فرمانده سپاه رودبار:

فعالیت ۵۰۰ بسیجی برای مقابله با کرونا در رودبار

فرمانده سپاه رودبار 500 بسیجی در حال فعالیت برای مقابله با کرونا در شهرستان رودبار هستند گفت: توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی, گندزدایی اماکن عمومی و توززیع بسته‌های کمک معیشتی از جمله اقدامات این بسیجیان است.
کد خبر: ۹۲۲۶۵۸۲
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
سرهنگ جاوید فلاح در گفت و گو با خبرنگار بسیج در رودبار با اشاره به اولین اقدام سپاه ناحیه رودبار در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: به صورت مرکزی قرارگاه پدافند زیستی تشکیل دادیم که تعدادی از ادارات و سازمان‌ها در این کار با ما همکاری‌کردند.

وی با تاکید براینکه در سطح شهرستان رودبار با حضور بخشداران و شهرداران تمام ۷ حوزه برادران بعنوان قرارگاه فرعی تشکیل شدند، گفت: یک گروه جهادی تبلیغی روحانیت شهرستان رودبار که با پیگیری نمایندگی محترم، ولی فقیه و بسیج طلاب و سازمان تبلیغات و اوقاف انجام شد که هم بر گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و هم بر کفن و دفن متوفی نظارت شود.

فرمانده سپاه رودبار با اذعان به اینکه گردان امام‌حسین و گردان بیت المقدس پیشرو در فعالیت‌های جهادی هستند، گفت: ما با استعداد ۵۰۰ نفر از بسیجیان در سطح محلات چه در شهر‌ها و چه در روستا‌ها مشغول فعالیت و خدمت هستیم.

فلاح بیان اینکه اقدامات سپاه شهرستان رودبار در گروه‌های جهادی ۳ مسئله بود، بیان کرد: تهیه، خرید و پای کار آوردن خیرین، بسیج اصناف، بسیج کارمندی و تعدادی از شرکت‌هایی که توانایی کمک داشتند از اقداماتی بود که انجام شد.

وی با تاکید بر حساس بودن نحوه تولید و توزیع محصولات بهداشتی، تصریح کرد: ما حساسیت بسیاری برنحوهوتوزیع اقلام بهداشتی داریم که محصولات تنها در یک منطقه توزیع نشود.

فرمانده سپاه رودبار با اشاره به نحوه توزیع محصولات بهداشتی، گفت: فرماندهان حوزه که به عنوان مسئول این قرارگاه فرعی ما در مناطق خودشان هستند موظف شدند مناطق را بلوک بندی کنند و مناطق کم برخوردار در اولویت باشند.

وی با تاکید برتلاش حداکثری نسبت به تولید و توزیع ماسک، بیان کرد: گروه‌های جهادی شرستان رودبار که در موکب اربعین واقع در انتهای شهرستان رودبار دایر شده بودند در کنار بسیاری از خواهران ۳۰۰۰ ماسک تولید و توزیع کردیم.

فلاح با بیان اینکه اصلی‌ترین اقدام ما در زمینه فضای عمومی و روانی جامعه بود، بیان کرد: مناطق اداری، درمانگاه ها، بیمارستان ها، بانک‌ها به ویژه دستگاه‌های ATM، پمپ بنزین ها، CNG ها، خانه‌های بهداشت تمام روستا‌ها و حتی در ب. منازل و سایر مناطق پرتردد رو ضدعفونی کردیم.

فرمانده سپاه رودبار با اذعان به اینکه حدود ۱۵ هزار پک‌های اقلام بهداشتی را در بین خانواده‌های صعب العلاج توزیع کردیم تصریح کرد: ۹۰۰ پک بهداشتی شامل ۲۷۰۰ ماسک و سایر اقلام بهداشتی بین افراد تحت تکفل کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های بسیج به همراه خانه‌های بهداشت روستایی، دهیاری‌ها و شورای اسلامی طرح غربالگری را انجام دادند، گفت: متاسفانه حدود ۶ نفر از والدین عزیز شهدا را از دست دادیم که البته بعضی از این عزیزان از قبل بیماری‌های داشتند.

فلاح با تاکید بر اینکه ارتباطات خوبی با مرکز بهداشت شهرستان رودبار داریم، بیان کرد: اگر اقدامات دیگری از سوی سلسله مراتب فرماندهی برایمان ابلاغ شود، ما آمادگی داریم تا در اسرع وقت به مردم خدمت کنیم.

وی با اذعان به اینکه در حال انجام کار‌های فرهنگی بسیاری هستیم، تصریح کرد: در راستای طرح هر خانه یک‌مسجد، قرائت دعای توسل در منازل شایسته است و همچنین در فضای مجازی شهرستان رودبار هم فایل‌های صوتی و تصویری ادعیه در حال پخش است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات