راه اندازی کارگاه های تولید ماسک توسط جهادگران بسیج فرهنگیان سپاه ناحیه امام سجاد(ع)

مدیران مدارس، معلمان بسیجی، فرماندهان واحدهای بسیج دانش آموزی و مسئولان آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج، با همکاری بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی با راه اندازی کارگاه تولید ماسک، یاریگر متولیان امر سلامت در مبارزه و ریشه کنی ویروس منحوس کرونا شده اند.  
کد خبر: ۹۲۲۷۳۰۴
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج کرج، فرمانده بسیج فرهنگیان ناحیه امام سجاد(ع) اظهار داشت: به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا و نیاز عموم جامعه به ماسک و کمبود آن با استفاده از ظرفیت و نیروی انسانی  منطقه کارگاه تولید ماسک را با رعایت کامل اصول بهداشتی و ضد عفونی با ۱۸ دستگاه چرخ خیاطی و تولید روزانه حدود 2000 ماسک راه اندازی شد.

وی در ادامه افزود: با هماهنگی های صورت گرفته این ماسک ها پس از تولید، استریل شده و با نظارت ستاد مبارزه با کرونا ویروس برای استفاده همکاران فرهنگی، دانش آموزان و دانشگاه علوم پزشکی تحویل مراجع ذیربط جهت پخش و توزیع شد.

فرمانده بسیج فرهنگیان ناحیه امام سجاد(ع) همچنین گفت: همکاران فرهنگی، اولیاء و دانش آموزانی که تمایل دارند برای مبارزه با این ویروس همکاری داشته باشند  می توانند به اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج مراجعه نمایند.

در ادامه مالمیر ریاست آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج با اشاره به راه اندازی کارگاه معلمان جهادگر گفت: این کارگاه که مجوزهای لازم را از علوم پزشکی دریافت کرده  است، با حضور فرهنگیان جهادگر کرجی، روزانه بالغ بر ۲ هزار ماسک تهیه و تولید می شود.

مالمیر با بیان  اینکه، مردم این روزها با عزم و اراده و همتی داوطلبانه با حضور در پایگاه‌ها و مکان‌های فرهنگی و مذهبی در آماده کردن لوازم مورد نیاز برای مقابله و پیشگیری از مبتلا شدن همنوعان خود به کرونا با هم در پشت جبهه درمان همکاری دارند افزود: این عزم و حضور یادآورهمراهی و همکاری‌های پشت جبهه در زمان جنگ هشت ساله در دهه 60 است.

وی تصریح کرد: پرستاران و پزشکان هم درمان‌گر و هم تسلی دهنده و آرامش بخش بیماران دردمند و غمناک بر تخت‌های بیمارستان هستند ، خدمات و پرسنل نیز علاوه بر انجام وظایف روزمره و روتین خود کمک کننده به بیمارانی می باشند که افزون بر درد بیماری قادر نبودن به کمک گرفتن از اعضای خانواده در محیط بیمارستان نیز آن ها را آزار می‌دهد.

وی اظهار کرد: حضور مردان و زنان در تهیه مواد ضد عفونی و نیز ضد عفونی کردن اماکن و معابر و خیابان‌های شهر، دور هم جمع شدن شیرزنان و شیر مردان در مساجد ، تکایا و حسینیه ها برای تامین مواد غذایی و تهیه لباس های رزم و به خصوص لباسهای بافتنی که به دستان بانوان و با دو میل و قلاب بافتنی برای گرما بخشیدن به وجود وجود قهرمانان خط مقدم جبهه بافته می‌شد ، شکستن قند ، بسته بندی مواد غذایی و غیره به یادها می‌آورد.

مالمیر افزود: این کارگاه  معلمان جهادی یکی از مراکز تحت پوشش مرکز جلوگیری شیوع  کرونا ویروس کرج به دنبال فراخوان دادن این کارگاه  حدود 20 نفر از معلمان و فرمانده واحد های مدارس و مدیران  هر روزه در شیفت صبح برای دوخت ماسک در محل نمازخانه اموزش و پرورش ناحیه 4 کرج  از مدارس مختلف برای دوخت و دوز ماسک داوطلب شده و همکاری دارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  عزم و اراده مردان و زنان کشور اسلامی ایران بیماری و وضعیت دشوار اقتصادی نمی‌شناسد ، همه قدم در راه حمایت از همنوعان خود گذاشته‌اند.

پایگاههای بسیج در محلات ، نیروهای جهادی ، گروه‌های مردم نهاد ، مسوولان در ادارات و ... همه و همه قدم در مسیر صورت عملی بخشیدن به دستور العملهای ایمنی و بهداشتی و آموزش خود مراقبتی به شهروندان تا ریشه کن شدن کرونا گذاشته‌اند.

اما در این میان تنها موضوعی در این روزهای درگیری با ویروس کرونا که در حال تبدیل شده به یک ماه گذشته است و هر روزه هشدار داده می‌شود ، دعوت از شهروندان و مردم هر شهر و دیار به ماندن در منازل خود و قرنطینه خانگی است، که این موضوع نیز نیاز به اندیشیدن تدابیری از سوی مسوولان دارد.

لازم به ذکر است از این کارگاه معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، فرمانده قرارگاه زیستی بسیج استان البرز، فرمانده سازمان بسیج فرهنگیان، فرمانده سازمان بسیج سازندگی استان البرز، فرمانده سپاه امام هادی و امام سجاد شهرستان کرج، شهردار منطقه 6 کرج و اعضای شورای شهر کرج در محل نماز خانه ناحیه 4 کرج بازدید به عمل آوردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار