خبرهای داغ:
11 نفر از هتاکان به حرم حضرت معصومه(س) بازداشت شدند
کد خبر: ۹۲۲۷۴۷۰
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،پس از اقدام موهن لیسیدن ضریح حرم حضرت معصومه(س) از سوی افرادی که معلوم شد، منتسب به فرقه موسوم به شیرازی هستند، دوشنبه شب نیز افرادی از همین طیف، درب حرم کریمه اهل بیت(س) را که به دلیل کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس بسته شده بود، تخریب کردند و وارد صحن شدند. در مشهد نیز به همین سیاق، به گیت‌های باب‌الجواد(ع) حمله کردند و خادمان را مورد اهانت قرار دادند. دادستان قم از بازداشت 11 نفر از عوامل هتک حرمت به حرم حضرت معصومه(س) خبر داد.
سرویس سیاسی ـ

تحجر و جزم‌اندیشی فرسنگ‌ها با اسلام ناب و حقیقی فاصله دارد. متحجران وقتی می‌خواهند به زعم خود کار مهمی انجام دهند، به دلیل عدم آگاهی و ‌اشراف بر مقتضیات زمان و نیازهای روز، حالتی راکد و بدون انعطاف دارند. اکتفای آنها به ظواهر احکام دین است و فاقد ادراک نسبت به حقیقت مبانی اسلام‌اند. مقدس‌مآبان جزم‌اندیش اهل عبادت‌اند اما بدون بصیرت. آنطور که یکی از اصحاب امیر مؤمنان(ع) فردی از خوارج را که نصف شب از صوت خوش قرآن او متأثر شده بود، فردا جزو کشتگان نهروان می‌بیند. در آن سو، اما مؤمنان دارای بصیرت نافذ، وقتی مولایشان علی(ع) که لُبّ و موجودیت اسلام است، در سمتی قرار می‌گیرد، شبهات را از خود دور می‌کنند، پا به‌رکابش می‌شوند.
آفت تحجر منحصر در مقطع خاصی از تاریخ نیست. دوران ما هم باورها و رفتارهای بی‌مایه‌ای وجود دارد که صاحبانش بدون استنادات محکم و دلایل متقن، از آن دفاع و جبهه باطل را تقویت می‌کنند.
اعتراف عجیب مرتکبان هتک حرمت
در هفته‌های گذشته، در فضای مجازی کلیپ‌هایی از لیس زدن ضریح حرم‌های مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) منتشر شد اما متعاقب آن، کلیپی منتشر شد که نشان می‌داد یکی از مرتکبان این اقدام موهن، از هواداران فرقه موسوم به شیرازی است که به تشیع انگلیسی معروف است و تحت پشتیبانی انگلیس قرار دارد. این فرقه با حمایت روباه پیر اقدام به تأسیس شبکه‌های ماهواره‌ای کرده و مشغول تفرقه‌افکنی و بر هم زدن وحدت شیعه و سنی، تحریف دین، ترویج قمه‌زنی و اهانت به ساحت عالمان دین است.
فارس می‌نویسد؛ برخی منابع آگاه، اطلاعات جالبی در اختیار خبرنگارش قرار دادند که نشان می‌دهد این افراد بعد از بازداشت در اعترافاتشان عنوان کرده‌اند: «پیش از اقدام به لیس زدن پنجره‌ها، آن را با «پَد الکی» تمیز کردیم.» (!)
در ادامه کنش‌های مرتجعانه این فرقه، عصر دوشنبه نیز به دنبال بسته شدن درب‌های حرم‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به دلیل کمک به قطع زنجیره ویروس منحوس و بنا بر درخواست و تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا، ‌عده‌ای در قم، به درب حرم مطهر آسیب زدند و تقلا کردند وارد حرم مطهر شوند.
قرابت با تکفیری‌ها
این اقدام وقیحانه و ناهنجار در حالی است که عالمان دین رعایت توصیه‌های پزشکی و بهداشتی را شرعا واجب می‌دانند و در جریان شیوع کرونا ضمن تقدیر از تلاش‌ها و مجاهدت جامعه پزشکی و پرستاری، تأکید کردند که از توصیه‌های بهداشتی تخطی نشود. مرتکبان این هتک حرمت از این جهت که به عمد یا از روی جهالت، نقش پیاده‌نظام محور سلطه و شرارت و فریبکاری، دروغ‌پراکنی و عنادورزی دشمنان تابلودار اسلام ناب را بازی می‌کنند، قرابت زیادی با تکفیری‌ها دارند.
رسا می‌نویسد که بر اساس گزارش تکمیلی و میدانی خبرنگارش، لیدرهای وابسته به تشیع انگلیسی سردمدار این حرکت موهن بودند که همواره با رفتارهای افراطی خود درصدد نامعقول نشان دادن چهره شیعه هستند.
به گزارش مهر، در همین حین ویدئویی از فردی منتشر می‌شود که در حال تماس با فرد دیگری است و به آنان می‌گوید که «درب حرم را بستند بیایید اینجا، به هر کسی می‌توانید زنگ بزنید، بیایید اینجا را به آتش بکشیم!»
دقایقی قبل از اذان مغرب به جمع افراد حلقه اول گردانندگان این تجمع غیرقانونی و ساختار شکنانه در خیابان ارم افزوده می‌شود، این افراد که ظاهراً در یک تشکیلات هستند و همدیگر را به اسم کوچک صدا می‌زدند تلاش می‌کنند با سر دادن شعارهای مذهبی به سمت درب حرم مطهر فشار آورند تا مقاومت خادمان در اثر این فشارها شکسته شود و بتوانند درب حرم را باز کنند.
متأسفانه در این زمان رفتارهای زشت برخی از افراد معلوم‌الحال شدت می‌یابد و برخی‌ها با لگد زدن بر قسمت پایینی درب حرم در سمت راست، باعث از جا درآمدن این بخش از درب و شکستن آن می‌شوند.
انعکاس تصویری که وضعیت درب شکسته شده حرم را نشان می‌دهد، موجب تأثر و ناراحتی بسیاری از متدینین می‌شود و در عین حال خوراکی برای رسانه‌های معاند فراهم می‌آورد تا از این طریق، خط قم هراسی را که به بهانه ورود ویروس کرونا در قم آغاز کرده بودند ادامه دهند.
در مشهد نیز عده‌ای به همین سیاق، به گیت‌های ورودی باب‌الجواد(ع) حمله کردند و ضمن توهین به خادمان، موانع قرار داده شده را زمین زدند و وارد صحن شدند.
به گزارش فارس، حالا ابعاد این تجمع در حال روشن شدن است و پیگیری‌ها از منابع آگاه حاکی از آن است یکی از لیدرهای تجمع شب گذشته برادر مسئول دفتر سید صادق شیرازی است.
در این میان، حجت‌الاسلام قریب، دادستان قم گفت: در پی تجمع غیرقانونی در اطراف حرم حضرت معصومه(س) و هتک حرمت تعدادی افراد اجیر شده به حریم حرم مطهر، تعداد ۱۱ نفر دستگیر و در اختیار دستگاه‌های قضایی قرار گرفتند.
اطلاعیه مشترک
تولیت‌های حرم‌های مطهر
اقدام موهن مذکور در حالی است که متولیان آستان قدس رضوی، آستان مقدسه حضرت معصومه(س) و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با صدور اطلاعیه مشترک، خاطرنشان کردند: آستان مقدس حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و آستانه مقدسه کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) امسال چونان سالیان گذشته، با برنامه‌ریزی‌های متنوع و متعدد معنوی، فرهنگی، رسانه‌ای، تبلیغی و هنری، حجم انبوهی از مراسم را تدارک دیده بودند تا در ماه‌های متبرک و نیز ایام تحویل سال نو، پاسخگوی شور و ‌اشتیاق مشتاقان اهل بیت(ع) باشند. با ورود و شیوع بیماری کرونا و توصیه‌های مقامات بهداشتی در مخاطرات جدی تجمعات، مدتی است که کلیه‌ اجتماعات و برنامه‌های گروهی عتبات مقدسه به حال تعلیق درآمد و اکنون با گسترش و مخاطرات جدی‌تر کرونا در سطح کشور و جهان، با قلبی شکسته و دلی پردرد، تصمیم سخت ایجاد محدودیت موقت انجام گرفت و لذا با حزن و اندوه فراوان عذرخواهی خود را به پیشگاه اهل بیت(ع) در عدم امکان ارائه خدمات به زائران عزیز حرم‌های مطهر ابراز می‌داریم.
به گزارش آستان نیوز، در این اطلاعیه همچنین خاطرنشان شده است: ان‌شاءالله با همکاری سازمان صداوسیما و مجموعه‌های رسانه‌ای و فضای مجازی، امکان زیارت از راه دور و ارتباط تصویری با مضجع منور حضرت ثامن‌الحجج(ع) و مراقد حضرت معصومه(س) و حضرت عبدالعظیم(ع) برای دلدادگان آن بزرگواران فراهم گردیده است.
محکومیت هتک حرمت حرم از سوی حوزه‌های علمیه و هیئات مذهبی
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای نسبت به هتک حرمت به ساحت قدسی حرم کریمه اهل بیت(س) واکنش نشان داد و این اقدام هنجارشکنانه را محکوم کرد.
به گزارش رسا، هیئت‌های مذهبی قم نیز در بیانیه‌ای با محکومیت هتک حرمت حرم مطهر بانوی کرامت، بر برخورد قاطع مراجع انتظامی و قضایی با عوامل این هنجار شکنی تأکید کردند.
سرشاخه‌‌های اهانت به حرم‌‌‌های رضوی(ع) و حضرت معصومه(س)
به انگلیس وابسته‌اند
همچنین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به هتک حرمت حرم‌های مطهر، گفت: این افراد که در واقع نیتی غیر از زیارت در آنها مشاهده می‌شد، درصدد بودند که حتی درهای حرم را آتش بزنند و
وارد حرم شوند.
وی اظهار داشت: اینها همان کسانی هستند که در طول سال با رفتارهای موهنی که به نام تشیع از خود نشان می‌دهند به دنبال نشان دادن تصویر غیرواقعی از اسلام شیعی هستند و سعی دارند با این اقدامات خود تصویری غلط از شیعه را به جهانیان نشان دهند.
نماینده مردم مشهد در مجلس خاطرنشان کرد: سرشاخه‌های این جریانات که به سرویس‌های جاسوسی انگلیس وابسته هستند باید توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی شناسایی و برخورد قاطع و لازم با آنها صورت پذیرد.
انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی ایران نیز طی نامه‌ای هتک حرمت به حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را محکوم کرد و از آیت‌الله رئیسی، رئیس‌قوه قضائیه خواست با حرمت‌شکنان برخورد قاطعانه صورت گیرد.
کیهان
ارسال نظرات