خبرهای داغ:
می شد در یادمان شهید چمران در دهلاویه باشیم و نمودهایی از نبوغش در جوامع علمی جهان را نظاره کنیم
کد خبر: ۹۲۲۶۸۱۶
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶

خبرگزاری بسیج قزوین: هر ساله در چنین روزهایی دغدغه ای بود پر از حس و حال 8 سال دفاع مقدس، پر از نوجوان ها و جوان هایی که می خواستند جوابی بر سوال های ذهنیشان بدهند ، حتی خیلی ها از کشورهایی در سراسر جهان به جمع عاشقان یک تفکر و یک عقیده یعنی"آرمان های بلند شهدای 8 سال دفاع مقدس" می پیوستند.

راهیان نور، بزرگترین اجتماع فرهنگی کشور و از بزرگترین خروجی های فرهنگی انقلاب اسلامی نیز در آغاز سال 1399 همچون بسیاری اتفاق های دیگر در کشور ما و در سراسر جهان درگیر ویروس منحوس کویید19 شد و متاسفانه اردوهای راهیان نور نیز برگزار نشد.

روح همه آنهایی که موفق شده اند به این سفر معنوی بروند اما حتما امسال جایی در میان رمل های فکه سرگردان است، فکر و خیال خیلی ها هم همانجاست، جایی شاید در کنار یادواره شهید چمران در دهلاویه همان جایی که در موزه اش با زوایای جدیدی از نبوغ مصطفی چمران در دانشگاه و در مجامع علمی آشنا می شویم.
با این حال و با این حجم از دلتنگی که امروز برای رسیدن به شیار های کانال کمیل وجود دارد، خاطره های جاودان سفر راهیان نور در ذهن ما، افرادی که توانسته ایم در حال و هوای این سفر نفس بکشیم وجود دارد!

همان خاطره هایی که به ما از ایثار رزمندگانمان می گوید، در حالی که در اوج خطر بودند، به ما از اتفاقات ناب شب های عملیان می گوید، از همان خاطره هایی که در زیر آتش ناجوانمردانه دشمن شکل گرفته اند، عملیاتی که سراسرش برای دشمن لو رفته است و مردان مرد مانده اند و جان هایی که باید در راه آرمان و عقیده و رضای الهی فدا کنند... از مهدی باکری که به دل خظ مقدم می زند و داغش را برای همیشه بر دل تاریخ می گذارد.

وقتی روزهای آرامش به کشور و به سراسر جهان بازگردد بیش از پیش لحطه های حضور در طلائیه را قدر خواهیم دانست، بیش از پیش تلاش خواهیم کرد که لحظه غرق شدن در معنویت اروند را در روزگارمان جاری کنیم و ان شاالله روزی را ببینیم که در برار شهیدانمان، سر بلند باشیم در خالی که فرهنگ و آرمانشان در سراسر جهان جاری شده است.

 

1004/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها