با حمایت دفتر امام جمعه جلفا صورت می گیرد

تولید ماسک توسط مشاغل خانگی در سال جهش تولید

امام جمعه منطقه آزاد ارس – جلفا با اعلام این خبر گفت: از ساعات اولیه شیوع بیماری کرونا ویروس در کشورمان و با عنایت به کمبود ماسک، مجموعه دفتر امام جمعه جلفا با هدف تولید و توزیع ماسک های بهداشتی فعال شد که پس از رایزنی، جلسات و هماهنگی با خیران و سرمایه گذاران پویش مردمی تولید ماسک را آغاز کرد.
کد خبر: ۹۲۲۷۰۱۷
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سالار سنجری افزود: در ابتدای این حرکت جهادی این مجموعه توانست با تهیه 20 طاقه پارچه مخصوص ماسک با حمایت و خیرخواهی آقای مجید امینی (که هر طاقه قابلیت تولید 8 هزار ماسک را دارد) کار خود را آغاز کند.

وی اضافه کرد: 10طاقه از 20طاقه تهیه شده توسط دفتر امامت جمعه جلفا که قابلیت تولید 80 هزار ماسک را دارد در اختیار مجموعه جهادی روحانیت و علمای  مرند با محوریت مساجد قرار گرفت و همچنین یک طاقه که قابلیت تولید هشت هزار ماسک را دارد در اختیار بسیج دانشجویی شهرستان جلفا و یک طاقه نیز در اختیار گروه های جهادی مردمی جلفا قرار گرفت.

حجت الاسلام سنجری ادامه داد: باقی مانده این پارچه ها نیز در اختیار بانوان نمازگزار مسجد جامع جلفا گذاشته شد تا با تامین این مواد اولیه، تولید ماسک در دستور کار قرار گیرد و از سوی دیگر ظرفیت مشاغل خانگی برای تولید ماسک نیز با نظارت اداره تبلیغات اسلامی منطقه آزاد ارس به کار گرفته شد که جوانان (برادران و خواهران) جهادی این منطقه به صورت داوطلبانه در منازل خود با دوخت ماسک در این پویش مردمی شرکت کردند.

حجت الاسلام  علی علی اکبری؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی منطقه آزاد ارس نیز در این خصوص گفت: تاکنون بیش از 10 هزار ماسک از طاقه هایی که از سوی دفتر امام جمعه جلفا در اختیار این اداره قرار گرفت توسط بسیج خواهران و گروه فرهنگی شهدای گمنام آماده سازی شده است و این ماسک ها به صورت رایگان در اختیار نیروهای غربالگری حاضر در ورودی شهرستان جلفا جهت پایش سلامت مردم ، همچنین برخی از نانوایان و شهروندان قرار گرفته است.

 مدیر بسیج دانشجویی جلفا نیز گفت: تعداد هشت هزار ماسک که مواد اولیه آن از سوی دفتر امام جمعه جلفا تامین شده است، تهیه و در سطح منطقه توزیع شد.

علی زینالی با اشاره به اینکه قبلا نیز تعداد شش هزار عدد انواع ماسک تهیه و به سایر مناطق ارسال شه است، افزود: این امر خیر که با همکاری جهادگران مرکز نیکوکاری شهید عبدالهی شهرستان جلفا در منازل این جهادگران صورت می گیرد، همچنان ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار