فرمانده سپاه روح الله با اشاره اقدامات بسیج سازندگی استان در راستای مقابله با بیماری کرونا گفت: گروه های جهادی استان با راه اندازی ۴۹ کارگاه اقتصاد مقاومتی تاکنون ۲۵۰ هزار ماسک تولید و در مناطق محرم و حاشیه نشین استان توزیع کرده اند.
کد خبر: ۹۲۲۷۴۰۱
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله  با اشاره به اینکه از شیوع کرونا در کشور و به تبع آن در استان مرکزی سپاه روح‌الله اقدامات گسترده ای را در سطح استان انجام داده است،گفت: در این راستا ۲۸ جلسه استانداری،۱۲ جلسه ستادکل سپاه،۱۱ جلسه ستاد سپاه روح الله،۸۴ جلسه در سطح فرمانداران شهرستانی،۹۷ جلسه نواحی سپاه در شهرستان ها،۱۰۱ جلسه حوزه های مقاومت،۳۴۲ جلسه پایگاه های مقاومت،۱۶جلسه دانشگاه علوم پزشکی، ۶۰ جلسه شبکه بهداشت و درمان، ۳ جلسه شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح  و ۶۲ جلسه در سطح گروه های جهادی و خیرین انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۴۹ مورد بازدید کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان سپاه از سطح بیمارستان ها انجام شده، افزود: همچنین ۶۶ دستورالعمل بهداشتی و درمانی برای نواحی و زیرمجموعه ها تهیه شده که ۳۱ مورد کلیپ و ۸۱۰۰  بروشور تخصصی نیز در راستای آگاهی بخشی تهیه شده است. 

کریمی با اشاره به تشکیل قرارگاه ویژه فضای مجازی در راستای مبارزه با کرونا بیان کرد: کمیته فضای مجازی نیز به شکل شبانه روز در حال رصد و تولید محتوای مناسب در قالب متن، کلیپ، مستند، موشن گرافیک، پوستر و عکس نوشته است.

توزیع ۷۰۰ بسته بهداشتی بین خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و افراد پرخطر

وی با تاکید بر اینکه از همان ابتدا برنامه های ویژه ای برای مراقبت از خانواده های معظم شهدا انجام شد، گفت: ۷۰۰ بسته بهداشتی ویژه برای خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و افراد پرخطر از جمله مادران باردار، شیرده و بیماران خاص توزیع شده که خطر کرونا در این خانواده ها کاهش یافته است.

کریمی با اشاره به اینکه ۷ مرکز درمانی سپاه روح الله هم اکنون در اختیار آزمایشات اولیه کرونا قرار دارد افزود: این مراکز درمانی به عنوان مراکز درمان سرپایی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد که تعداد افراد تست شده تاکنون ۴۷۷۹ مورد بوده که ۹۱۷ مورد آن آزمایشات اولیه آنها انجام شده که ۱۱۴۰ مورد نیز غربلگری انجام شده و ارجاع بیمار به بیمارستان ها نیز ۲۴۹ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ سالن ورزشی که در قالب سالن های ۹ دی و صالحین برای پذیرش احتمالی بیماران کرونایی آمادگی کامل را دارند،گفت: ۲ نقاهتگاه ویژه خواهران و برادران در شهر اراک و ۳ مورد دیگر در ساوه،خمین و محلات آماده پذیرش بیماران برای گذراندن دوران نقاهت هستند.

فرمانده سپاه روح الله با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی از همان ابتدا در کنار دانشگاه علوم پزشکی بوده گفت: ۱۵ کانون بسیج جامع پزشکی در سطح استان مرکزی ساماندهی شده اند که در کنار دانشگاه علوم پزشکی آماده خدمت رسانی هستند.

راه اندازی ۴۹ کارگاه اقتصاد مقاومتی تولید ماسک در استان

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی بیان کرد: گروه های جهادی استان با تکیه بر ۴۹ کارگاه اقتصاد مقاومتی که توسط بسیج سازندگی ایجاد شده است تاکنون ۲۵۰ هزار ماسک تولید و در مناطق محرم و حاشیه نشین استان توزیع شده است.

کریمی افزود: همچنین در بحث ضد عفونی اماکن و معابر گروه های جهادی با به کارگیری ۱۵۸ گروه جهادی و ۶۵۰۰ جهادگر تاکنون نسبت به ضدعفونی ۴۸۰۰ باب اماکن و ۴۶۰۰ نقطه و خیابان در سطح استان اقدام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۵ هزار بسته بهداشتی نیز توزیع شده،گفت: همچنین ۳۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده،۱۱هزار بروشور آگاهی رسان، آموزش ۹۰ هزار نفر و ۳۴۰هزار بسته معیشتی نیز از جمله اقدامات بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه های مهندسی و جنگ نوین از هوافضای خمین ، گروه مهندسی ۴۲ قدر ، و تیپ ۷۱ روح الله استان مرکزی با هماهنگی سایر دستگاه های دیگر شبانه روز در حال ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان ها در سطح استان مرکزی هستند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات