خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده ارتش از احداث یک مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاهی ارتش در یک نقطه از شهر تهران ظرف ۴۸ ساعت آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۷۰۶۷
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  نشست خبری قرارگاه پدافند زیستی ارتش صبح امروز با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و امیر دریادار مداح رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش در ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد.

امیر سیاری در این مراسم طی سخنانی با تبریک عید سعید مبعث و سال نو، اظهار کرد: ماموریت اصلی ارتش دفاع از سرزمین و تمامیت ارضی کشور و تامین امنیت کشور است.

معاون هماهنگ کننده ارتش بیان کرد: ارتش در شرایط مختلف آب هوایی و حتی در شرایط کنونی که این ویروس گسترش یافته باید توان خود را حفظ و ماموریت اصلی خود را انجام دهد. ارتش باید سلامت کارکنان خود را حفظ کند و با تلاش شبکه اداره بهداشت و درمان ارتش، سلامت کارکنان به خوبی حفظ شده است.

امیر سیاری با اشاره به شرایط خوب محیط‌های آموزشی و پادگان‌های ارتش گفت: خوشبختانه شرایط بسیار خوبی در پادگان‌ها وجود دارد و ارتش در کنار ماموریت اصلی خود در حال خدمت به مردم است.

او با بیان اینکه ما در زمان شیوع ویروس کرونا در چین اقدامات اولیه و مطالعات را انجام و آمادگی‌های اولیه را کسب کرده بودیم، گفت: با شیوع کرونا قرارگاه پدافند زیستی ارتش را ایجاد و جلسات متعددی تشکیل و پیش بینی‌ها را انجام داده و بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران بلافاصله با جلسه‌ای که با وزیر بهداشت آقای نمکی داشتیم اعلام آمادگی برای کمک به آنها کردیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: بیمارستان‌ها و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار شبکه بهداشت کشور قرار داده و نیرو‌های مختلف با محوریت نیروی زمینی ارتش به گند زدایی و ضد عفونی کردن اماکن مذهبی، بیمارستان‌ها و شهر‌ها پرداختند.

او با اشاره به دستور فرماندهی معظم کل قوا برای تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا در نیرو‌های مسلح گفت: با صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا کمک‌ها و اقدامات نیرو‌های مسلح از جمله ارتش انسجام بیشتری یافت و توسعه پیدا کرد و در همین راستا پایش و غربالگری در خروجی شهر‌ها و ضد عفونی مراکز را گسترش و تولید ماسک و لباس برای بیمارستان‌ها را گسترش دادیم.

امیر سیاری گفت: امروز ۳۲ بیمارستان ارتش در سر تا سر کشور درحال خدمت رسانی هستند، همچنین بیمارستان صحرایی بزرگی در شهر قم و رشت برپا کردیم و بیش از ۱۶۰۰ تخت تا کنون به بیماران و بیش از ۴ هزار تخت برای دوران نقاهت اختصاص یافت.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: امروز در بیش از ۲۰ استان توسط نیرو‌های ارتش در حال پایش مسافران هستیم و ایستگاه‌های ضد عفونی برپا شده و ظرفیت‌های ارتش به خوبی به این امر اختصاص یافته است.

او افزود: بررسی علمی و تخصصی ویروس کرونا را برنامه دیگر ارتش برای مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: تیم‌های جنگ‌های نوین در استان‌های مختلف در حال بررسی و مقابله با گسترش ویروس کرونا هستند، همچنین با همکاری با سپاه، و وزارت دفاع در حال پیش بردن کار هستیم و با برگزاری رزمایش و آمادگی کامل و البته با برپایی بیش از ۲۰۰ مرکز درحال پایش مردم در سرتاسر کشور هستیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: طبق دستور دو روز پیش ستاد کل نیروهای مسلح، امروز به فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌کنم که این نیرو ظرف ۴۸ ساعت آینده یک مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاهی را در یک نقطه از شهر تهران احداث کند و صبح روز چهارشنبه آن را تحویل دهد.

امیر سیاری پیشرفت‌های علمی، تجهیزات و میدانی ارتش در مقابله با کرونا را بسیار خوب دانست و گفت: امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم هرچه زودتر بر این ویروس منحوس غلبه کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها