آیت الله دری نجف آبادی:

برنامه‌ریزی و پشتکار پیش‌نیاز تحقق شعار سال است / «جهش تولید» نیاز اصلی کشور و گام اول توسعه پایدار است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان جهش تولید، گفت: برنامه‌ریزی، هدفگذاری و پشتکار پیش‌نیاز تحقق‌ شعار سال است.
کد خبر: ۹۲۲۶۸۶۲
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پیامی گفت: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و درآیت منحصر به فرد خود سال جدید را با عنوان جهش تولید که نیاز اصلی کشور و گام اول توسعه پایدار است، نامگذاری نمودند و تمامی ارکان نظام اسلامی باید برای تحقق این خواسته معظم له بسیج شوند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه مقام معظم رهبري از سال ۷۸ با تعيين شعارهاي سالانه، افق روشني براي حركت نظام مشخص كردند اظهار کرد: در طول ۱۰ سال گذشته نامگذاري سال ها با محوريت اقتصاد، رونق توليد و حمايت از كالاي داخلي بوده كه اين نشان دهنده دغدغه هاي معظم له نسبت به پيشرفت و توسعه اقتصادي كشور است.

وی ادامه دا : تولید و صادرات ۲ اصل اساسی توسعه یافتگی محسوب می‌شود و امروز هر کشوری که تولید باکیفیت و صادرات محور را در دستور کار خود قرار داده بدون شک صادرات بیشتر و در نهایت تقویت بنیه اقتصادی، ذخیره ارزی و تولید ناخالصی ملی کشور خود را رقم زده است، بنابراین مردم و مسوولان باید در سال جدید نسبت به جهش تولید توجه داشته باشند و با مشارکت همگانی در این فرآیند آینده ساز زمینه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را در کشور فراهم نمود.

امام جمعه اراک بیان کرد: كاهش واردات، استفاده از توان و ظرفیت بومی، بکارگیری دانش روز و نوین خارجی، مشارکت همگانی در فرآیند بومی، اصلاح مقوله واگذاری‌ها بر اساس اصل ۴۴ قانون اساس در راستای ایجاد اشتغال پایدار و ارزش افزوده اقتصادی مصداق بارز تحقق شعار سال است که این مسائل مهم نیز تنها با هدفگذاری، برنامه‌ریزی و پشتکار محقق می‌شود.

دری نجف آبادی بیان کرد: مسوولان نظام جمهوری اسلامی، دولت و مجلس باید تحقق شعار سال را از روی بنر و سخنرانی‌ها به میدان عمل بیاورند و با تمام ظرفیت خود و با شناسایی ظرفیت‌های داخلی زمینه اجرایی ساختن جهش تولید به عنوان مهمترین خواسته رهبر معظم انقلاب را فراهم کنند.

وی افزود:توجه و حمايت از توليد ملي از مهم ‌ترين و كليدي‌ ترين مولفه‌هايي است كه سبب بهبود وضعيت اقتصادي كشور مي‌شود چراكه با به گردش درآمدن چرخ‌هاي توليدي كشور، بسياري از مسائل و بحران‌هاي فعلي اقتصادي جامعه از بن‌بست خارج خواهد شد.

دری نجف آبادی با اشاره به اتفاقات سال ۱۳۹۸ نیز گفت: سال گذشته با سیلاب فروردین ماه آغاز و با شیوع ویروس کرونا به پایان رسید اما تلخترین حادثه آن سال شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکای جهانخوار بود که قلب آحاد مسلمین و آزادیخواهان جهان را به درد آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مسوولان و کارگزاران نظام اسلامی اعم از دولت و مجلس باید از اتفاقات گذشته درس گرفته و با برنامه‌ریزی‌های مدون و بکارگیری افراد توانمند از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری و پرهیز از اسراف و اشرافی‌گیری به خصوص در بدنه مدیریت اجرایی کشور و بکارگیری سرمایه ملی در فرآیند تولید زمینه تحقق منوبات رهبر انقلاب و توسعه پایدار کشور را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان کشور باید در راستای قطع وابستگی، توسعه صادرات، تقویت زنجیره‌های تولید، خوداتکایی و تاب‌آوری ملی بکار گرفته شود افزود: این مهم نیز به جز عزم و اراده همه جانبه و همکاری تمامی ارکان نظام میسر نمی شود.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه نباید اجازه داد سیل نقدینگی موجود در کشور در موارد خاص از قبیل خرید سکه، خودرو و بورس هزینه شود چرا که این مهم در کوتاه مدت هم اقتصاد کشور را به بیراهه برده و شرایط را برای اقشار متوسط و پایین جامعه سخت می‌کند، خاطرنشان کرد: مدیریت نقدینگی کشور باید از برنامه‌های اولویت دار مجلس جدید و دولت در سال آینده باشد و راه نجات کشور هم جز این مسئله مهم چیز دیگری نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار