استاندار اردبیل از آمادگی کامل بیمارستان‌های استان برای بستری و درمان بیماران کرونایی خبر داد و گفت: وضعیت بیمارستان‌هابه طور مرتب مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۲۷۰۵۸
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اکبر بهنام‌جو صبح امروز در جریان بازدید از بیمارستان سبلان اظهار کرد: همکاری این بیمارستان در پذیرش ۶۵ بیمار کرونایی قابل تقدیر بوده و این بیمارستان ظرفیت بیشتری نیز دارا است که امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه و رعایت نکات بهداشتی نیازی به استفاده از ظرفیت ایجاد شده نباشد.

وی افزود: به لحاظ تامین تجهیزات پزشکی بیمارستانی در استان، علاوه بر سهمیه وزارت بهداشت به استان‌ها، لباس‌های فردی مخصوص پرستاری و پزشکی یکبار مصرف نیز در استان تولید می‌شود و مواد ضدعفونی کننده نیز به اندازه کافی تولید و داروخانه های استان موجود است.

استاندار اردبیل همچنین از تولید روزانه ۱۰۰ هزار عدد ماسک در استان خبر داد و بیان کرد: ۱۰ درصد از این تولیدات به جهت پارچه‌ای بودن جنس آن گران‌تر است.

وی تاکید کرد: تولید ماسک لایه و ماسک n۹۵ هم در استان در چند روز آینده شروع می‌شود.

بهنام‌جو اظهار کرد: در چند روز اخیر روند مراجعه به بیمارستان‌ها استان کاهش یافته است که با توجه به رعایت توصیه‌های بهداشتی و اقدامات مناسب اصناف و مردم در تعطیلی واحدهای کسب و کار و عدم دید و بازدید عید، میزان مراجعات مردم به مراکز درمانی کاهش نشان می‌دهد.

وی ضمن قدردانی از اصناف و بازاریان استان به‌دلیل تعطیلی مراکز صنفی تصریح کرد: با اینکه این اقدام در میزان درآمد و اقتصاد همه تاثیرگذار است، ولی با استمرار آن کمک بزرگی در گذر از وضعیت کنونی خواهد شد.

استاندار اردبیل با قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی و بهداشتی در خصوص ارائه مشاوره‌های تلفنی بهداشتی به ۷۰ درصد مردم این امر را در افزایش میزان مشارکت مردم تاثیرگذار دانست.

 وی تشریح کرد: تا چند روز آینده وضعیت ۹۰ درصد مردم استان توسط تما‌ های تلفنی کادر بهداشتی استعلام و وضعیت بیماران و افراد در معرض خطر کنترل و احصا می‌شود.

بهنام‌جو با بیان اینکه بانک‌های استان نیز تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل است، گفت: همچنین ادارات نیز با نیروهای شیفتی فقط اقدامات اورژانسی و ضروری را انجام می‌دهند.

ارسال نظرات