سرنخ‌هایی که بازهم به روباه پیر ختم شد!
 آنچه امروز بر همگان روشن شده، برملا شدن پوسته شیعه انگلیسی به بهانه ویروس کرونا است که کاسه از آش داغ‌تر شدند و به بهانه زیارت اهل‌بیت علیهم‌السلام به آن بزرگواران هتک حرمت می‌کنند، دقیقاً کاری که اربابانشان از آن‌ها انتظار دارند.
کد خبر: ۹۲۲۶۴۷۳
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ هجوم عده‌ای معلوم‌الحال به حرم‌های اهل‌بیت علیه‌السلام در مشهد و قم از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون جزو واکنش برانگیزترین تصاویر در شبکه‌های اجتماعی و موضوع اول رسانه‌های فارسی‌زبان معاند شده که به نظر می‌رسد سوژه جدیدی پیدا کردند تا همچنان با موج‌سواری بر آن به دوقطبی سازی خود ادامه دهند، هدفی که به نظر می‌رسد بیش از هر چیز قرار دادن دین و مذهب را در برابر حوزه سلامت نشانه رفته است.
 
این رسانه‌ها در واژه‌سازی جدید، این افراد را طرفداران حکومت و حزب‌اللهی‌های دوآتشه معرفی کردند که دست‌پرورده حاکمیت هستند و اکنون در مقابل این تصمیم ایستادگی می‌کنند.
 
در توصیف عده‌ای اندک که اگر سرنخشان را بگیری احتمالاً به همان کشور انگلیس می‌رسیم، اکنون ابعاد جدیدی از آن در حال روشن شدن است که به فرقه و جریان‌های انحرافی و شیعه انگلیسی یاد می‌شود که برای رسیدن به هدفشان از هتک حرمت به حریم مقدس ابایی ندارند.
 
در کنار این اقدامات رسانه‌هایی هم هستند که تلاش می‌کنند بسیاری واقعیت‌ها را به مردم انعکاس ندهند، اما در شهر‌های قم و مشهد مردم در فضای حقیقی صف خود را از کسانی که هیزم به آتش دشمن می‌ریزند جدا کردند و از آنان اعلام برائت کردند. به نظر می‌رسد در این روز‌های حساس هوشیاری برای تکرار نشدن برخی درس‌های تاریخ را نباید فراموش کرد. بی‌گمان یکی از ضروریات دین و جامعه اسلامی حفظ بدن در مسیر صحیح است و گاهی این موضوع باعث می‌شود که به‌عنوان‌مثال انسان مریض روزه نگیرد و بعد قضای آن را به‌جا بیاورد یا فرد در بستر می‌تواند همان‌طور نمازش را بخواند و یا اگر تجمع و تمرکز در آستان مقدس امامان و امامزادگان باعث شیوع بیماری خاص می‌شود در آن اعمال محدودیت و یا ممنوعیت کنند.
 
آنچه مسلم است خداوند متعال دین مبین اسلام را راحت‌ترین و کامل‌ترین و جامع‌ترین دین قرار داده، به‌طوری‌که احکام و واجبات می‌تواند طوری دیگر ادا شود چه برسد به مستحباتی همچون زیارت ائمه معصومین سلام‌الله علیها! بر این اساس با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و اینکه یکی از مراکز متراکم و به هم فشرده حرم امام رضا علیه‌السلام و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله و سایر آستان‌های مقدس است، وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به تولیت‌های این آستان مقدس در ابتدا درخواست اعمال محدودیت در اطراف ضریح را کرده که با ادامه روند رو به رشد انتقال این ویروس به‌خصوص در خراسان رضوی تصمیم به بسته شدن درب حرم‌ها شد.
 
پس از هجوم عده‌ای معلوم‌الحال به حرم حضرت معصومه سلام‌الله و شکستن درب حرم کریمه اهل‌بیت به بهانه زیارت، عده‌ای دیگر در همان شب نیز به گیت‌های ورودی آستان مقدس رضوی هجوم بردند و باعث هتک حرمت به این آستان شریف شدند.
 
ابعاد تجمع اخیر در خروجی‌های حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام که به حمله به گیت‌های حرم و توهین به خادمان رضوی منجر شد در حال روشن شدن است به‌گونه‌ای که خبر‌ها حاکی از آن است که یکی از این لیدر‌ها برادر مسئول دفتر سید صادق شیرازی است. پیش‌از این در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور برخی حامیان سید صادق شیرازی فیلم‌هایی منتشر کردند که در آن ضریح حرم مطهر را لیس می‌زدند و این اقدام با واکنش‌های انتقادی مردم مؤمن و مذهبی مواجه شد. هرچند این افراد بعد از بازداشت عنوان کرده‌اند پیش از اقدام به لیس زدن پنجره‌ها آن را با پَد الکلی تمیز کرده‌اند، اما همین اقدام طرفداران شیعه انگلیسی کافی بود تا رسانه‌های معاند آن را دستاویزی برای تمسخر مؤمنان کنند که آن‌ها اعتقادی به رعایت بهداشت ندارند و باعث گسترش این ویروس در جهان می‌شوند.
 
در ادامه این اقدامات رسانه‌های معاند ازجمله بی‌بی‌سی و من وتو در تمام برنامه‌های خود به‌صورت دائم و مستمر به دنبال آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ایران بودند و طوری فضاسازی می‌کردند که در افکار عمومی دنیا مبدأ و منشأ این ویروس را جمهوری اسلامی تلقی می‌کردند.
 
شکی نیست که خط دهی و این اقدامات تحریک‌آمیز که منجر به هتک حرمت به آستان‌های مقدس شده از نمونه‌های فعالیت‌های شیعه انگلیسی در این دو شهر مقدس است و متأسفانه عده‌ای بدون اطلاع و از روی ناآگاهی با این جریان همراهی کردند.
 
در همین رابطه وحید جلیلی فعال فرهنگی در دل نوشته‌ای بر جنگ رسانه‌ای شیعیان انگلیسی علیه اعتقادات شیعی تأکید می‌کند و می‌افزاید: به خیال خود در‌های حرم را از کربلا تا قم و مشهد به روی اهل‌بیت بسته‌اند، روزگاری دراز خصوصاً از شروع نهضت خمینی اعلام کرده‌اند که اجازه نخواهند داد ائمه علیه‌السلام وارد جامعه و جهان امروز بشوند.
 
وی در بخشی خطاب به فرقه‌های ضاله می‌افزاید: این شمایید که همچون سلف فاسدتان امام را محاصره کرده‌اید و مکتب اهل‌بیت را در چنبر کاخ‌ها و کافه‌هایتان اسیر می‌خواهید، و این جمهوری اسلامی است که در‌های حرم را به جهان معاصر گشوده و پرچم‌های اهل‌بیت را در سراسر جهان به اهتزاز درآورده است، بروید به بی‌بی‌سی‌تان خوش باشید، شما را چه به بی‌بی دوعالم که غبار مرقد پنهانش سرمه چشم خواجه نصیر‌ها و احمدی روشن‌هاست. در روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه، عده‌ای از معترضان به بسته شدن درب حرم حضرت معصومه و حرم امام رضا (ع)، در این دو مکان تجمع کردند. معترضان در مشهد با پاره کردن بنر‌ها و شکستن میله‌ها درصدد ورود به حرم برآمدند. در قم نیز معترضان در ورودی حرم را شکستند.
 
این اقدامات در فضای توییتر با واکنش‌های گسترده‌ای در توییتر مواجه شد و باعث شد که هشتگ شیعه انگلیسی توسط کاربران ترند شود.
 
بسیاری از کاربران توییتر بر این باورند که این اقدامات عمدتاً از جانب مذهبی‌های افراطی و خودسر بوده است؛ اگرچه کاربران آن را از جانب گروه موسوم به شیعه انگلیسی دانسته‌اند.
 
به‌هرحال آنچه امروز بر همگان روشن شده برملا شدن پوسته شیعه انگلیسی به بهانه ویروس کرونا است که کاسه از آش داغ‌تر شدند و به بهانه زیارت اهل‌بیت علیهم‌السلام به آن بزرگواران هتک حرمت می‌کنند، دقیقاً کاری که اربابانشان از آن‌ها انتظار دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها