مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان گفت: ولویت نخست در زمان وقوع بحران‌هایی مانند ویروس کرونا حفظ امنیت روانی و اعتماد عمومی مردم است.
کد خبر: ۹۲۲۷۳۹۵
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سجاد ستوده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاثیرات فضای مجازی در جهش تولید، اظهار کرد: یکی از بسترهایی که فضای مجازی در زندگی ایجاد می‌کند، بستر کسب و کار است که در حوزه تولید نیز شاهد آن هستیم.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان افزود: اگر در رویکرد و نگاه به فضای مجازی تنها به تهدیدمحوری آن توجه نشود، این فضا قطعا می‌تواند در افزایش تولید نیز کمک کند.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه، در شرایط فعلی که همه در خانه هستند بسیاری از کسب و کارها به واسطه فضای مجازی، فروش خود را دارند.

ستوده با اشاره به اینکه فضای مجازی می‌تواند بستر مناسب برای عرضه تولیدات و معرفی محصولات ایجاد کند، خاطرنشان کرد: برخی تولیدکننده‌ها در روستاها از طریق فضای مجازی محصولات خود را به سراسر دنیا ارسال و به فروش می‌رسانند.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به ویژه در ایران اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در زمان شیوع کرونا در کشور به وجود آمد، بحث ترس از کرونا بود که آثار و پیامدهای بیشتری نسبت به خود ویروس کرونا ایجاد کرد.

وی افزود: پس از مدت کوتاهی از ورود کرونا به ایران، همه رسانه‌های بیگانه با چشم پوشی از فراگیری کرونا در جهان، تنها روی ایران زوم کردند و کمبودها را بزرگ نشان دادند.

ستوده اولویت نخست در زمان وقوع بحران‌هایی مانند ویروس کرونا را حفظ امنیت روانی و اعتماد عمومی مردم دانست و گفت: کشور چین با داشتن بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا، با حفظ امنیت روانی مردم، توانست فضا را کنترل کند و چند روزی است که آمار ابتلا و کشته‌ها در این کشور، روند کاهشی دارد.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان اضافه کرد: ویروس کرونا، بستر و فرصت مناسبی برای کسانی که به دنبال التهاب آفرینی هستند، ایجاد کرد.

وی افزود: طی بررسی‌های انجام شده از سه شبکه ماهواره‌ای که از انگلستان پخش برنامه دارند نشان می‌دهد که 57 تا 75 درصد از مطالبی که در حساب‌های مجازی این رسانه‌ها منتشر شده به دنبال خدشه‌دار کردن امنیت روانی مردم ایران بوده است.

ستوده با اشاره به اینکه دشمنان ایران اسلامی حتی از یک بیماری دارند علیه ملت استفاده می‌کنند، گفت: وظیفه صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، نشریات و پایگاه‌های خبری این است که نسبت به شایعات و اخبار غیر صحیح، شفاف‌سازی کنند.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه متاسفانه سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی عموم مردم کم است، تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم سواد رسانه‌ای مردم را ارتقا بدهیم و منبع درست خبر را بشناسیم تا به دیگر منابع اعتماد نکنیم.

وی به انتشار برخی فایل‌های صوتی منتسب شده به پزشکان که در فصای مجازی گیلان منتشر شد اشاره کرد و گفت: این فایل‌های صوتی عموما مربوط به گیلان نبوده و به دلیل عدم آگاهی به منابع خبری، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت.

ستوده با اشاره به اینکه در شرایط خاص فعلی در موضوع کرونا، مردم باید "روزه خبری" بگیرند، خاطرنشان کرد: "روزه خبری" یک اصطلاح در حوزه ارتباطات است و در آن مردم در شرایطی که بمبارانی از اخبار مختلف وجود دارد، باید خبرها را دسته‌بندی کرده و در ساعات مشخص از منابع درست و صحیح دریافت کنند.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سواد‌رسانه ای سبب کاهش آسیب‌های ناشی از استرس و ترس ویروس کرونا می‌شود، اذعان کرد: همه باید تلاش کنند که امنیت روانی مردم حفظ شود و با کاهش استرس، از آسیب‌های دیگر ویروس کرونا کاسته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات