مردم دنیا مدت هاست که مرگ را فراموش کرده اند و جنگ و خونریزی و ظلم سراسر دنیا را فرا گرفته است و کمتر کسی به مرگ و قیامت فکر می کند؛ اما ویروس کرونا یک پدیده ای بود تا خداوند قیامت را به انسان ها یادآوری کند.
کد خبر: ۹۲۲۷۱۷۷
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

به گزارش سپاه خبر خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نعمت ﻓﺨﺮﯼ، نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع) با بیان این مطلب اظهار داشت: انتشار ویروس کرونا فقط مختص به یک منطقه یا چند کشورنیست، بلکه سراسر عالم را فرا گرفته و این می تواند یک پیام معنا دار از سوی خداوند به مردم دنیا باشد.

ظهور ویروس کرونا و شیوع سریع آن در مدت کمتر از یک ماه، از یک منطقه به تمام دنیا و اخباری که از تعداد مبتلایان و همچنین بهبود یافتگان و نیز جان باختگان این پدیده در دنیا منتشر شد، درس ها و عبرت هایی برای مردم دنیا داشت؛ از سویی برخی افراد برای پیشگیری از ابتلا، احتیاط پیشه کردند، عده ای از دانشمندان در تلاش برای یافتن واکسن و دارویی برای درمان این بیماری هستند، عده ای از جان خود می گذرند تا همنوعان خود را از این بلا نجات دهند و برخی افراد جاهل هم مانند رئیس جمهور نادان آمریکا نسبت به این موضوع با استهزاء و تمسخر برخورد می کنند که این رفتار ترامپ، سرگذشت فرزند ناخلف حضرت نوح را در ذهن انسان تداعی می کند که در حالی که حضرت نوح او را به راه راست هدایت می کرد اما فرزند نوح با اینکه بلا را به چشم می دید، اما غرور بیجا و حماقت او اجازه نمی داد که از راه خطا برگردد و همچنان به قله حماقت صعود می کرد تا اینکه در عذاب الهی غرق شد. ترامپ هم بعد از روزها پافشاری بر غرور جاهلانه خود و نزدیک شدن به افراد مبتلا به کرونا و دست دادن با آنها و بی تفاوتی نسبت به شیوع این ویروس در کشورش، زمانی از خواب جهالت بیدار شد که تعداد زیادی از مردم این کشور به کرونا مبتلا شده بودند. 

 حجت‌الاسلام ﻓﺨﺮﯼ، افزود: خداوند با نازل کردن ویروس کرونا، عاقبت ما را در قیامت به تصویر کشیده است؛ قرآن نیز در آیه 34 سوره (عبس) می فرماید: «یوم یفر المرء من اخیه» روزی که آدمی از برادرش فرار می کند.

علّت گریز این است که هرکسی برای نجات خودش می‌کوشد، و از آنان که گمان می‌برد، چه بسا از او درخواست کمک کنند، فرار می‌کند.

« وَأُمِّهِ وَأَبِيهِ» و بلکه از مادر و پدرش هم فرار می کند، آیه 35

« وَصَاحِبَتِهِ وَبَنِيهِ» و از همسر و فرزندانش  نیز می گریزد. آیه 36

نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع) ادمه داد: الان رفتار مردم شبیه روز قیامت، یعنی آینده است که در انتظار آنهاست.

این روزها مردم از ترس جان خود، از هم فرار می کنند. بهترین دوستان به یکدیگر دست نمی دهند، مادر فرزندش را بغل نمی کند، پدر دست فرزند را نمی گیرد، کسی به دیدن یکدیگر نمی رود، حتی عزیزترین کس ما از دنیا برود جنازه اش را به ما نمی دهند و غریبانه او را دفن می کنند، برگزاری مجالس بزرگداشت ممنوع است، اعمال عبادی تعطیل شده، رفتارهای اجتماعی، صله رحم و دید و بازدید تعطیل است؛ ارزان ترین لوازم نجات به بالاترین قیمت عرضه می شود. خلاصه هرکس فقط به فکر خودش است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نعمت ﻓﺨﺮﯼ، در پایان متذکر شد: بیائیم پیش از آنکه با خدا و دیگران تسویه حساب کنیم، با خودمان تسویه کنیم.

وی با اشاره به آیه 4 سوره قارعه، «يَوْمَ‌ يَکُونُ‌ النَّاسُ‌ کَالْفَرَاشِ‌ الْمَبْثُوثِ‌«  به نشانه های قیامت پرداخت و یادآور شد: روزی که مردم در سراسمیگی مانند پروانه‌های پراکنده خواهند بود که دیوانه ‌وار و حیران پیرامون نور چراغ می‌گردند و می‌سوزند و می‌افتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نعمت ﻓﺨﺮﯼ، اذعان کرد: شرایط امروز جهان، نشانه ای از قیامت است؛ نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع) از خداوند خواست: بیماری همه انسانهایی را که در هر کیش و آئینی هستند، شفاء و از خزائن رحمت بیکرانش سایه لطف و محبتش را بر سر همه بگستراند و همه را به راه راست هدایت فرماید؛ و عاقبت همه را ختم به خیر کند...

 آمین یا رب العالمین

 

 

ارسال نظرات