداشتی n۹۵،   چهار هزار گان بیمارستانی  و نیز ۳۰ هزار دستکش لاتکس در اختیار  کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا بوده و نیز کلینیک‌های درمانی که خاکریز جبهه کرونا و شناسایی بیماران مشکوک مشغول خدمت هستند، توزیع شد.

 سرهنگ مهرداد بابایی فرمانده سپاه جویبار هم از تداوم ضدعفونی محلات این شهرستان خبر میدهد و می گوید: ۷۰ محلات شهری و روستایی جویبار توسط جهادگران بسیجی ضدعفونی شد. علاوه بر آن ۱۰ کارگاه تولید ماسک بهداشتی به صورت گروهی و خانگی راه اندازی شد.


 در این میان شهرستان بابل مرکز بیماران کرونایی در استان شناخته است. حسنعلی زاده جانشین فرمانده سپاه بابل با اعلام اینکه  قریب به ۵۵۰ پایگاه مقاومت شهری و روستای برای مقابله با کرونا به خط شدند، از بکارگیری ۲۰ هزار بسیجی در قرارگاه پدافند زیستی سپاه بابل  می گوید و اضافه می کند:‌44 کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی در شهرستان راه اندازی و ۵۷ هزار ماسک بهداشتی و ۳۰۰ گان بیمارستانی تولید و بصورت رایگان بین مردم توزیع شد. 

چرخه سلامت مردم لابلای چرخ خیاطی جهادگران بسیجی

حسنعلی زاده یادآور می شود که روزانه ۱۲ هزار ماسک بهداشتی و  ۳۸۰ دست لباس یک مصرف برای استفاده مراکز بهداشتی و درمانی و مردم،علاوه بر آن نیز ۲ کارگاه مواد شیمیایی تبدیل به تولید محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح شد که ۱۴۰۰ باطری محلول ضدعفونی تولید و بین مردم بصورت رایگان توزیع میشود.

چرخه سلامت مردم لابلای چرخ خیاطی جهادگران بسیجی
جانشین فرمانده سپاه بابل در ادامه می گوید:‌با ورود هیئتی از نیروی زمینی سپاه و توافقی که بین سپاه شهرستان، نیروی زمینی سپاه و علوم پزشکی بابل صورت گرفت بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه  با ۱۰۰ پرسنل و ۲۰۰ تخت  راه اندازی خواهد شد.
 
خط تولید ماسک و گان  بیمارستانی حالا در سراسر استان راه اندازی شده است.که بزرگترین چرخ تولید ملزومات بهداشتی در آمل  به حرکت در آمده است .سرهنگ جابر عسکری فرمانده سپاه آمل با بیان اینکه در راستای تأمین لباس های  یک بار مصرف  مراقبتی بیمارستانها و مرکز بهداشتی  با همکاری مدیریت دانشکده فنی توحید ، چهار کارگاه تولید ماسک، کاور و گان های کادر بیمارستان و مرکز بهداشتی شهرستان با حضور بیش از ۳۰ نفر از بانوان عضو گروه‌های جهادی بسیج زنان شهرستان راه اندازی کردیم، میگوید:‌روزانه این کارگاه حدود ۳ هزار عدد ماسک و حدود ۱۰۰ دست کاور و گان های پزشکان و پرستاران با نیازسنجی که سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اعلام کرده ، تولید می کند که با توجه به استقبالی که از این طرح شده، بیش از ۱۱۰ نفر نیز به عنوان داوطلب همکاری برای دوخت ماسک وکاور در نوبت انتظار قراردارند.

خط تولید روزانه ۳ هزار ماسک و ۱۰۰ دست گان بیمارستانی در آمل راه اندازی شد

عسکری  از راه اندازی خط تولید محلول های ضدعفونی هم خبر میدهد و می گوید:به همت قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه،کارگاه های تولید مواد ضدعفوني راه اندازی شد که ظرفیت تولیدی این کارگاه ها روزانه ۱۶ هزار باطری محلول ضدعفونی است.   

خط تولید روزانه ۱۶ هزار باطری ضدعفونی در آمل راه اندازی شد

سپاه تنکابن هم برای مقابله با کرونا کارگاه های تولید ماسک راه اندازی کرد. سرهنگ شریفی فرمانده سپاه تنکابن در این باره توضیح میدهد:این کارهای جهادی کمک به بهداشت جامعه در مقابله با کروناویروس است.

خدمات جهادی بسیجیان در عرصه سلامت مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن است

سرهنگ شریفی یادآور می شود:‌فقط در یک پایگاه مقاومت بسیج  از حوزه امام محمد باقر (ع) ۱۸۰۰ ماسک بهداشتی برای مقابله با کرونا تولید و توزیع شد.

 
سیدمصطفی موسوی‌نژاد فرمانده سپاه بابلسر هم در بخش ستاد پشتیبانی سلامت هم خبر از تولید روزانه ۵ هزار ماسک توسط ۸۵ خیاط خواهر بسیجی خبر می دهد و یادآور می شود:مواد اولیه تولید ۲۰۰ هزار ماسک تهیه شده که به صورت هدفمند توزیع خواهد شد.
 
برپایی۲۰ تور ایست و بازرسی در مبادی ورودی شهر‌های بابلسر توسط بسیجیان با همکاری نیروی انتظامی و نیز ضدعفونی  ۸۰ محله بابلسر توسط ۳۲۰ پاسدار و بسیجی در قابل مدافعان سلامت از دیگر اقدامات این سپاه این شهرستان است.


اهدای ۱۰۰ کپسول اکسیژن به بیمارستان نور ، توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر و تولید روزانه ۳۴۰۰ ماسک توسط جهادگران بسیجی از اقداماتی است که سرهنگ نعمت اسدی فرمانده سپاه شهرستان نور از آن می گوید:با توجه به جمعیت ۱۲۰ هزار نفری شهرستان تصمیم گرفتیم نیاز ۹۰ هزار مردم به ماسک بهداشتی را با تولید ۷۰۰ هزار ماسک بهداشتی تا آخر سال داشته باشیم.در این راستا 4 کارگاه خیاطی به طور رسمی و کارگاه‌های خانگی راه اندازی شد تا بتوانیم روزانه ۳۴۰۰ ماسک در روز تولید و در اختیار مردم قرار دهیم.

در چالوس هم سرهنگ عابدین داغمه چی فرمانده سپاه  این شهرستان خبر از  تولید و توزیع   ۴ هزار لیتر محلول ضد عفونی با همت خیرین میدهد و می گوید: یک کارگاه تولیدی شیرینی در شهرستان چالوس کارگاه خود را تبدیل به تولید محلول ضد عفونی کرده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. یک واحد صنفی پذیرایی هم  تعداد ۲۵ چرخ خیاطی را مستقر و کارگاه تولید ماسک بهداشتی راه اندازی کرد، که همه این اقلام بهداشتی در اختیار بیمارستان‌ها و شهروندان قرارخواهد گرفت.علاوه بر آن   ۱۰۰۰ دست لباس یک بار مصرف بیمارستانی هم تولید و دراختیار کادر درمانی قرار داده شد.

تولید و توزیع ۴ هزار لیتر محلول ضدعفونی در بین شهروندان چالوسی

بسیج همه امکانات را برای جلوگیری از شیوع کرونا به کار گرفته است.سرهنگ جناسمی فرمانده سپاه شهرستان نوشهر به رزمایش پدافند زیستی سپاه د راین شهرستان اشاره می کند و می گوید: گروه‌های جهادی بسیج جهت ضد عفونی مساجد و حوزه علمیه، تهیه ۱۰۰ دست لباس کادر درمانی بیمارستان نوشهر، تولید ۱۰۰۰۰ هزار ماسک و توزیع رایگان به همراه مواد ضد عفونی کننده در بین مردم و اعزام ۲۰ نفر برادر و ۲۰ نفر خواهر بسیجی متخصص با هماهنگی شبکه بهداشت نوشهر جهت شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا به درب منازل مسکونی از جمله اقدامات این رزمایش بود و این اقدامات  تا ریشه کنی کرونا تداوم دارد.

برگزاری رزمایش پدافند زیستی در نوشهر از ۱۵ اسفندماه/ از توزیع ۱۰۰۰۰ ماسک بهداشتی بین مردم تا شناسایی مبتلایان کرونا در منازل
 
سیدحسن یوسفی فرمانده سپاه گلوگاه هم  با اعلام اینکه 10 هزار ماسک و دستکش بین مردم توزیع شد، اضافه می کند: در کنار آن دو طرح کمک به بیمارستان و آموزش عمومی را برای مردم در نظر گرفتیم که تا امروز برای پیشگیری و شکست کرونا ۳ هزار و ۳۰۰ خانوار را آموزش چهره به چهره دادیم.

سپاه شهرستان رامسر هم  پس از تلاش چند روزه در تامین لوازم اولیه با تلاش گروه های جهادی و مشارکت مردم، تولید انبوه ماسک و گان بیمارستانی برای توزیع رایگان بین مردم با اولویت مراکز درمانی، بهداشتی و بیماران را آغاز کرده است. سرهنگ خمسیه در این باره توضیح می دهد:  به تولید انبوه ماسک و لباس یک بار مصرف بیمارستانی  پرداختیم که گروه های جهادی بسیج سازندگی بصورت خودجوش کار بسته بندی و توزیع آن را انجام میدهند.

تولید انبوه ماسک و لباس یک بار مصرف بیمارستانی در رامسر / ضرورت همکاری خیرین برای تهیه سبدکالای نیازمندان
 در محمودآباد هم سپاه ناحیه این شهرستان با بکارگیری 700 پاسدار و بسیجی مشغول مهار کرونا هستند. توزیع۳۰۰۰ بسته بهداشتی شامل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین جامعه هدف توزیه شد. ابراهیم نژاد فرمانده سپاه محمودآباد می گوید: جهادگران خیاط بسیجی جهت تولید ماسک ساماندهی شدند که در کارگاه‌های خانگی مشغول تولید ماسک هستند.علاوه بر آن ۱۱۵۰ لیتر محلول ضدعفونی برای گندزدایی معابر سطح شهر هم استفاده شد.

سرهنگ حسین علیزاده فرمانده سپاه قائم شهر برای مهار کرونا از تولید و توزیع روزانه ۷ هزار ماسک خبر میدهد و یادآور میشود: سه پایگاه مقاومت بسیج به صورت دو شیف کاری با حضور ۲۰ خواهر جهادگر مشغول تولید ماسک بهداشتی هستند.

فرمانده سپاه قائم شهردر ادامه اضافه میکند: 15 ایستگاه سلامت در گلوگاه های شهر برپا کردیم،که بسیجیان به صورت خودجوش در این پایگاه ها علاوه بر توزیع پک های آموزشی که از مراکز بهداشت و درمان می باشد، خودروهای شخصی،اسنپ ها، آژانس ها و ماشین های که در رفت و آمد هستند را با سمپاش ها ویروس کشی می کنند که این کار با استقبال خوب مردم مواجه شد .

 سرهنگ پورقربان فرمانده سپاه شهرستان بهشهر هم با اشاره به اینکه سپاه همیشه خود را خادم و نوکر مردم می‌داند و در همه حوادث نیز خود را سپر بلای مردم می‌کند ، میگوید: مردم عزیز نگران نباشند چرا که بسیج همگام مردم با جامعه پزشکی در کنار شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا تمام قد ایستاده است و در کنار هم ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.

بیش از ۲۰ هزار ماسک و گان بیمارستانی تحویل کادر درمانی بهشهر شد
سرهنگ پورقربان به فعالیت  جهادگران بسیجی  به‌صورت شیفتی یا بعضا شبانه روزی در حال فعالیت هستند اشاره می کند و یادآور می شود:  روزی بیش از ۱۰۰۰ ماسک و گان بیمارستانی تولید می‌ شود که به حول قوه الهی بیش از ۲۰ هزار ماسک و گان بیمارستانی تحویل ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان و شبکه بهداشت و درمان بهشهر داده شد.


بیش از ۲۰ هزار ماسک و گان بیمارستانی تحویل کادر درمانی بهشهر شد

 سپاه ساری هم با رزمایش ملی در چهارگروه سفیران سلامت ومدافعان سلامت وناظرین سلامت وستاد پشتیبانی مدافعان سلامت تا به امروز توانست خدمات قابل توجهی را به شهروندان ساری ارائه بدهد،سرهنگ ابراهیم یعقوبی در این باره می گوید:‌تولید و  توزیع ۵۵ هزارلیتر مواد ضد عفونی و  همچنین گندزدایی از اماکن، مدارس، ادارات، معابر، مساجد وروستا‌ها قریب به ۲۰۰۰ نقطه، ضدعفونی  پاساژ و بازار قریب به ۲۵۰۰ باب با بکارگیری ۷۳۰ نفر انجام شد.

یعقوبی در ادامه اضافه می کند:‌ ۱۴۴ تیم پزشکی با حضور ۵۷۶ نفر به عنوان سفیران سلامت (یک پزشک خانواده +یک بهورز و ۲ بسیجی) در بین جامعه هدف  و مناطق محروم اعزام شدند .

تولید ۲۸ هزار ماسک بهداشتی در میاندورود+ تصاویر

ستاد پشتیبانی از مدافعان سلامت سپاه در میاندورود برای شکست کرونا چرخ های خیاطی را به راه انداخت و به گفته فرمانده سپاه این شهرستان بیش از ۲۸ هزار ماسک بهداشتی با هماهنگی اداره بهزیستی شهرستان میاندورود توسط جهادگران بسیجی خواهر و برادر در این شهرستان تولید و توزیع شد.

تولید ۲۸ هزار ماسک بهداشتی در میاندورود+ تصاویر

قرارگاه پدافند زیستی در سپاه شهرستان کلاردشت با آموزش ۲ هزار نفر برای پیشگیری از ابتلا به کرونا وارد عرصه سلامت شد.سرهنگ حسن مهدوی فرمانده سپاه کلاردشت از راه انداری کارگاه تولید ماسک هم خبر میدهد و می گیود: ۶۰۰۰ ماسک به مردم تحویل داده شد که ۱۰ نفر شبانه روزی مشغول به تولید هستند و روزانه هم ۱۰۰۰ ماسک بهداشتی بین مردم توزیع می‌شود که در حال حاضر در تلاش هستیم این عدد را به ۲ هزار برسانیم.

ایستگاه تب سنجی در مبادی ورودی رامسر + تصاویر

مهدوی  با اشاره به ایستگاه ایست و بازرسی سلامت در وردی‌و خروجی‌ مبادی شهرستان خاطرنشان می کند:‌از همان روز‌های اول با توجه به جمعیت ثابت ۷ هزار نفره شهر، سپاه و بسیج با همکاری هلال احمر و نیروی انتظامی وارد عمل شد و توانست ورود مسافر به شهر را کنترل کند که اگر این کار صورت نمی‌گرفت با فاجعه روبرو می‌شدیم، اما الحمدالله با برپایی ایستگاه سلامت، توانستیم ورودی و خروجی شهر را بسته که با این کار در چهار روز اخیر هیچ بیمار کرونایی از سوی بیمارستان شهر گزارش نشده است.

علی محسنی جانشین فرمانده سپاه فریدونکنار  جانشین فرمانده سپاه فریدونکنار هم با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی بسیجی فریدونکنار با تلاش مثال‌زدنی درحال تولید و توزیع ماسک، گان، لوازم بهداشتی بین شهروندان و اهالی روستا هستند،  یادآور می شود:در چندین مرحله در سطح شهر و روستا‌ها ضدعفونی معابر انجام شده است.و در حال حاضر نیز در تلاش برای توزیع بسته‌های سلامت به صورت خانه به خانه هستیم.


بسیج در روزهای سخت همیشه در کنار مردم است.مجید رضا شعبانی فرمانده سپاه نکا در این باره می گوید:اکیپ‌های پیک امداد و بهداشت با همکاری مرکز بهداشت و درمان شهرستان راه اندازی شد.

راه‌اندازی پیک امداد و بهداشت در نکا / ورود بسیج به حوزه نظارت بر بازار

شعبانی با بیان اینکه بهداری رزم سپاه آماده مقابله و پیشگیری از کرونا ویروس است ،خاطر نشان می کند:‌ سپاه نکا  علاوه بر برخورداری از نیروهای توانمند و داوطلب، توان ارائه تجهیزات مناسب پزشکی در قالب بهداری رزم سپاه همچون دوران دفاع مقدس برای ریشه کنی کرونا تا آخر کنار مردم ایستاده است.

گزارش از : علی ابراهیمی گتابی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها