فرمانده سپاه آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات محله ای سپاه عاشورا برای مبارزه با کرونا، گفت: با افزایش آمار مبتلایان، از دو هفته قبل در کنار قرارگاه زیستی امام رضا(ع)، قرارگاه مردمی نیز توسط سپاه استان تشکیل شده که تمرکز اصلی این قرارگاه رسیدگی به اقشار ضعیف و مناطق حاشیه نشین است که بیش از ۲۱ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در این ‌مناطق توزیع شده است.
کد خبر: ۹۲۲۶۶۷۴
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در نخستین روز از سال جدید در ارتباط خود با سردار سلامی از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: بیمارستان شهید محلاتی تبریز بیش از ۵۰ درصد تخت های خود را برای بستری و درمان بیماران کرونایی اختصاص داده است.

وی با اشاره به همدلی موحود بین کادر درمانی سپاه عاشورا برای شکست کرونا افزود: ۲۵۰ نفر از بهیاران، پزشکان و پرستاران بازنشسته سپاه برای کمک به کادر درمانی استان اضافه شده اند.

سردار خرم اضافه کرد: قرارگاه بسیج ملی استان از همان روزهای اول شیوع ویروس راه اندازی گردید و در قالب این قرارگاه ۷۹۵۲ نفر بسیجی در یکهزار و 124 خانه بهداشت و مرکز بهداشت استان، بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر را غربالگری کرده اند.

وی به اقدامات محله ای سپاه عاشورا برای مبارزه با کرونا اشاره کرده و گفت: با افزایش آمار مبتلایان، از دو هفته قبل در کنار قرارگاه زیستی امام رضا(ع)، قرارگاه مردمی نیز توسط سپاه استان تشکیل شده که تمرکز اصلی این قرارگاه رسیدگی به اقشار ضعیف و مناطق حاشیه نشین است که بیش از ۲۱ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در این ‌مناطق توزیع شده است.

سردار خرم ادامه داد: علاوه بر توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، برای رفع آلودگی محیطی، بیش از دو میلیون متر مربع از معابر اصلی و فرعی استان ضدعفونی شده است. ضدعفونی معابر اصلی توسط خودروهای رفع آلودگی "درخش" و "روتست" و ضدعفونی معابر فرعی و پر تردد نیز توسط بسیجیان عزیز انجام گردیده است.

فرمانده سپاه عاشورا به راه اندازی ۲۱ کارگاه مردمی برای تولید ماسک توسط گروه های جهادی بسیج اشاره کرده و گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر از بسیجیان در این کارگاه ها و تیم های ضدعفونی مشغول به خدمت رسانی اند.

وی ضمن تاکید بر مقابله با سودجویان خاطر نشان کرد: ۵ انبار احتکار موارد بهداشتی از قبیل دستکش،ماسک و مواد ضدعفونی نیز توسط اطلاعات سپاه عاشورا کشف و در اختیار مبادی توزیع قرار گرفته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اقدامات انجام شده در سپاه استان قدردانی و اظهار امیدواری کرد، آذربایجان شرقی از جمله استان های پیشرو در مهار و شکست این ویروس کرونا باشد.
سردار حسین سلامی تاکید کرد با هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و با همت مردم و نیروهای مسلح و تلاش شبانه روزی کادر درمانی از این مرحله به سلامت عبور خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها